مد و زیبایی

روش های خانگی برای رفع جوش سر سیاه

چرا از تمام محصولات تجاری و بسیار غیرطبیعی رفع جوش سرسیاه موجود در بازار صرف نظر کنید و مسیر طبیعی را طی نکنید؟ مطمئناً نتایج ملایم‌تر، مؤثرتر و طولانی‌تر را ارائه می‌کند. جوش های سرسیاه از نظر فنی نوعی آکنه هستند که به عنوان کومدو شناخته می شوند. کومدو یک فولیکول مو (منافذ) مسدود شده در پوست است.

در حالی که انواع مختلفی از کومدون ها وجود دارد، همه آنها با یک وضعیت شروع می شوند: منافذ مسدود شده. وقتی چربی، سلول‌های مرده پوست یا باکتری‌ها منافذ ما را مسدود می‌کنند، این می‌تواند منجر به تشکیل یک کومدون کوچک به نام سر سیاه یا سر سفید شود.

اگر منافذ مسدود شده باز بماند، اکسیژن موجود در هوا روغن ها را اکسید کرده و آنها را قهوه ای تیره یا سیاه می کند. به این لکه های تیره ریز سر سیاه می گویند.

این فرآیند ایجاد جوش سرسیاه شبیه به قهوه ای شدن یک سیب هنگام قرار گرفتن در معرض هوا است. از طرف دیگر، اگر منافذ مسدود شده بسته شود، قسمت بالای برآمدگی سفیدتر به نظر می رسد و به آن سر سفید می گویند. برای چشم، جوش‌های سرسیاه معمولاً از روی پوست بیرون نمی‌آیند، در حالی که جوش‌های سر سفید به وضوح برجسته می‌شوند.

روش های خانگی برای رفع جوش سر سیاه

در اینجا نحوه خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه به طور طبیعی آورده شده است:

۱٫ پاکسازی ملایم و موثر

اولین قدم برای از بین بردن جوش های سر سیاه به طور طبیعی؟ پاکسازی ملایم و روزانه

ممکن است بخواهید این شوینده خانگی عسلی برای پوستی شفاف را امتحان کنید. حداقل هر شب قبل از خواب و در صورت نیاز بعد از تمرین از یک پاک کننده طبیعی مانند این استفاده کنید. از پاکسازی بیشتر از صبح، عصر و بعد از تمرین خودداری کنید، زیرا پاکسازی بیش از حد می تواند باعث تحریک و کم آبی پوست شود و باعث تولید بیش از حد چربی و حتی بیشتر دانه های سر سیاه شود.

لایه برداری منظم

علاوه بر پاکسازی، لایه برداری بخش مهم دیگری از نحوه حذف طبیعی جوش های سر سیاه است.

لایه برداری منظم پوست برای کنترل این لکه های کوچک کلیدی است زیرا لایه برداری سلول های مرده پوست را که می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود، از بین می برد. سعی کنید حداقل یک تا دو بار در هفته از یک اسکراب لایه بردار ملایم صورت استفاده کنید.

وقتی صحبت از لایه برداری به میان می آید، بیشتر بهتر نیست، و زیاده روی در آن به راحتی می تواند منجر به مشکلات پوستی بیشتر شود، به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند. جوش شیرین یک لایه بردار ارزان و موثر است. کافی است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب ترکیب کنید و با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید و سپس بشویید.

 ماسک های خاک رس و زغال سنگ

ماسکی که به صورت هفتگی انجام می شود، حاوی خاک رس با کیفیت بالا (مانند خاک رس بنتونیت) یا زغال چوب می تواند معجزه کند تا منافذ را تمیز کند، جوش های سرسیاه را از بین ببرد و پوست را صاف تر و کمتر از قبل چرب کند.

شما همچنین می توانید این ماسک رفع جوش سر سیاه را امتحان کنید. ماده اصلی ژلاتین است که می تواند به بیرون کشیدن زباله های منافذ مسدود شده کمک کند و به عنوان یک پاک کننده طبیعی جوش های سرسیاه عمل کند.

نحوه انجام ماساژ کوبیدو، تکنیک ژاپنی برای جوان سازی پوست

 استفاده از بخار برای رفع جوش سر سیاه

اگر می‌خواهید جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید، استفاده از بخار می‌تواند بخشی مفید از روتین مراقبت از پوست شما باشد. بخار آب داغ می تواند به شل شدن جوش های سرسیاه در منافذ شما کمک کند.

در اینجا نحوه خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه با بخار:

با یک صورت تمیز شروع کنید.
در مرحله بعد، یک کاسه بزرگ را با آب داغ در حال جوش پر کنید و سپس اجازه دهید کمی خنک شود قبل از اینکه سر خود را با حوله بپوشانید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی کاسه آب تکیه دهید.
وقتی زمان تمام شد (یا دیگر نمی توانید گرما را تحمل کنید)، صورت خود را با پاک کننده و آب گرم بشویید و به آرامی پوست را خشک کنید.

به یاد داشته باشید که خیلی به آب داغ نزدیک نشوید وگرنه ممکن است خود را بسوزانید. می توانید این کار را یک بار در هفته یا در صورت نیاز تکرار کنید.

استفاده از روغن فندق برای جوش سر سیاه

به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای آکنه، استفاده از فندق جادوگر روی پوست مستعد جوش سر سیاه می تواند به کاهش التهاب و تولید بیش از حد چربی کمک کند.

روغن فندق جادوگر به عنوان یک پاک کننده، تونر و ضد التهاب گیاهی، در تسکین پوست و کاهش تولید بیش از حد چربی بسیار عالی است. مزیت دیگر این است که به باز کردن منافذ و کاهش ظاهر منافذ کمک می کند.

 پاک کردن آرایش شبانه

این احتمالاً ۸۰۰۰مین بار است که این را می شنوید، اما لطفا با آرایش خود نخوابید! صورت شما نه تنها تمیز نیست، بلکه هنگام خواب نفس نمی کشد. هنگامی که ما خواب هستیم، پوست ما به حالت بازیابی و بازسازی می رود. قبل از خواب صورت خود را بشویید و اجازه دهید پوست شما کار خود را انجام دهد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا