پزشکی

خواص قارچ چیست؟

خواص قارچ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((خواص قارچ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

قارچ ها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. مواردی که سمی نیستند کاملاً سالم و خوش طعم نیز هستند.سالهاست که آنها به دلیل توانایی منحصر به فرد خود در افزودن طعم در بسیاری از غذاهای مختلف فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه آنها در واقع قارچ هستند ، اما قارچ ها در دسته سبزیجات به منظور پخت و پز قرار می گیرند. حالا ببینیم این خوردنی خوشمزه یعنی قارچ چه خواصی دارد؟

شناسایی قارچ های سمی در طبیعت دشوار است ، بنابراین همیشه باید از یک فروشگاه مواد غذایی قابل اعتماد یا بازار خریداری کنید.

هنگام انتخاب قارچ ها ، اطمینان حاصل کنید که آنها سفت هستند، در هنگام لمس مرطوب نیستند و فاقد کپک هستند. می توان آنها را در کیسه کاغذی داخل یخچال به مدت حدود پنج روز نگهداری کرد. خاک آن را مسواک بزنید و وقتی آماده استفاده هستید ، آنها را بشویید.

خواص قارچ برای بدن

 آنها فاقد چربی ،سدیم کم ،کالری کم و کلسترول هستند. آنها همچنین دارای فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فواید تغذیه ای بسته به نوع قارچ متفاوت است. اما به طور کلی ، آنها منبع خوبی از مواد مغذی زیر هستند.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب رساندن به رادیکال های آزاد که می توانند باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان شوند ، می شوند. آنها همچنین از شما در برابر آسیب ناشی از پیری محافظت می کنند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. قارچ سرشار از آنتی اکسیدان به نام سلنیوم است. در حقیقت ، آنها بهترین منبع مواد معدنی هستند.

گلوکان بتا

گلوکان بتا نوعی فیبر غذایی محلول است که به شدت با بهبود کلسترول و تقویت سلامت قلب ارتباط دارد. همچنین می تواند به بدن شما کمک کند تا قند خون را تنظیم کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که قارچ های صدفی و شیتاکه موثرترین گلوکان های بتا را دارند.

ویتامین های گروه B

قارچ سرشار از ویتامین های گروه B است: ریبوفلاوین ، نیاسین و اسید پانتوتنیک. این ترکیب به محافظت از سلامت قلب کمک می کند. ریبوفلاوین برای گلبول های قرمز خون مفید است. نیاسین برای سیستم گوارش و حفظ سلامت پوست مفید است. اسید پانتوتنیک برای سیستم عصبی مفید است و به بدن کمک می کند تا هورمون های مورد نیاز را تولید کند.

خواص قارچ چیست؟
خواص قارچ چیست؟

مس

مس به بدن شما کمک می کند سلول های قرمز خون ایجاد کند ، که برای رساندن اکسیژن به بدن استفاده می شود. این ماده معدنی همچنین برای سایر فرایندهای بدن مانند حفظ سلامت استخوان ها و اعصاب مهم است. حتی بعد از پخته شدن ، یک فنجان قارچ می تواند تقریباً یک سوم مقدار توصیه شده مس روزانه را تأمین کند.

پتاسیم

پتاسیم در مورد عملکرد قلب ، عضله و اعصاب بسیار مهم است. در ۳/۲ فنجان قارچ پورتوبلو پخته شده تقریباً به اندازه یک موز متوسط ​​پتاسیم وجود دارد.

خط پایینی درباره خواص قارچ:

نشان داده شده است که قارچ  و عصاره آن فواید زیادی برای سلامتی دارند.

تحقیقات نشان داده است که قارچ ممکن است در برابر زوال عقل محافظت کند ، علائم خفیف اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و به ترمیم آسیب عصبی کمک کند.

همچنین دارای توانایی های ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی است و نشان داده شده است که خطر بیماری های قلبی ، سرطان ، زخم و دیابت را در حیوانات کاهش می دهد.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا