پزشکی

۱۰ نکته برای کمک به افراد کم شنوا

۱۰ نکته برای کمک به افراد کم شنوا

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((۱۰ نکته برای کمک به افراد کم شنوا)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

زندگی با کم شنوایی می تواند گاهی خطرآفرین باشد.اگر نمی توانید هشدار دهنده آتش سوزی را بشنوید یا شخصی نام شما را صدا می کند ، چه می کنید؟ صداهای اتومبیل می توانند خطرات پیش رو را نشان دهند ، اما اگر کاهش شنوایی درمان نشده داشته باشید ، آنها را نمی شنوید.ما ده نکته داریم که می تواند به شما و خانواده تان کمک کند تا ایمن بمانید.

اگر دچار کاهش شنوایی درمان نشده هستید ، گرفتن معاینه شنوایی گوش اولین کاری است که باید انجام دهید.

کمک به افراد کم شنوا:

۱- هشدارهای سفارشی را برای افرادی که دچار کم شنوایی هستند دریافت کنید.

وقتی به زنگ هشدار فکر می کنید ، احتمالاً به آن صدای واضح که از ساعت روی تخت خواب شما می آید فکر می کنید ، اما هشدارهای امروز پیشرفته تر از آن هستند. اکنون می توانید علاوه بر ایجاد سر و صدا ، مدل هایی را خریداری کنید که دارای چراغ چشمک زن مشابه استروب هایی هستند که در ساختمان های تجاری مشاهده می کنید. مطمئن شوید که دستگاهی تهیه می کنید که برای کسانی که دچار کم شنوایی هستند کار می کند.

آیا می شنوید که کسی در را می زند؟ اگر درب خود را قفل نکنید ، آیا اگر متوجه شوید که یک دوست صمیمی درست وارد آن شده است ، شوکه خواهید شد؟عدم شنیدن می تواند به معنای تعجب از بازدید کنندگان و یا حتی از دست دادن آنها باشد. با این حال ، می توان ردیاب های حرکتی با چراغ چشمک زن را نصب کرد تا شما را کمک کند.

اگر تلفن هوشمند دارید ، همچنین می توانید با لرزش گوشی خود برنامه ای را به شما هشدار دهد که شخصی درب منزل شما است.

۲-هنگام بیرون رفتن افراد دیگر را با خود بیاورید.

در صورت امکان شخصی را با خود بیاورید که برای شنیدن مشکل ندارد. اگر این امکان وجود ندارد ، از افراد بخواهید هنگام صحبت با شما مقابل صورت شما قرار بگیرند تا شنیدن آنها راحت تر باشد.

۳- هنگام رانندگی از حواس پرتی پرهیز کنید.

از آنجا که می توانید کمتر به شنوایی خود اعتماد کنید ، مهم این است که سایر حواس پرتی های پشت فرمان را به حداقل برسانید. در هنگام رانندگی از تلفن یا GPS خود استفاده نکنید ، اگر لازم است مسیر خود را تغییر دهید فقط کافی است عقب بروید. اگر مشکوک هستید که در سمعک مشکلی دارید ، قبل از اینکه سوار شوید ، به متخصص مراقبت از شنوایی خود مراجعه کنید.

اگر لازم است رادیو را خاموش کنید یا از مسافران بخواهید در لحظات حساس تر رانندگی صحبت نکنند ، شرم نکنید. اول ایمنی!

۴- یک حیوان خدماتی را در نظر بگیرید.

شما حیوانات خدماتی را برای کسانی که دچار نقص بینایی ، صرع یا سایر اختلالات هستند مفید می دانید. اما همچنین می توانند برای کسانی که چالش های شنوایی دارند بسیار مفید باشند. یک سگ می تواند آموزش داده شود تا شما را از خطر آگاه کند. آنها می توانند هنگامی که شخصی درب منزل شما است به شما اطلاع دهند.

۵- برنامه داشته باشید.

بدانید قبل از حمله اضطراری چه کاری انجام خواهید داد. آن را با دیگران در میان بگذارید. اگر قصد دارید در هنگام گردباد به زیرزمین بروید ، مطمئن شوید که خانواده شما می دانند کجا شما را پیدا می کنند. در صورت آتش سوزی ، مکانی را تعیین کنید که در خارج از خانه باشید.

به این ترتیب ، اگر مشکلی پیش بیاید و به دام بیفتید ، خانواده و پرسنل اورژانس می توانند به سرعت برای کمک به شما اقدام کنند.با هم ۵ مورد دیگر که میتوانند به افراد کم شنوا کمک کنند را بررسی میکنیم.

10 نکته برای کمک به افراد کم شنوا
10 نکته برای کمک به افراد کم شنوا

۶- هنگام رانندگی خود را با نشانه های بصری تنظیم کنید.

کم شنوایی شما احتمالاً با گذشت زمان بدتر شده است. اگر سمعک های شما مرتباً تنظیم نشوند ، ممکن است بیشتر مجبور شوید به چشم خود اعتماد کنید. مراقب چراغ های چشمک زن در جاده باشید زیرا ممکن است آژیر را نشنیده باشید. هنگامی که کودکان یا عابران پیاده هستند ، بیشتر مراقب باشید.

۷- همسایگان خود را بشناسید.

متاسفانه امروز در بسیاری از محله ها ، بسیاری از مردم همسایگان خود را نمی شناسند. این عدم اتصال خطر شنوایی و هم کم شنوایی را افزایش می دهد. فرصت هایی را برای شناختن افراد در خانه های اطراف خود پیدا کنید. یکدیگر را از فعالیتهای مشکوکی که ممکن است لازم باشد مراقب آنها باشید مطلع کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به کمک آنها نیاز داشته باشید!

۸- محدودیت های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

هیچ کس نمی خواهد اعتراف کند که کم شنوایی دارد ، اما نزدیکان شما باید این موضوع را بدانند. آنها می توانند شما را از چیزی که ممکن است نشنیده اید مطلع کنند تا بتوانید به سلامت بروید. اگر آنها ندانند که شما نمی توانید بشنوید ، نمیتوانند کمک شایانی به شما کمک کنند.

 افراد کم شنوا
افراد کم شنوا

۹- ماشین خود را به خوبی حفظ کنید.

به عنوان فردی که دچار کم شنوایی هستید ، ممکن است در هنگام رانندگی قادر به شنیدن صدای عجیب صدای فشار ، صدای کلیک یا صدای جیرجیرک نباشید. این می تواند یک مشکل جدی را نشان دهد. در صورت عدم توجه ، آنها می توانند در دراز مدت به ماشین شما آسیب برسانند یا شما را در معرض خطر قرار دهند. بهتر است هنگامی که آن را برای تعویض یا بازرسی روغن تحویل می گیرید ، از یک مکانیک معتمد نظر خود را در مورد وضعیت وسیله نقلیه خود بپرسید.

۱۰- کاهش شنوایی خود را درمان کنید.

این مهمترین کاری است که می توانید برای ایمن ماندن انجام دهید. شنوایی خود را سالانه بررسی کنید تا مشخص شود چه زمانی کاهش شنوایی شما به اندازه کافی ضروری است و به یک وسیله کمکی نیاز دارد. به دلیل محدودیت زمانی ، پول یا غرور تأخیر نکنید. سمعک به شما کمک می کند تا در بسیاری از محیط ها در خانه ، محل کار ، پارک ، خرید و رانندگی ایمن تر باشید.سمعک های امروزی بسیار کاربردی ، مقرون به صرفه و محتاطانه هستند.

منبع:helpingmehear

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا