مد و زیبایی

نحوه انجام ماساژ کوبیدو، تکنیک ژاپنی برای جوان سازی پوست

 گفته می‌شود که سامورایی‌ها ماساژ صورت انجام می‌دادند که بعدها به نام کوبیدو شناخته شد و به آنها اجازه می‌داد قبل و بعد از نبردها استراحت کنند. این عمل همیشه بیشتر جنبه درمانی دارد تا زیبایی. تا به امروز زنده ماند و دستخوش تغییراتی شد، به همین دلیل است که با ارائه به عنوان لیفت صورت غیر جراحی محبوبیت پیدا کرد. واقعا همین است؟ آیا این ماساژ می تواند پوست را جوان کرده و آن را روشن تر نشان دهد؟

کوبیدو چیست؟

این یک کلمه ژاپنی است که می تواند به عنوان “مسیر باستانی زیبایی” ترجمه شود. این تکنیک شامل یک ماساژ صورت است که برای کشش پوست صورت و تحریک بهبود گردش خون طراحی شده است.

هنگامی که ماساژ انجام می شود، در مجموع ۱۶ عضله صورت و گردن بسیج می شوند. هر کسی که آن را اجرا می کند از حرکات موزون همراه با حرکات نرم تر استفاده می کند.

کوبیدو، اگرچه در اصل از طب سنتی چینی می آید و پیشینیان خود را در آنما (نوعی دیگر از ماساژ ژاپنی) دارد، تاریخ باستانی خود را دارد. بعد از سامورایی ها توسط خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. ملکه نیواتا آساکو، همسر امپراتوری که تا سال ۱۵۰۰ بعد از میلاد سلطنت کرد. خواستار اعمال آن به خانواده خود با اطلاع از مزایای آن شد.

امروزه شهرت این لیفت صورت به گوش افراد مشهور هم رسیده است. آنجلینا جولی و جنیفر لوپز ادعا می کنند که برای تقویت عضلات صورت خود آن را تمرین می کنند.

نحوه انجام ماساژ کوبیدو

ماساژ کوبیدو بین ۵۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد. باید توسط یک متخصص انجام شود. اگرچه این یک روش درمانی است که بر روی صورت متمرکز است، اما آماده سازی آن شامل شل کردن پشت، بازوها و دست ها است. در نهایت، هنگامی که به یک حالت آرامش خاص رسید، درمانگر روی صورت تمرکز می کند.

در صورت، کوبیدو به صورت صعودی انجام می شود. یعنی از ناحیه گردن شروع می شود و به پیشانی ختم می شود. مرحله به مرحله ماساژ کوبیدو کلاسیک به شرح زیر است:

درمانگر با حرکات پوششی شروع می کند که از گردن به فک می رسد.
در ناحیه بالایی دهان کار می کند. فشار ملایمی با انگشت میانی در سراسر ناحیه تیغه بینی و در حفره های اطراف سوراخ های بینی اعمال می شود.
درمانگر ماساژ ملایم و ریتمیک را در اطراف چشم ها، در حفره ها و در ناحیه زیر چشم انجام می دهد.
بین ابروها فشار وارد کنید.
انتهای آن با لمس های پر انرژی نوک انگشتان در سراسر صورت آماده می شود.
در نهایت، درمانگر کف دست های توخالی را روی چشم ها قرار می دهد.

کل درمان می تواند بین پنج تا ۱۰ جلسه طول بکشد. در هر صورت، متخصصان توصیه می کنند که این ماساژ را به صورت دوره ای و چندین بار در سال برنامه ریزی کنید.

فواید ماساژ کوبیدو چیست؟

هیچ مطالعه علمی که مزایای خاص کوبیدو را تایید کند وجود ندارد. در حقیقت، بسیاری از مزایای آن به آرامش ناشی از ماساژ، رهایی از استرس و تحریک تون عضلات صورت مربوط می شود.

ایجاد آرامش می کرد

حرکات تحریک کننده کوبیدو در قسمت بالای پشت و گردن می تواند حالت آرامش را القا کند. این اثری است که با سایر انواع ماساژ نیز به دست می آید و مهمتر از همه، زمانی که تمایل به آرامش وجود دارد.

تحریک ممکن است تنش عضلانی را در صورت وجود کاهش دهد. در نتیجه، سفتی مرتبط با حالت‌های استرس را می‌توان حداقل به صورت لحظه‌ای حل کرد.پ

اثر آرامش بخش بین افراد متفاوت است. این بستگی به ویژگی‌های فردی، لحظه‌ای از زندگی که دارید و میزان استرسی که با آن به جلسات می‌روید بستگی دارد.

جلسات کوبیدو پاکسازی ذهن را تشویق می کند. محیط و محرک ها برای یک تجربه کل نگر طراحی شده اند که منجر به یک تجربه آرام می شود.

ماهیچه های صورت را تقویت می کند

این احتمال وجود دارد که کوبیدو به عنوان یک تمرین برای عضلات صورت عمل کند. حرکات تکراری باعث ایجاد انقباضات و آرامش در فیبرها می شود که می تواند آنها را تقویت کند.

از این نظر، می تواند ظاهر کلی صورت را بهبود بخشد. و این همان چیزی است که از ایده لیفت صورت بدون جراحی پشتیبانی می کند. عضلات سفت تر باعث کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط بیان می شود.

صورت را برای درمان های دیگر آماده می کند

اگر رویکردهای پوستی بیشتر برنامه ریزی شده باشد، ماساژ قبلی صورت می تواند مفید باشد. تمدد اعصاب، تقویت عضلات و کاهش چین و چروک پایه ای برای پذیرایی بیشتر پوست می گذارد.

منع مصرف کمی برای این ماساژ ژاپنی وجود دارد. اگر آسیب های صورت، زخم های باز یا اسکارهای اخیر داشته باشید، همان درمانگر جلسه را رد کرده و آن را مجدداً برنامه ریزی می کند. اگر عفونت فعال یا بثورات آلرژیک مداوم داشته باشید، همین اتفاق می افتد. اما فراتر از این چند محدودیت، کوبیدو به عنوان یک گزینه برای اکثر افراد با هر نوع پوستی ارائه می شود.

شما باید درک کنید که ما به یک چشم انداز جامع از ماساژ نگاه می کنیم. این به حرکات فیزیکی محدود نمی شود، بلکه به عنوان یک تجربه برای بدن و ذهن گسترش می یابد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا