سرگرمی :)منتخب

۹ معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

*این مطلب در دی ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

اگر احساس می‌کنید به کمی چالش تفریحی برای مغز خود نیاز دارید، بهتر است سراغ حل پازل و حل معما بروید. به همین منظور در زیر چند معمای تصویری جذاب برایتان انتخاب کرده‌ایم که حل کردنشان مساوی است با سرگرم شدن و کار کشیدن اساسی از مغز و خلاقیت!

همراهمان باشید و در بخش نظرات هم برایمان بنویسید که از عهده چه تعداد از این چالش‌ها بر آمدید.

معمای تصویری همراه با جواب

۱- کدام ماشین باید اول جابه‌جا شود؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

۷ ماشین در این ترافیک سر چهارراه با هم درگیر شده‌اند و اگر یکی از ماشین‌ها جابه‌جا شود راه بقیه هم باز خواهد شد و ترافیک از بین خواهد رفت. به نظر شما کدام ماشین باید حرکت کند؟

۲- این مرد چگونه می‌تواند حیوانات خود را به آن طرف رودخانه برساند؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

همان طور که در تصویر می‌بینید، این مرد دو عدد گوسفند و یک گرگ درنده دارد. اگر مرد حیوانات را تنها بگذارد، گرگ به گوسفندها حمله خواهد کرد. در همین حین، او به رودخانه‌ای می‌رسد که باید حتما از آن عبور کند. اما قایق کوچک است و مرد فقط می‌تواند یکی از حیوانات را همراه خود در قایق بگذارد. یادتان باشد که گرگ اگر با گوسفندان تنها بماند حتما آنها را خواهد خورد.

حالا بگویید این مرد بیچاره چگونه می‌تواند حیوانات خود را سالم از رودخانه عبور دهد؟

۳- پلیس از کجا تشخیص داده که شوهر، همسرش را به قتل رسانده است؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

یک مرد همسر خود را با چاقو به قتل می‌رساند. جسد را همان جا روی زمین رها می‌کند و چاقوی خونی را در جنگل پرت می‌کند. سپس سوار ماشین شده و به محل کارش می‌رود. یک ساعت بعد پلیس با او تماس می‌گیرد و گزارش قتل همسرش را می‌دهد. آنها از مرد می‌خواهند که سریعا خودش را به محل قتل برساند. به محض اینکه مرد به منطقه مورد نظر می‌رسد، پلیس‌ها او را به جرم قتل عمد بازداشت می‌کنند. چرا؟

۴- چند روز طول می‌کشد تا این مرد کل این لباس را برش دهد؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

این ملوان یک تکه پارچه با قد ۸ متر دارد. او هر روز ۱۰۰سانتی‌متر از پارچه را کوتاه می‌کند. حالا بگویید چند روز طول می‌کشد تا کل لباس کوتاه شود؟

۵- این زن چگونه زنده می‌ماند وقتی پسر ناتنی او در اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

«جین» پسر ناتنی خود را به هیچ عنوان دوست نداشت. با این حال هر روز برای او غذا درست می‌کرد. یک روز او یک تکه گوشت برای هر دویشان پخت. او گوشت را دو نیم کرد و هر کدام یک تکه از آن را خوردند. اما پسر بعد از خوردن گوشت کبود شده و ناگهان مرد. حالا بگویید داستان چیست و این زن چطور زنده مانده است؟

۶- کدام در برای استفاده امن‌تر است؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

همان‌طور که در تصویر می‌بینید فقط سه در برای استفاده وجود دارد. اما در پشت در اول یک قاتل با اسلحه گرم ایستاده، پشت در دوم یک شیر وجود دارد که سه سال است غذا نخورده و در پشت در سوم نیز یک شعله بزرگ آتش وجود دارد. شما از کدام در خارج می‌شوید؟

۷- کدام یک از این افراد از زندان فرار خواهد کرد؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

چهار زندانی در کلاس نقاشی هفتگی خود حضور دارند. همه آنها تحت مراقبت شدید نگهبان هستند. نگهبان پس از پایان کلاس، زندانی‌ها را بازرسی بدنی می‌کند. البته آنها اجازه دارند وسایل نقاشی خود را به درون سلول‌هایشان ببرند. با این تفاسیر به نظر شما کدام یکی از این زندانی‌ها می‌تواند از زندان فرار کند؟

۸- کدام مخزن سریع‌تر از بقیه پر خواهد شد؟

9 معمای تصویری که حسابی مغزتان را به کار می‌اندازند

شیر آب باز است و به ۱۲ مخزن زیر خود می‌ریزد. برخی از این مخزن‌ها یک خروجی و بعضی دیگر دو خروجی دارند. حالا بگویید کدام مخزن سریع‌تر از بقیه پر خواهد شد؟

۹- چگونه می‌توان بدون لمس کردن بشقاب، آب را درون لیوان ریخت؟

در این تصویر ما یک بشقاب پر از آب داریم و در کنار آن هم یک لیوان خالی، یک قوطی کبریت و یک چوب پنبه قرار دارد.

۱۰-کدام نقاشی با دوتای دیگر متفاوت است؟

۱۱-سگ را در این تصویر در ۱۱ ثانیه بیابید، مهارت های مشاهده خود را کشف کنید

معمای تصویزی با جواب

.

.

.

پاسخ

.

.

.

جواب معمای شماره یک: ماشین شماره سه باید جابه‌جا شود تا راه برای بقیه ماشین‌ها باز شود.

جواب معمای شماره دو: مرد باید اول گرگ را با خود به آن طرف رودخانه ببرد. سپس نزد گوسفندها برگردد تا یکی از آنها را ببرد. یکی از گوسفندها را سوار کند و آن طرف که گرگ قرار دارد ببرد. سپس دوباره با گرگ به جایی که گوسفند دوم ایستاده باز گردد. گرگ را در ساحل بگذارد و گوسفند دوم را نزد گوسفند اول ببرد. سپس دوباره به سراغ گرگ برگردد و او را با خود به آن طرف رودخانه و پیش دو گوسفند ببرد.

جواب معمای شماره سه: به این خاطر که پلیس آدرس محل قتل را به مرد نداده بود و مرد قاتل با برگشت به محل جرم خودش را لو داد.

جواب معمای شماره چهار: ۷ روز. به این خاطر که تکه آخر این پارچه  ۱۰۰ سانتی‌متر خواهد بود و در نتیجه برای برش دادنش به یک روز دیگر نیازی نیست.

جواب معمای شماره پنج: او سم را به آن طرف چاقو که گوشت پسر ناتنی‌اش را برش می‌داده مالیده است و با این کار او را کشته است.

جواب معمای شماره شش: شیری که تا سه سال هیچ غذایی نخورده باشد حتما تا الان مرده است. پس پاسخ صحیح در دوم است.

جواب معمای شماره هفت: نفر اول از بالا و سمت چپ. به این خاطر که او با استفاده از رنگ سبز می‌تواند لباس خود را رنگ کند و در قالب نگهبان از زندان فرار کند.

جواب معمای شماره هشت: مخزن F اول از همه پر می‌شود زیرا آب به سمت پایین می‌آید و جمع می‌شود. مخزن H هم راهش بسته است و در نتیجه فقط گزینه F باقی می‌ماند.

جواب معمای شماره ۹: چوب پنبه را در وسط بشقاب بگذارید، یک عدد کبریت روی چوب پنبه قرار دهید و بعد از روشن کردن کبریت، لیوان خالی را روی آن برگردانید. به محض خاموش شدن کبریت آب وارد لیوان خواهد شد.

جواب معمای شماره ۱۰:دومی چون هیچ نقطه سفیدی روی پیشانی خود ندارد.

جواب معمای شماره ۱۱:

 

[تعداد: 4   میانگین: 3.5/5]
منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. ۱- کدام ماشین باید اول جابه‌جا شود؟
    ماشین شماره سه بیاد عقب بقیه مستقیم.
    سایت خوبیه موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا