جالبه ؛)

چگونه زندگی را سخت نگیریم؟

چگونه زندگی را سخت نگیریم؟

 

در زندگی روزمره باید تصمیمات مختلفی بگیریم. در زمان تصمیم گیری هرکسی براساس تجربیات و آموخته های ذهنی خود به شکل متفاوتی تصمیم می‌گیرد. برای سخت نگرفتن زندگی باید بیاموزید که راحت تصمیم بگیرید. بعضی افراد در زمان تصمیم گیری شک زیادی به خود راه می‌دهند و این خود عاملی برای استرس خواهد بود که مضرات جسمی و روحی فراوانی دارد.

با مطلب((چگونه زندگی را سخت نگیریم؟)) در خدمت شما هستیم.

راهکارهایی برای اینکه زندگی لذت بخش شود:

۱-مثبت نگری درباره خودتان و دیگران

ذهن شما محیطی مقدس برای شماست. می‌توانید پنجره‌های آن را بسته و همه جا را تاریک کنید یا اینکه پنجره‌ها را باز کرده و بگذارید نور داخل شود. انتخاب با خودتان است. خورشید همیشه به قسمتی از زندگی‌تان در حال تابیدن است.
شما چه فکری درمورد آن می‌کنید؟ چقدر راه آمده‌اید یا چقدر دیگر باید بروید؟ نقاط قوت و ضعفتان چیست؟ بهترین و بدترین اتفاقی که می‌تواند برایتان بیفتد چیست؟ به حرف‌هایی که در ذهنتان می‌زنید توجه داشته باشید. چون شاید فقط شاید، تنها چیزی که باید تغییر کند تا بتوانید شادی، عشق یا موفقیت بیشتری را تجربه کنید طرز فکرتان است.
چگونه زندگی را سخت نگیریم؟
چگونه زندگی را سخت نگیریم؟
اگر برای خودتان ارزش نگذارید و مراقب خودتان نباشید، یعنی از خودتان سوءاستفاده می‌کنید. شما هیچ کنترلی بر حرف‌های دیگران یا کارهای آنها ندارید اما می‌توانید کنترل کنید که با شما چطور رفتار کنند. شما می‌توانید به تنهایی جلو کلمات تلخ و گزنده آنها را بگیرید و نگذارید که وارد قلب و ذهنتان شوند. یادتان باشد، اگر به محیط مقدس درون خودتان احترام نگذارید، هیچ‌کس دیگر هم اینکار را نخواهد کرد.

۲-بیاموزید که راحت تصمیم بگیرید

هرچه شک و تردید های زندگی خود را کمتر کنیم و بتوانیم راحت تر با کارها و تصمیمات خود کنار بیایم می‌توانیم بگوییم که در سخت نگرفتن زندگی موفق تر هستیم.
این مدل ذهنی به شما کمک خواهد کرد که درباره خود حس بهتری داشته باشید و اعتماد به نفس بیشتری را احساس کنید.
غرایز انسانی از زمان تولد همراه انسان است. شما باید بتوانید که از این قدرت خود استفاده کنید و با قلب خود تصمیم بگیرید و پای بند به تصمیم خود باشید.
هرچقدر که بتوانید تصمیمات قلبی بیشتری بگیرید و راحت تر تصمیم بگیرید، فشار ذهنی کمتری خواهید داشت و احساس بهتری خواهید داشت.

۳-هر روز یک کار خودجوش انجام دهید

لیستی از کارهایی که می‌توانید به صورت خودجوش انجام دهید را بنویسید. مثلا عوض کردن خاک گلدان ها ، تمیز کردن شیشه های خانه، رفتن به کارواش، خرید یک تابلوی کوچک و یا حتی سلام دادن به افرادی که قبل تر از سلام دادن به آنها خجالت می‌کشیدید… به این شکل هر روز می‌توانید یک کار خودجوش انجام دهید و به این شکل لبخند رضایت بروی لبان خود و دیگران بنشانید. سعی کنید اگر برای دیگران می‌خواهید کاری انجام دهید، چیزی فراتر از میزان رضایت و انتظار آنها باشد تا شگفت زده و غافل گیر شوند.

۴-حذف روابط ناسالم

روابطتان را هوشمندانه انتخاب کنید. تنهایی هیچوقت به اندازه یک رابطه نادرست برایتان تنهایی نمی‌آورد. با کسانی باشید که ارزش شما را می‌دانند. لازم نیست برای شاد بودن دوستان زیادی در اطراف خود داشته باشید؛ چند دوست واقعی که قدرتان را بدانند برایتان کافی خواهد بود. خیلی وقت‌ها گذشتن به معنی ضعف نیست. ما به این دلیل از بعضی افراد نمی‌گذریم که می‌خواهیم ارزشمان را درک کنند، بلکه به این دلیل است که ارزش خودمان را فهمیده‌ایم.

۵-ترک دروغ

اگر شب که سرتان را روی بالش می‌گذارید، خیالتان راحت باشد که از هیچکس سوءاستفاده نکرده‌اید، آرامش درونی پیدا خواهید کرد. صادقانه زندگی کردن به شما آرامش فکر می‌دهد و این آرامش واقعاً ارزشمند است.

۶- لبخند بزنید هرچند سخت باشد

لبخند زدن ضربان قلب را کاهش می‌دهد و باعث آرامش شما می‌شود و به طور موقت فشار خون شما را پایین می‌آورد.
با لبخند زدن هورمون اندروفین در بدن شما ترشح می‌شود که با هورمون های استرس مقابله می‌کند و به شما احساس بهتری می‌بخشد و می‌توانید بهره وری بیشتری در کارهای روزانه خود داشته باشید.
و از همه بهتر اینکه لبخند زدن به دیگران نیز انتقال می‌یابد. پس در محیط خانه و یا کار خود با لبخند زدن دیگران را نیز به این کار دعوت کنید. این کار به سلامتی همه کمک زیادی خواهد کرد.
و این موضوع را فراموش نکنید که این فقط شما نیستید که باید سخت نگرفتن زندگی را تمرین کنید و دیگران را به این کار نیز دعوت نمایید.

۷-روزهای کودکیتان را به خاطر دارید؟

آن روزها هیچ چیز به نظرتان پیجیده نمی رسید. تنها چیزی که به آن فکر می کردیم مداد رنگی و شکلات و عیدی بود. چیزهایی که نمی دانستیم هیچ اهمیتی برایمان نداشتند چون به چیزهایی که احتمال داشت اذیتمان کنند کاملاً بی توجه بودیم.
اما هرچه سنمان بالاتر رفت نسبت به چیزهای اطرافمان حساسیت بیشتری پیدا کردیم. مثلاً زندگی و مرگ، دوست داشتن و جدایی، موفقیت و شکست. متوجه شدیم که تقریباً هر روز مجبوریم که نگران آدم ها و اتفاقات مختلف باشیم.

۸-کارهای نیمه تمام را تمام کنید

هیچ چیز استرس‌زاتر از کش دادن کارهای ناتمام نیست. دست از وقت تلف کردن بردارید. برای تمام کردن کارهای ناتمام گذشته وارد عمل شوید. کش دادن بیش از حد این کارها انجام آنها را سخت‌تر می‌کند.

۹-به اشتباهات گذشته بیش از حد فکرنکنید

اگر تصور می‌کنید که کشتی‌تان رو به غرق شدن است، شاید وقت خوبی باشد که چیزهایی که باعث سنگین شدن آن می‌شود را دور بیندازید. دفعه بعد که تصمیم گرفتید کمی زندگی‌تان را خلوت کنید، با چیزهایی که واقعاً به هیچ دردی نمی‌خورند شروع کنید، مثل پشیمانی‌های گذشته، خجالت‌ها و عصبانیت‌ها. همه آنها را دور بریزید. نمی‌توانید فصل بعدی زندگی‌تان را با خواندن دوباره متن‌های قبلی شروع کنید.

۱۰-طرز تفکرتان را عوض کنید

وقتی کسی مسخره تان می کند، از سابقه خانوادگیتان انتقاد می کند یا برای اشتباهات گذشته محکومتان میکند، گوش هایتان را ببندید. لازم نیست هر چیزی که می شنوید را باور کنید. شما خودتان را بهتر از هر کس دیگری می شناسید. هیچوقت اجازه ندهید که برای خودتان افسوس بخورید.

امیدواریم از خواندن این مطلب،در مجله اینترتی ((ایران فان)) لذت برده و برایتان مفید بوده باشد،از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع:میگنا،تکامل من،آلامتو

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا