پزشکی

آیا خون پریود شما بوی بدی می دهد؟

می دانیم که تعجب کرده اید ، اما درست خوانده اید زیرا ما با یک متخصص زنان تماس گرفتیم تا بفهمیم چرا دوره های قاعدگی شما بوی بد می دهد.خون قاعدگی شما پنجره ای برای سلامت شما است. به راستی چرا خون قاعدگی چنین بویی دارد؟ ما از دکتر پراتیما تامکه ، مشاور زنان و زایمان خواستیم تا همه چیز را در این مورد به شما بگوید.

دوره قاعدگی شامل ریختن تخمک لقاح نیافته ، خون و بافتهای پوششی رحم است. کاملاً طبیعی است که این ترکیب بعد از خروج از واژن بوی کمی داشته باشد. این به احتمال زیاد به خود ماده واژن مربوط می شود ، اما باکتری ها و اسیدیته نیز می توانند نقش داشته باشند.

خانمها به یاد داشته باشید ، یک دوره سالم عادت ماهیانه بوی کمی دارد. اما از آنجا که خون پریود به مدت طولانی تری در واژن می ماند. این می تواند در معرض باکتری ها قرار گیرد و همچنین می تواند بو ایجاد کند.

 چرا خون پریود بو می دهد؟

بر اساس دلایل متعدد ، خون عادت ماهیانه یا همان پریود می تواند بوی متفاوتی داشته باشد. در اینجا ، دکتر تامکه تمام بوهای رایج خون قاعدگی و علل آنها را توضیح می دهد:

۱- بوی گندیده

برخی از زنان با بوی گندیده از باکتری های مخلوط با جریان قاعدگی روبرو میشوند. این بو نشان می دهد که زمان تغییر پد یا تامپون برای کنترل بو رسیده است. بو بواسطه جریان شدید بو می گیرد.

۲- بوی ماهی

این نشان می دهد که برخی از عفونت ها مانند واژینوز باکتریایی وجود دارد و می تواند با سوزش همراه باشد ، به ویژه در هنگام ادرار ، سوزش ، خارش یا ترشحات واژن خارج از خونریزی قاعدگی.

۳- بوی فلز

وقتی قاعدگی های شما بوی مس می دهد ، به دلیل وجود آهن در خون است و نگران کننده نیست.بوی خون دوره ای ممکن است ماه به ماه متفاوت باشد.

۴- بوی بد بدن

وقتی پریودها بوی بدن می دهند ، دلیل آن غدد عرق آپوکرین در ناحیه تناسلی است. سپس عرق آپوکرین با باکتری های روی پوست مخلوط شده و بو ایجاد می شود. غدد زمانی که زن در قاعدگی است این نوع عرق را آزاد می کند.

علت بوی بد خون در پریود چیست؟

علت بوی بد خون در پریود۱- بهداشت ضعیف

دکتر تامکه می گوید: “بوی دوره می تواند ممکن است شبیه بوی پیاز یا نمک باشد . ممکن است به دلیل رعایت نکردن بهداشت خوب اتفاق بیفتد. بنابراین ، شما باید منطقه را در آنجا تمیز نگه دارید ، هر از گاهی تامپون و نوار بهداشتی را عوض کنید. همچنین ، حمام روزانه برای جلوگیری از بو مهم است. “

همچنین از استفاده از محصولات خوشبو کننده مانند دستمال مرطوب و اسپری خودداری کنید ، زیرا این فرآیند می تواند از شر باکتری های سالم واژن که باعث عفونت می شوند خلاص شده و لباس های زیر تنفسی بپوشید.

۲- تغییر در تعادل pH واژن شما

اگر خون پریود شما کمی شیرین تر می شود ، دچار مشکل نشوید زیرا این کاملا طبیعی است. این زمانی اتفاق می افتد که سطح pH واژن شما بیشتر به طرف اسیدی تغییر می کند. تعادل pH واژن شما معمولاً ۳٫۸-۴٫۵ است.

۳- آلرژی و عفونت

دکتر تامکه می گوید: “بوی بد ممکن است نشان دهنده عفونت واژن و حساسیت باشد. بنابراین ، باید مراقب بوی ناشی از واژن باشید و در صورت لزوم با متخصص مشورت کنید. از علائم مانند بوی بد ، ترشحات غیر معمول واژن یا لکه بینی بین دوره ها غافل نشوید. همچنین از خوددرمانی خودداری کنید. فقط از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید “

همچنین ممکن است متوجه شوید که خون قاعدگی شما همیشه بوی یکسانی ندارد. دلیل آن این است که میزان باکتری های موجود در واژن متغیر است و می تواند بوی آن را تغییر دهد. تغییر جزئی معمولاً جای نگرانی ندارد. اما اگر ناگهان قاعدگی شما بوی پوسیدگی شدید داد ، ممکن است بخواهید با پزشک خود صحبت کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا