خبر

فکت هایی جالب راجب قهرمان دنیای جادوگری فیلم های هری پاتر

فیلم های هری پاتر که فیلم‌هایی انگلیسی-آمریکایی هستند، بر اساس کتاب‌های هری پاتر و با همان نام‌های کتاب ساخته شده‌اند. نویسنده این کتاب‌ها، جوآن «جو» رولینگ که بیشتر با نام جی. کی . رولینگ ( J. K. Rowling) است، نوشته شده‌است. او امتیاز ساخت فیلم را در سال ۱۹۹۹ به شرکت برادران وانر با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت. از نکات قابل توجه این قرارداد، اصرار جی.کی. رولینگ بر استفاده از بازیگران انگلیسی در این فیلم‌های هری پاتر است.

فیلم های هری پاتر

در سال ۲۰۱۲ هشت‌ تا فیلم‌های هری پاتر، به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ با فروشی بالغ بر بیشتر از ۷/۷ میلیارد دلار رسید. قبل از آن، سری فیلم های جیمز باند با فروشی بالغ بر ۶/۱ میلیارد دلار در جایگاه اول قرار داشت. در ابتدا فیلم هری پاتر و سنگ جادو به کارگردانی کریس  در رده اول این سری پرفروش با فروشی بالغ بر ۹۷۵ میلیون دلار قرار داشت که بعداً فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ _ قسمت دوم  این رکورد را با فروش ۱/۳ میلیارد دلاری اش شکاند.

فیلم های هری پاتر

حالا اگر از طرفداران فیلم های هری پاتر هستید و مجموعه فیلم ها و کتاب های آن را خواندین قطعا این فکت ها برایتان جالب است :
۱٫دوست دختر تام فلتون ، جیده اولیویا نقش همسر دراکو مالفوی را ایفا کرد در فیلم.
۲٫کارگردان فیلم هری پاتر و سنگ جادو کریس کملبس در روز های اول فیلمبرداری بر روی دندون های اما واتسون که نقش هرمیون را بازی میکرد دندون های خرگوشی گذاشت ولی بعدا منصرف شد و در ادامه ی فیلم آن هاز برداشت .
۳٫ بازیگری که نقش هاگرید را بازی میکرد رابی کولتران یک در ناهار یکی از روز های فیلمبرداری در ساندویچش موش پیدا کرد!
۴٫روپرت گرینت فوبیا عنکوبت دارد،بنابر این ترس در نگاه او در صحنه ی اراگوگ کاملا واقعی است.
۵٫هلگاهافلپالف برای جن های خانگی هاگوارتز شرایط شغلی خوبی ایجاد کرده بود.
۶٫در دنیای جادوگری همجنسگرا بودن مشکل کمتری محسوب میشه تا اصل و نسب جادوگری.
۷٫هیچ جادویی توانایی مقابله با طلسم شکنجه را ندارد.
۸٫مکان و اسم هاگواترز توسط روونا رینکولا انتخاب شده است او در اصل رویایی دید که در آن یک گراز زیگیل دار او را به سمت صخره ی دریاچه هدایت کرد.
۹٫مارک شاپیرو نویسنده کتابی منتشر کرده به اسم جادوگری در پس چهره ی هری پاتر که از هری پاتر و دنیای جادوگری تعریف میکنه و در آن بیان میکنه که عاشق دنیای هری پاتره!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا