پزشکی

کاربردهای مختلف آرنیکا ،گل همیشه بهار کوهی، را بشناسید

گل همیشه بهار کوهی که با نام آرنیکا مونتانا نیز شناخته می شود، یکی از مفیدترین مواد موجود در داروسازی طبیعت است. در واقع یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی در طب هومیوپاتی است. بسیاری از فواید سلامتی گل همیشه بهار کوهی از تعدادی ترکیبات موجود در آرنیکا مانند هلنالین، اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک و تیمول ناشی می شود.این گیاه به دلیل خواص ضد تحریکی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضد روماتیسمی، ضد عصبی به صورت موضعی برای درمان مسائل مختلف استفاده می شود.

طرز تهیه روغن آرنیکا در خانه

به راحتی می توانید روغن آرنیکا را در خانه با گل های خشک شده آرنیکا تهیه کنید.

شکوفه های خشک شده و آسیاب شده آرنیکا را در ظرفی بریزید.
مقدار کافی روغن زیتون روی گیاه بریزید تا روی آن را بپوشاند.
آن را به مدت ۲ یا ۳ هفته برای دم کردن در آفتاب نگه دارید.
روغن را صاف کنید. اکنون آماده استفاده است.

فواید گل همیشه بهار کوهی

کاربردهای گل همیشه بهار کوهی چیست؟

درد آرتروز را تسکین می دهد

هر نوع آرتریت باشد، درد یک علامت رایج است. آرنیکا برای درمان دردهای مرتبط با آرتریت بسیار مفید است.یک مطالعه منتشر شده در Advances in Therapy در سال ۲۰۰۲ گزارش می دهد که استفاده موضعی از ژل آرنیکا مونتانا به مدت شش هفته یک درمان ایمن، قابل تحمل و موثر برای استئوآرتریت خفیف تا متوسط ​​زانو است .یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ که در Rheumatology International منتشر شد نشان داد که آرنیکا در درمان آرتروز دست از ایبوپروفن کمتر نیست .

کبودی ها را درمان می کند

گل همیشه بهار به دلیل خاصیت ضد کبودی خود شناخته شده است، بنابراین برای درمان کبودی ها می توانید به این گیاه اعتماد کنید.خواص ضد التهابی و ضد درد آن به کاهش التهاب، تورم و درد کمک می کند.

۵ قطره روغن آرنیکا را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. از آن برای ماساژ آرام ناحیه آسیب دیده روزانه چند بار استفاده کنید. لازم نیست آن را از روی پوست خود بشویید.
اگر ژل یا پماد موضعی آرنیکا دارید، آن را چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

همیشه بهار کوهی به عنوان شل کننده عضلات عمل می کند

آرنیکا همچنین یک شل کننده طبیعی عضلات است. خواص ضد التهابی و ضد درد آن در کاهش درد، التهاب و آسیب عضلانی موثر است.همچنین، گردش خون را برای حمایت از بازیابی سریع عضلات آسیب دیده تقویت می کند.

 درمان سیاهی چشم

هر گاه آسیبی روی صورت خود داشته باشید، به خصوص در نزدیکی پوست نرم و حساس اطراف چشم، می تواند منجر به سیاهی چشم شود.

ماهیت ضد التهابی گل آرنیکا می تواند تورمی را که اغلب با سیاهی چشم ایجاد می شود کاهش دهد. به علاوه، ماهیچه های چشم و هر بافت دیگری که ممکن است آسیب دیده باشد را بهبود می بخشد.

کرم یا روغن آرنیکا را چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. مطمئن شوید که وارد چشم نمی شود.
توجه: اگر کرم یا روغن وارد چشم شد، بلافاصله چشمان خود را با آب خنک بشویید.

سلامت مو را ارتقا می دهد

اگر بیشتر از حد معمول متوجه ریزش مو شدید، استفاده از روغن آرنیکا را شروع کنید.ماساژ منظم پوست سر با روغن آرنیکا می تواند تغذیه ای نیروبخش برای پوست سر ایجاد کند که به نوبه خود فولیکول های مو را تحریک می کند. این به رشد موهای جدید و سالم کمک می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در مجله تحویل دارو و درمان منتشر شد گزارش می دهد که روغن آرنیکا پوست سر را جوان می کند، فولیکول های مو را با بهبود جریان خون تحریک می کند و از ریزش زودرس مو جلوگیری می کند .

می توانید چند قطره روغن همیشه بهار کوهی را در روغن موی معمولی یا حتی شامپوی خود مخلوط کنید، یا می توانید از شامپوها، نرم کننده ها و سایر محصولات موی حاوی روغن آرنیکا استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

برای استفاده از گل همیشه بهار کوهی به این نکته ها توجه کنید:

پوست برخی از افراد حساس است، بنابراین قبل از استفاده از آن در ناحیه آسیب دیده یک تست انجام دهید.
ژل، کرم یا روغن آرنیکا را روی پوست شکسته یا برش های باز استفاده نکنید.
گیاه آرنیکا را نباید به صورت داخلی مصرف کرد.
اگر به خانواده گل Asteraceae (مانند بابونه، ابروسیا و غیره) آلرژی یا حساسیت مفرط دارید، احتمال زیادی وجود دارد که به آرنیکا نیز حساسیت داشته باشید.
زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف آرنیکا با پزشک خود مشورت کنند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا