آشپزی

آموزش ۳ مدل کتلت خوشمزه و لذیذ

آموزش۳ مدل کتلت خوشمزه و لذیذ

امیدواریم از خواندن این مطلب، (( آموزش ۳ مدل کتلت خوشمزه و لذیذ )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

۱٫شامی بادمجان

  • بادمجان : ۵ عدد
  • پنیر پارمزان : نصف پیمانه
  • برنج پخته شده : نصف پیمانه
  • گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم
  • تره و مرزه و جعفری ساطوری شده : ۱۵۰ گرم
  • تخم مرغ : دو عدد
  • پیاز رنده شده : یک عدد
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • روغن مایع : به مقدار لازم

طرز تهیه شامی بادمجان :

برای تهیه شامی بادمجان ابتدا بادمجان ها را درون مقداری آب و نمک به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود سپس بادمجان ها را درون آبکش بریزید و آن ها را به کمک پارچه ای تمیز خشک نمایید.

در این مرحله بادمجان ها را از وسط نصف کنید سپس آن ها را درون مقداری سرخ نمایید و بادمجان های سرخ شده را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود.

بادمجان های سرخ شده را به کمک گوشت کوب بکوبید و آن ها را با برنج و گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و سبزی های خرد شده و پیاز و نمک و فلفل و پنیر پامزان ترکیب نمایید و مخلوط مواد را ورز دهید.

در این مرحله از طرز تهیه شامی بادمجان کف دست هایتان را چرب نمایید و از مایه شامی به مقداری مناسب بردارید سپس مایه شامی را فرم دهید یا قالب بزنید.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و شامی های فرم داده شده را درون روغن سرخ نمایید سپس شامی ها را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

۲٫کتلت قارچ

قارچ  :۵۰۰ گرم
تخم مرغ : ۴ عدد
آرد نان سفید:  مقداری
نمک و فلفل  :به میزان لازم
روغن:  به مقدار کم

طرز تهیه کتلت قارچ:

قارچ هارا چرخ کنید یا ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را به قارچ ها اضافه کنید. مقداری آرد الک شده روی آن بریزید و خوب به هم بزنید. نمک و فلفل هم به میزان لازم به آن اضافه کنید. سپس روغن را در ظرفی روی حرارت گرم نموده و مواد مخلوط شده را با قاشق به صورت گرد در روغن داغ شده بریزید. درب ظرف را گذاشته و پس از مدتی که کتلت ها سرخ شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود.

۳٫شامی کباب

گوشت چرخ کرده : ۴۰۰ گرم
زعفران به اندازه ی : ۲ نخود
تخم مرغ : ۶ عدد
جعفری خرد شده  :۴ قاشق سوپ خوری
پیاز رنده شده:  ۲ عدد
فلفل و نمک : به مقدار لازم
روغن :به مقدار لازم
آموزش3 مدل کتلت خوشمزه و لذیذ
آموزش۳ مدل کتلت خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه شامی کباب :

تخم مرغ ها را خوب هم زده و فلفل و نمک و زعفران حل شده را به آن اضافه کرده و بعد پیاز و گوشت را  در آن مخلوط کرده و خوب به هم می زنید بعد به صورت شامی های کوچک آن ها را در روغن سرخ می کنید و بعد آن ها را در ظرف می چینید و با جعفری و پیازی که بصورت حلقه حلقه در آورده تزئین کنید.

منبع:مجله آرگا،آشپزی ها،عروسی با ما

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا