پزشکی

مکمل های مفید برای پاییز و چرایی مصرف آنها

با نزدیک شدن به پاییز، هوا سرد و مرطوب می شود، ساعات روز کوتاه تر می شود و انرژی کاهش می یابد. همچنین دوره تعطیلی به پایان می رسد و روال معمول بقیه ایام سال از سر گرفته می شود. در این راه، مهم است که اقداماتی را انجام دهید که به شما کمک می کند در این ماه ها و قبل از زمستان احساس بهتری داشته باشید. برای بسیاری از مردم، پاییز مترادف با سرماخوردگی، کاهش سطح انرژی و حتی غم و اندوه است. با توجه به این موضوع، توصیه می شود رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و تمریناتی را انجام دهید که عملکرد را افزایش می دهد. چرا مکمل هایی را در پاییز مصرف کنیم؟

چرا در پاییز ویتامین مصرف کنیم؟

 می توان یک سری مکمل ها را که برای این ماه ها ایده آل هستند، مصرف کرد. ویتامین‌هایی را که برای به حداکثر رساندن انرژی در پاییز مناسب‌تر هستند، کشف کنید.در پاییز تغییر ناگهانی دما رخ می‌دهد که معمولاً باعث مشکلات سلامتی متعددی می‌شود. مثلا آلرژی، سرماخوردگی و کم انرژی بودن. با این حال، یک سری مکمل های غذایی وجود دارد که به بهبود سلامت عمومی در این زمان از سال کمک می کند. این مکمل ها به مبارزه با مشکلات زیر کمک می کنند:

سیستم ایمنی

عملکرد سیستم ایمنی با مصرف متعادل ویتامین ها مرتبط است. به عنوان مثال، کمبود ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E می تواند ایمنی را تضعیف کند و حساسیت به عفونت ها را افزایش دهد.

گویاترین مورد ویتامین C است، زیرا کاهش نور خورشید در پاییز و زمستان مانع از انجام بیوسنتز بدن پس از قرار گرفتن در معرض مستقیم می شود. به همین دلیل، رژیم غذایی و مکمل ها اصلی ترین راه هایی هستند که می توان آن را در فصول سرد سال به دست آورد.

آلرژی

آنها معمولاً با بهار مرتبط هستند، اما معمولاً در پاییز نیز ایجاد می شوند. معمولاً برگها و گیاهان در حال مرگ مواد آلرژیک آزاد می کنند که در ترکیب با رطوبت، اسپورهای کپک تولید می کنند. مکمل هایی مانند کورستین، سیر کهنه و زنجبیل می توانند پاسخ التهابی را کاهش دهند.

انرژی کم

با پیشروی پاییز، ساعات روشنایی روز کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود. در نتیجه، بسیاری از مردم در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند یا اصلاً در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند، که به مغز سیگنال می‌دهد تا هورمون ملاتونین بیشتری تولید کند.

همانطور که دانشگاه استنفورد هشدار می دهد، این هورمون تاثیر زیادی بر سطح انرژی دارد. برای کاهش اثرات، توصیه می شود یک رژیم غذایی متعادل با مقدار مناسب پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم مصرف کنید.

مکمل های مولتی ویتامین و کوآنزیمی مانند Q10، ال کارنیتین، جینکو بیلوبا، آرژنین و دی ریبوز می توانند به افزایش انرژی کمک کنند. با این حال، همیشه باید قبل از مصرف هر مکملی با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

حالت روحی

سطوح پایین ویتامین D، همراه با تولید بیش از حد ملاتونین، می تواند باعث نوسانات خلقی و احساس غم و اندوه شود. این می تواند عملکرد سروتونین را که برای تنظیم خلق و خو ضروری است، تحت تاثیر قرار دهد. یک پیامد مستقیم اختلال عاطفی فصلی است.

در این راستا، یک مکمل بر پایه ۵-HTP برای افزایش سطح سروتونین مفید است و همچنین مجموعه ای مملو از ویتامین های B. اینها با تولید طبیعی انتقال دهنده های عصبی در بدن مرتبط هستند. بهترین مکمل ها برای مصرف در پاییز بر اساس عواملی که در بالا ذکر شد، رژیم غذایی متعادل و ورزش مکرر باید به عنوان اقدامات اصلی برای حفظ سلامت بدن در نظر گرفته شود، اما برای ماه های پاییز، قبل از سردترین سال، ممکن است استفاده از مکمل های طبیعی و ایمن مفید باشد. به مواجهه با علائم معمول این فصل کمک می کند.

مکمل های مناسب برای فصل پاییز

مکمل های مناسب برای فصل پاییز

ویتامین C

ویتامین C که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف است، برای ماه های سرد ایده آل است. به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از سلامت سلولی در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، به تسکین علائم بیماری های دیگر کمک می کند.

زنجبیل

گیاهی است که به طور گسترده برای اهداف دارویی استفاده می شود. ریشه تند آن به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می تواند حالت تهوع و ناراحتی معده را برطرف کند. همچنین مکمل های مبتنی بر زنجبیل وجود دارد که برای تقویت رفاه در افراد مبتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سردرد توصیه می شود.

ویتامین D

این ویتامین بیش از همه از نور خورشید به دست می آید. بنابراین، در پاییز و زمستان معمولاً بدن کمتر دریافت می کند و سطح آن کاهش می یابد. این می تواند باعث احساس خستگی و خستگی شود. برای بهبود آن، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین مکمل را در هر مورد خاص تعیین کنید.

لیست بلندبالایی از کمپلکس های مبتنی بر ویتامین B وجود دارد که مکمل های مختلف را با این جزء ترکیب می کند. عملکردهای متعددی دارد و در سلامت عمومی نقش اساسی دارد. به عنوان مثال، در فرآیند گوارش، در سطوح انرژی، در رشد گلبول های قرمز خون و در عملکرد مغز.

اسیدهای چرب امگا ۳

این اسیدها در تولید غشای سلولی نقش دارند که آنها را برای سلامت سلولی ضروری می کند. داشتن اسیدهای امگا ۳ متعادل خطر ابتلا به بیماری ها و التهاب را کاهش می دهد
برخی از مکمل های غذایی که شامل این ماده هستند برای تقویت حافظه و عملکرد مغز فرموله شده اند. کمبود آنها می تواند باعث ایجاد شرایطی مانند:

خستگی
پوست خشک
افسردگی
طنز تغییر می کند

پروبیوتیک ها

غذاها یا مکمل های کلیدی برای سلامت دستگاه گوارش و روده که در ماه های سرد اهمیت بیشتری پیدا می کنند. “باکتری های خوب” موجود در روده که از پروبیوتیک ها می آیند به مبارزه با عفونت های ناشی از ویروس ها، انگل ها و قارچ ها کمک می کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا