آشپزی

چگونه کلم قرمز را فریز کنیم؟

کلم قرمز را می توان به روش های مختلفی منجمد کرد. می توانید آن را به صورت خام یا پخته، به صورت نواری، قاچ یا ورقه کامل فریز کنید. این استفاده ای است که می خواهید پس از یخ زدایی از آن انجام دهید که انتخاب شما را تعیین می کند.

چگونه کلم قرمز خام را فریز کنیم؟

برگ های بیرونی را جدا کنید، سپس کلم قرمز خود را کاملا بشویید. اگر از بازار خریده اید یا خودتان آن را پرورش داده اید، می توانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب نمک خیس کنید. بنابراین، هر گونه حشره از بین خواهد رفت.

کلم قرمز را چهار قسمت کرده، نوارها یا برگ ها را جدا کنید.

یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و آب را بجوشانید. در حالی که آب گرم می شود، یک کاسه را با آب سرد پر کنید و آن را در کنار تابه قرار دهید. کاسه باید نزدیک اجاق گاز باشد، زیرا کلم قرمز به محض اینکه آن را از تابه خارج کردید باید خنک شود.

این مرحله شامل بلانچ کردن کلم قرمز است تا تردی خود را با وجود یخ زدن حفظ کند. وقتی آب جوش آمد، کلم قرمز را به مدت ۱ دقیقه برای نوارها و برگ ها یا ۳ دقیقه برای ربع ها در آن فرو کنید. کلم قرمز را از آب در حال جوش خارج کرده و بلافاصله آن را در آب سرد فرو کنید. این عمل باعث وقفه در پخت و پز و جلوگیری از پختن بیش از حد کلم قرمز می شود. کلم قرمز را چند دقیقه در آب سرد بگذارید تا خنک شود.

کلم قرمز را آبکش کنید و بگذارید خشک شود. هرچه کلم خشک تر باشد، بهتر یخ می زند.

تکه ها یا برگ های کلم قرمز را روی یک سینی فر پهن کنید و ورق را در فریزر قرار دهید. مطمئن شوید که تکه ها یا برگ های کلم قرمز روی هم قرار نگیرند.

پس از اینکه تکه ها یا برگ های کلم قرمز یخ زد، آنها را از فریزر خارج کرده و به کیسه فریزر منتقل کنید.

تا حد امکان هوا را از کیسه فریزر خارج کنید و سپس آن را محکم ببندید. کیسه را با تاریخ و محتویات برچسب بزنید، سپس آن را به فریزر برگردانید.

چگونه کلم قرمز را فریز کنیم؟

چگونه کلم قرمز پخته شده را فریز کنیم؟

کلم قرمز خود را طبق دستور غذای مورد علاقه خود بپزید و بگذارید خنک شود.
کلم قرمز را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را در یک کیسه فریزر جداگانه قرار دهید.
تا حد امکان هوا را از کیسه های فریزر خارج کنید و آنها را محکم ببندید. روی کیسه ها برچسب تاریخ و محتویات آن بزنید و سپس در فریزر بگذارید.

ماندگاری کلم قرمز در فریزر چقدر است؟

کلم قرمز چه خام و چه پخته حدود ۳ ماه در فریزر نگهداری می شود.

چند ایده بانمک برای تزئین کاپ کیک

چگونه کلم قرمز را یخ زدایی کنیم؟

یخ زدایی کلم قرمز بستگی به این دارد که قصد دارید از آن برای چه استفاده کنید و چگونه آن را فریز کنید. در بسیاری از موارد، اصلاً نیازی به آب کردن آن ندارید. می توانید آن را مستقیماً بپزید یا بدون اینکه ابتدا یخ زدایی کنید آن را دوباره گرم کنید.

اگر کلم قرمز خود را در تکه های بزرگ منجمد کردید، ممکن است لازم باشد ابتدا آن را آب کنید. برای این کار آن را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا به آرامی ذوب شود.

آیا می توانید کلم قرمز را دوباره منجمد کنید؟

شما نباید کلم قرمز را دوباره منجمد کنید. انجماد مجدد برای اکثر غذاها توصیه نمی شود، زیرا بر کیفیت آنها تأثیر می گذارد و این در مورد کلم قرمز صدق می کند. انجماد مجدد ممکن است منجر به ایجاد کلم نرم و غیر خوراکی شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا