مذهبی

وعده صادق عجب انتقام خوبی بود، خداقوت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حمله دیشب ایران به اسرائیل که در پاسخ به تجاوز این رژیم به سوریه و شهادت چندتن از فرماندهان نظامی ایرانی انجام شده، در نوع خود بسیار پیچیده است. در این حمله از ترکیبی از صدها پهپاد و تعداد زیادی از موشک از انواع مختلف استفاده شده است، مهمتر اینکه این حمله فقط از ایران صورت نگرفته است و از چهار جهت این رژیم درحال تنبیه است.

غیر از ایران، یمن از جنوب، حزب‌الله لبنان از شمال و مقاومت عراق از شرق سرزمین‌های اشغالی نیز ترکیبی از ابزارهای جنگی خود را به‌سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند. رسانه‌های غربی اذعان دارند که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی قادر به خنثی‌کردن این حمله پیچیده نیستند. تنبیه متجاوز در جریان است و در صورتی که اسرائیل حرکت نامعقولی انجام دهد تنبیه تشدید می‌‌شود.

وعده صادق عجب انتقام خوبی بود، خداقوت

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول خبرها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به حمله تلافی‌جویانه ایران نوشت: این حمله نخستین حمله ایران به اسرائیل از خاک آن کشور محسوب می‌شود.

این رسانه نوشت: ایران و اسرائیل دشمن یکدیگرند اما هیچگاه به صورت مستقیم به یکدیگر حمله نکرده‌اند- اگرچه حمله روز ۱ آوریل اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق از لحاظ فنی حمله به خاک یک کشور محسوب می‌شود.

مجله اکونومیست هم در وبسایت خود نوشته است: «اسرائیلی‌ها هم‌اکنون در حال تجربه یک شب هراس‌انگیز هستند.»

این مجله تاکید کرد: حتی در صورتی که حمله ایران باعث ایجاد تلفات قابل توجه یا خسارت‌های زیاد نشود باز هم تبعات آن گسترده خواهد بود.

رویترز نیز به نقل از خبرنگار خود در سرزمین‌های اشغالی نوشت که صدای ضربات مهیب ناشی از انفجار پهپادها و موشک‌ها در منطقه به گوش می رسید و ایران با نخستین حمله تاریخ خود به اسرائیل خطر تشدید اوضاع را با توجه به حمایت آمریکا از اسرائیل به جان خرید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با اشاره به حملات موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی نوشت که ایران تهدید کرده بود که در تلافی اقدام اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت خود در دمشق، اقدام می‌کند.

این خبرگزاری نوشت که حملات ایران با بیش از ۱۰۰ پهپاد شروع شد و متعاقبا با استفاده از موشک‌های بالستیک مخرب‌تر ادامه یافت.

ویل ورنون، خبرنگار بی‌بی‌سی در واشنگتن نیز در گزارشی، حملات ایران به اسرائیل را «حمله بی‌سابقه به قلمرو یک همپیمان کلیدی آمریکا» توصیف کرد.

وی نوشت: ایالات متحده می خواهد تا حد امکان مانع از تشدید اوضاع شود و ممکن است مجبور شود پاسخ اسرائیلی ها را مهار کند. از آمریکا و اسرائیل خواسته می شود که محتاطانه عمل کنند و هر گونه اقدام تلافی جویانه را متناسب کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا