آشپزی

طرز تهیه نان سیب زمینی،خوشمزه و مقوی

 سیب زمینی ، بافت نرم و رطوبت فوق العاده ای را به این نان های سیب زمینی آسان اضافه می کند. دستور پخت نان ها ساده است وبا افزودن پوره سیب زمینی و مقداری مایع پخت درست می شود. نان سیب زمینی شبیه نان بریوش است، اما سیب زمینی به آن عمر طولانی تر و بافت مرطوب می بخشد. اگر سیب زمینی پوره شده باقی مانده است، می توانید از آنها استفاده کنید و مراحل ۲ و ۳ را نادیده بگیرید. می توانید مایع پخت سیب زمینی را با آب یا شیر جایگزین کنید.

چرا سیب زمینی را به نان اضافه کنیم؟

سیب‌زمینی‌ها خرده‌ای سبک‌تر و بافت مرطوب‌تری تولید می‌کنند و حتی به خمیر کمک می‌کنند تا سریع‌تر بلند شود. نشاسته موجود در سیب زمینی و آب پخت و پز نیز به حفظ رطوبت در نان ها کمک می کند و آنها را برای مدت طولانی تری نرم و تازه نگه می دارد.

از نان های سیب زمینی برای همبرگرهای خوشمزه استفاده کنید یا آنها را با فیلینگ ساندویچ مورد علاقه خود پر کنید. آنها نان های بسیار خوبی برای استفاده ساندویچ های صبحانه هستند.

«نان‌های سیب‌زمینی خانگی شما را آماده می‌کند تا بهترین همبرگرهای تابستانی را برای گریل آماده کنید! این دستور غذا بسیار ساده بود و همچنین راهی عالی برای استفاده از سیب زمینی اضافی که در دست دارید. خمیر کمی چسبنده است، اما چیزی که مقداری آرد اضافی نمی تواند تحمل کند.

طرز تهیه نان سیب زمینی

۱ عدد سیب زمینی بزرگ، حدود ۱۲ اونس
۳ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، ذوب شده
۳ فنجان آرد نان به میزان لازم بیشتر
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱ ۱/۴ قاشق چایخوری نمک کوشر
۲ ۱/۴ قاشق چایخوری مخمر فوری
۱ تخم مرغ بزرگ، کمی هم زده شده

برای رویه:

۱ عدد تخم مرغ بزرگ
۱ قاشق غذاخوری آب
۱ قاشق غذاخوری کنجد

مراحل پخت نان سیب زمینی

مواد را جمع کنید.

سیب زمینی را پوست بگیرید، آن را به قطعات کوچک برش دهید. در یک قابلمه متوسط ​​پوشیده شده با آب بدون نمک قرار دهید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به جوش بیاورید. در تابه را بپوشانید و حرارت را تا حد متوسط ​​کاهش دهید. ۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که سیب زمینی نرم شود بپزید.

سیب زمینی را آبکش کنید، سپس از طریق یک رنده یا آسیاب سیب زمینی در یک کاسه بزرگ پردازش کنید. روش دیگر، می توانید با دستگاه پوره له کنید تا یکدست شود.

کره و مایع پخت را به سیب زمینی اضافه کنید. مخلوط کنید تا یکدست شود. اجازه دهید پوره سیب زمینی خنک شود تا ولرم شود

آرد، شکر، نمک، مایه خمیر، تخم مرغ و سیب زمینی را در کاسه یک همزن ایستاده با هم مخلوط کنید. با کفگیر هم بزنید یا با دست هم بزنید تا یکدست شود.

قلاب خمیر را دور بزنید و حدود ۸ دقیقه ورز دهید تا خمیر جمع شود. خمیر کمی نرم و چسبناک خواهد بود.

خمیر را در یک کاسه بزرگ و چرب شده بتراشید. برگردانید تا خمیر را بپوشانید. روی کاسه را بپوشانید و در جای گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود، حدود ۱ ساعت.

خمیر را سوراخ کرده و روی سطح کمی آرد پاشی شده منتقل کنید.

خمیر را به ۹ گلوله صاف و یکنواخت در آورید، آنها را به یک ورقه پخت بزرگ با پوشش روغنی با فاصله ۲ تا ۳ اینچ از هم منتقل کنید. روی یک تابه نیم ورقه باید فضای کافی وجود داشته باشد، اما اگر تابه های شما کوچکتر هستند، ممکن است به دو تابه نیاز داشته باشید.

نان های شکل گرفته را با فشار ملایم با کف دست کمی صاف کنید.

یک حوله آشپزخانه سبک روی نان ها بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه ور بیایند. در همین حال، یک توری را در وسط فر قرار دهید و با دمای ۳۷۵ فارنهایت گرم کنید.

وقتی برای پخت نان ها آماده شد، تخم مرغ را شست و شو دهید. تخم مرغ را با آب هم بزنید. روی نان ها را به آرامی با برس شستشوی تخم مرغ بمالید، سپس کنجد بپاشید.

۱۲ تا ۱۵ دقیقه تا قهوه ای طلایی بپزید. اجازه دهید ۵ دقیقه خنک شود، سپس به توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شود

طرز تهیه نان سیب زمینی

نکات مهم پخت نان سیب زمینی

برای نان های یکدست، از ترازو برای وزن کردن آنها استفاده کنید. قبل از فرم دادن، خمیر را وزن کرده و برای نان های بزرگ بر ۹، برای نان های متوسط ​​۱۰ تا ۱۲ و برای نان های کشویی ۱۴ تا ۱۶ تقسیم کنید. شستشوی تخم مرغ را به آرامی اعمال کنید تا نشکند.

به جای کنجد، همه چاشنی های نان شیرینی را روی نان هایی که روی آن را تخم مرغ زدین کنجد یا … بپاشید.
برای نان های سیب زمینی شیرین تر، یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
برای جایگزینی مخمر فوری با مخمر خشک فعال، شکر را به مایع اضافه کنید و آن را با دمای ۱۱۵ درجه فارنهایت گرم کنید. مخمر را به مایع اضافه کنید و بگذارید مخلوط بماند تا کف کند، حدود ۱۰ دقیقه. مخلوط مایه را به همراه پوره سیب زمینی، کره و تخم مرغ به مواد خشک اضافه کنید.

نحوه نگهداری نان های سیب زمینی

نان های سیب زمینی خنک شده را در یک کیسه نگهداری مواد غذایی قابل آب بندی قرار دهید و آنها را تا ۴ تا ۵ روز در دمای اتاق نگهداری کنید.
برای یخ زدن نان های سیب زمینی، آنها را روی سینی فر بچینید و فریز کنید. وقتی منجمد شد، نان‌های جداگانه را در پلاستیک و فویل بپیچید و آنها را در یک ظرف فریزر یا کیسه فریزر قابل درزگیری قرار دهید. تا ۳ ماه فریز کنید. نان های سیب زمینی را روی پیشخوان در دمای اتاق یخ بزنید.

تفاوت بین مخمر فوری و مخمر خشک فعال چیست؟

هم مخمر خشک فعال و هم مخمر فوری – که به عنوان مخمر سریع یا مخمر ماشین نان نیز شناخته می شود – برای خمیر مایه نان استفاده می شود، اما مخمر خشک فعال باید در آب گرم حل شود در حالی که می توانید مخمر فوری را مستقیماً به مواد خشک اضافه کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا