پزشکی

آیا قهوه برای کبد شما مفید است؟

فواید قهوه برای کبد چیست؟

قهوه عمدتا به عنوان یک نوشیدنی تحریک پذیر شناخته می شود ، اما چیزهای دیگری در آن وجود دارد. کافئین ، ترکیب اصلی قهوه ، شناخته شده است که سیستم عصبی مرکزی را برای افزایش هوشیاری فعال می کند.

عملکرد قهوه و کبد

وقتی قهوه در مقادیر مناسب مصرف شود ، ممکن است مزایای مختلف سلامتی دیگری نیز داشته باشد.

این ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی ، زوال عقل ، بیماری پارکینسون و انواع خاصی از سرطان کمک کند ، اما قهوه به خصوص برای کبد شما مفید است.

در حقیقت ، اغلب به افرادی که از هپاتیت C و انواع دیگر آسیب کبدی رنج می برند توصیه می شود که به طور منظم قهوه بنوشند تا روند پیشرفت بیماری را کند کنند.

مصرف کافئین در دوز توصیه شده ممکن است در از بین بردن سلول های حامل ویروس ، مبارزه با آسیب DNA و کاهش سرعت زخم های کبدی کمک کند.

چند فنجان قهوه در روز باید مصرف شود؟

قهوه بیشتر در آمریکای شمالی مصرف می شود ، با بیش از مصرف ۷۵ درصد از مردم به عنوان نوشیدنی .

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف ۱ فنجان قهوه منجر به ۱۵٪ کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبد می شود. ۴ فنجان روزانه با کاهش ۷۱ درصدی همراه بود ، که نشان دهنده پاسخ وابسته به دوز است. به طور کلی ، به نظر می رسد که بهترین تأثیرات در حدود ۳ فنجان در روز مشاهده می شود.

ارزش تغذیه ای قهوه

طبق USDA ، یک فنجان قهوه دم کرده بدون هیچگونه افزودنی فقط حاوی ۱ کالری است. این ماده حدود ۶ میلی گرم سدیم و حدود ۰٫۳ گرم پروتئین دارد ، بدون هیچ گونه قند یا چربی ذاتی.

فواید قهوه برای کبد چیست؟
فواید قهوه

فواید قهوه برای سلامتی

بسیاری از مطالعات تحقیقاتی طی چند دهه اخیر نشان داده است که قهوه بر بسیاری از بیماری ها اثرات محافظتی دارد.

این موارد شامل بیماری کبد و انواع مختلف سرطان ها مانند سرطان کبد ، سرطان روده بزرگ ، سرطان مری ، سرطان پستان ، سرطان پروستات ، سرطان لوزالمعده ، سرطان تخمدان و سرطان کلیه است.

تأثیر کافئین بر کبد

در حالی که مکانیسم دقیق مزایای سلامتی قهوه بر روی کبد مشخص نیست ، اما احتمالاً ارتباطی با اثرات آنتی اکسیدانی قوی آن دارد.آیا قهوه می تواند آسیب کبدی را برطرف کند؟
نوشیدن قهوه می تواند به کاهش آسیب کبدی کمک کند
بله ، ثابت شده است که نوشیدن قهوه باعث کاهش اسکارهای کبدی به نام فیبروز کبدی می شود که در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی معروف است.

این اثرات مفید در اشکال مختلف بیماری کبدی مانند هپاتیت B ، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی مشاهده شده است.

آیا قهوه برای کبد مفید است؟

بله ، نشان داده شده است که نوشیدن قهوه در بین بیماران سالم در مقایسه با بیمارانی که قهوه نمی نوشند ، سطح آنزیم های کبد را بهبود می بخشد. این می تواند به معنی کاهش سطح التهاب کبد باشد.

کدام نوع قهوه برای کبد مناسب است؟

به نظر می رسد قهوه معمولی و بدون هیچ گونه افزودنی بهترین فواید را برای سلامت کبد دارد.نوشیدن قهوه می تواند به جلوگیری از سیروز کبدی کمک کند
بله ، نشان داده شده است که نوشیدن قهوه باعث کاهش سیروز کبدی می شود.

یک متاآنالیز ۲۰۱۵ که ۱۶ مطالعه مختلف را در مورد کشورهای غربی بررسی کرد ، نشان داد که میزان سیروز در بین افراد قهوه خور در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند ، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

آیا قهوه می تواند بیماری های کبدی مرتبط با هپاتیت C را درمان کند؟

نه ، این درست نیست که نوشیدن قهوه می تواند بیماری های کبدی مربوط به هپاتیت C را درمان کند. درمان هپاتیت C فقط با داروهای ضد ویروس امکان پذیر است. با این حال ، نوشیدن قهوه به نفع بیمارانی است که به هپاتیت C مبتلا هستند.

مطالعات نشان داده است که میزان ویروس هپاتیت C و فیبروز کبدی (اسکار کبدی) در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند می تواند در میان بیمارانی که قهوه می نوشند کاهش یابد.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن ۳ فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز می تواند خطر پیشرفت بیماری کبد را کاهش دهد.

آیا مصرف بیش از حد قهوه برای کبد مضر است؟

خیر ، بر اساس بیشتر مطالعات ، اثرات مفید قهوه و بیماری کبد رابطه مستقیمی با میزان مصرف قهوه دارند. بیشتر این مزایا در نوشیدن منظم ۴ فنجان قهوه گزارش می شود.با این حال ، این مصرف زیاد همچنین می تواند از نظر افزایش ضربان قلب ، اضطراب ، سوزش معده به جنبه های دیگر سلامتی شما آسیب برساند.

بنابراین ، برای جلوگیری از این عوارض جانبی ضمن داشتن بهترین فواید قهوه ، به طور کلی توصیه می شود روزانه حدود ۳ فنجان مصرف کنید.

نقش مثبت قهوه در مبارزه با بیماری کبد چرب غیر الکلی

بله ، درست است که نوشیدن ۲-۳ فنجان قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.

بیماری کبد چرب اغلب نتیجه نوشیدن بیش از حد الکل است ، اما بیماری کبد چرب غیر الکلی در بیمارانی مشاهده می شود که الکل نمی نوشند اما به دلیل چاقی ، دیابت ، فشار خون یا کلسترول بالا چربی در کبد خود افزایش یافته است. .

هر نوع بیماری کبد چرب می تواند شما را مستعد فیبروز کبدی ، سیروز کبدی (نوع پیشرفته فیبروز کبدی) ، نارسایی کبد و سرطان کبد کند.

در حال حاضر بیماری کبد دلیل اول پیوند کبد در ایالات متحده است. نوشیدن قهوه خطر التهاب کبد ، اسکارهای کبدی و سرطان کبد را در میان بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب کاهش می دهد.

فواید قهوه چیست؟
فواید قهوه

افرادی که نباید زیاد قهوه بنوشند

همانطور که گفته شد ، کافئین موجود در قهوه می تواند برخی از عوارض جانبی مانند افزایش ضربان قلب را ایجاد کند ، که می تواند در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی زمینه ای مانند آریتمی ها یک مشکل باشد.

کافئین یک محرک قدرتمند است که می تواند اضطراب شما را برانگیزد و هنگام مقادیر بیش از حد شب شما را بیدار نگه دارد. بنابراین ، افرادی که قبلاً از اضطراب یا مشکلات خواب رنج می برند باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند.

همین امر در مورد افراد مبتلا به GERD نیز صادق است ، زیرا مصرف زیاد قهوه می تواند ریفلاکس اسید یا سوزش معده را بدتر کند.

آیا نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد؟

به نظر می رسد نوشیدن قهوه اثرات محافظتی بر سرطان کبد دارد ، احتمالاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن.

مطالعات تحقیقاتی متعدد ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد را نشان داده است.

این می تواند به اثرات محافظتی قهوه در بیماران با عوامل خطر شناخته شده سرطان کبد مانند هپاتیت ویروسی B و هپاتیت C و سیروز کبدی مربوط به هر علتی مرتبط باشد.

با این حال ، مطالعات تحقیقاتی همچنین تأیید می کنند که نوشیدن قهوه می تواند به طور کلی خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. این امر با مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بیش از ۲۱۵۰۰۰ زن و مرد را نشان می داد ، نشان داده شده است.

نتایج نشان داد افرادی که روزانه ۲-۳ فنجان قهوه می نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند ، ۳۸٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد را دارند.

علاوه بر این ، نوشیدن ۴ فنجان در روز منجر به کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به سرطان کبد در مقایسه با عدم مصرف قهوه می شود. این نتیجه نشان داد که مصرف بیشتر قهوه سود بیشتری دارد.

حرف آخر درباره فواید قهوه برای کبد

نوشیدن قهوه نشان داده است که سلامت کبد را در بین افراد سالم و همچنین بیماران مبتلا به بیماری کبدی بهبود می بخشد. به کاهش خطر زخم کبد (فیبروز کبدی و سیروز) و سرطان کبد کمک می کند.بر اساس تحقیقات موجود ، به نظر می رسد نوشیدن حدود ۳ فنجان قهوه برای سالم نگه داشتن کبد بدون عوارض جانبی خوب است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا