تکنولوژیمنتخب

با تمام ویژگی‌های جدید دوربین پیکسل ۳ گوگل آشنا شوید

گوگل تمرکز زیادی روی دوربین سومین نسل از گوشی‌های خود داشته است. در این مطلب با ویژگی‌های جذاب دوربین پیکسل ۳ آشنا می‌شویم.

پیکسل ۲ گوگل یکی از بهترین دوربین‌های موجود را به کاربران عرضه می‌کرد و گوگل تلاش کرده تا در نسل جدید این گوشی نیز برتری خود را در زمینه‌ی دوربین حفظ کند. در زمان معرفی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل شاهد معرفی ویژگی‌های جدیدی برای دوربین این پرچم‌دارهای جدید بودیم. در میان این ویژگی‌ها می‌توان به ویژگی زوم بهبودیافته، دوربین با زاویه‌ی دید عریض (واید)، کشف لبخند و بسته بودنِ چشم، کنترل افکت بوکه و چند ویژگی دیگر اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد توانایی‌های دوربین گوشی‌های جدید گوگل تا حدی است که حتی ترنس مالیک (کارگردان و فیلم‌ساز آمریکایی) حاضر شده ویدئویی را با دوربین این گوشی تهیه کند و در جریان مراسم نیز شاهد پخش این ویدئو بودیم.

برخی از ویژگی‌های دوربین در پرچم‌دارهای جدید خانواده‌ی پیکسل به سخت‌افزار این گوشی‌ها متکی هستند. پیکسل‌های جدید از یک دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی عریض (واید) و وضوح بالاتر استفاده می‌کنند که امکان زوم را هم فراهم می‌کند. در قسمت جلو نیز شاهد استفاده از یک جفت لنز با زاویه‌ی عریض هستیم؛ این دو لنز که در یک بریدگی بزرگ جا خوش کرده‌اند، به کاربر اجازه می‌دهند تا میزان زوم را به دلخواه خود تنظیم کنند.

پیکسل 3 / Pixel 3

اما بخش اعظم توانایی‌های پیکسل‌های جدید گوگل مدیون هوش مصنوعی این شرکت است که پردازش‌های مرتبط با ویژگی HDR+، ترکیب تصاویر جهت زوم، ثبت تصاویر در محیط کم‌نور و انتخاب بهترین تصویر از میان مجموعه‌ای از تصاویر را به انجام می‌رساند. به لطف پردازشگر تصویری کمکی که توسط گوگل و با همکاری اینتل توسعه‌ یافته است، قدرت پردازش تصویر در پیکسل‌های جدید به‌مراتب بیشتر از گذشته شده است.

به‌کمک این تراشه، توانایی‌های پیکسل ۳ در زمینه‌ی تصویربرداری فراتر از نسل پیشین است؛ مهم‌تر از این، قدرت این تراشه تا حدی است که برای انجام پردازش‌های تصویری نیازی به اتصال به اینترنت نخواهد بود و تمام پردازش‌ها توسط گوشی انجام می‌شوند.

حالت Top Shot و Photobooth

کارکردهای هوش مصنوعی گوگل در پیکسل ۳ به‌مراتب بیشتر از گذشته هستند. در کنار ویژگی HDR+، پیکسل ۳ از ویژگی جدیدی به‌نام Top Shot بهره می‌برد؛ به‌طور ساده، Top Shot اجازه می‌دهد تا در زمان عکاسی مجموعه‌ای از تصاویر را ثبت کنید و سپس بهترین تصویر را از میان تصاویر ثبت‌شده به شما پیشنهاد می‌کند. برای مثال، در یک عکس گروهی، هوش مصنوعی گوگل تصویری را به شما پیشنهاد می‌کند که در آن همه‌ی افراد لبخند می‌زنند، به دوربین نگاه می‌کنند و چشمان کسی هم بسته نیست.

Google Pixel 3

اما اگر بیشتر ترجیح می‌دهید تصاویر پرتره‌ی شخصی ثبت کنید، ویژگی دیگری برای شما آماده شده که Photobooth نام دارد. در این حالت نیز هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص دهد که در حال لبخند زدن یا شکلک‌درآوردن هستید. پس لازم نیست برای ثبت تصاویر کلید شاتر را لمس کنید و همه‌چیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

سلفی‌های گروهی و زوم با وضوح بالا

ویژگی سلفی‌های گروهی به شما اجازه می‌دهد تصاویری ثبت کنید که ۱۸۴ درصد عریض‌تر از حالت عادی هستند. ابتدا با دوبار لمس کردن کلید خاموش و روشن اپلیکیشن دوربین را فعال کنید، سپس با چرخاندن مچ دست دوربین جلو را فعال کنید و پس از آن دوبار لمس کردن صفحه ویژگی Group Selfie فعال می‌شود. البته اگر این مراحل برای شما طولانی است، کافی است از دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) تقاضا کنید که یک عکس سلفی گروهی ثبت کند. در زمان فعال بودن این ویژگی می‌توانید تصویری عریض ثبت کنید و نفرات زیادی را در کادر جا دهید.

ویژگی زوم با وضوح بالا که گوگل آن را Super Res Zoom می‌نامد، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال است. این ویژگی در واقع نوعی زوم دیجیتال است؛ اما پیکسل ۳ با ثبت تصاویر متعدد امکان زوم با کمترین نویز را فراهم می‌کند. با کمک این ویژگی می‌توانید از فواصل دور تصاویری با وضوح بالا و بدون نویز ثبت کنید و در حین حال نیازی به وجود یک حسگر ثانویه هم نخواهد بود. البته در زمان ثبت تصاویر با این ویژگی، به این ‌دلیل که نوردهی در چندین نوبت انجام می‌شود باید تلاش کنید تا دستان شما بیش از حد حرکت نکنند.

گوگل نایت لایت / Google Night Light

ثبت تصاویر با نور کم

به‌طور معمول، وقتی در محیطی نسبتا تاریک عکاسی می‌کنید دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: اولین راهکار استفاده نکردن از فلش دوربین است که موجب ثبت تصویری با نویز بالا خواهد شد؛ اما راهکار دیگر استفاده از نور فلش است که باعث می‌شود تصاویر مصنوعی و غیرطبیعی به‌نظر بیایند. اما گوگل راهکار سومی تدارک دیده که Night Sight نامیده می‌شود.

دوربین‌هایی مانند A7 III سونی می‌توانند در محیط‌های تاریک نیز با کمترین مشکل به ثبت تصاویر بپردازند؛ اما پیکسل ۳ گوگل با حسگر کوچک دوربین خود چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ مانند ویژگی زوم با وضوح بالا، در این حالت نیز دوربین پیکسل ۳ از نوردهی چندگانه استفاده می‌کند تا نویز تصاویر کاهش‌ یابد. این مسئله اجازه می‌دهند تا در محیط‌های تاریک نیز تصاویر روشن با رنگ‌بندی یکدست ثبت کنید.

البته در این ویژگی نیز باید دستان شما حرکت چندانی نداشته باشند و اجزای موجود در تصویر هم بایستی ثابت بمانند. البته در حال حاضر امکان استفاده از این ویژگی برای تمامی کاربران میسر نیست؛ اما در آینده و در جریان یک به‌روزرسانی این ویژگی در اختیار کاربران پیکسل‌های جدید گوگل قرار خواهد گرفت.

پرتره پیکسل ۳ / Pixel 3 Portrait

حالت پرتره و افکت بوکه

آیفون‌های جدید اپل اجازه می‌دهند پس‌زمینه‌ی تصاویر را محو کنید و تمرکز را روی سوژه‌ی اصلی تصویر قرار دهید؛ اما برای استفاده از این ویژگی از دو حسگر مجزا استفاده می‌شود. در مقابل، گوگل همین توانایی را تنها با یک حسگر ارائه می‌دهد. البته امکان تنظیم میزان محو شدن پس‌زمینه پس از ثبت تصاویر هم وجود دارد؛ در این زمینه نیز گوگل از هوش مصنوعی و نوردهی چندگانه بهره برده است.

فوکوس خودکار در حال حرکت

ترنس مالیک شخصی نیست که چندان اهل همکاری با دیگران باشد، به همین دلیل همکاری او با گوگل برای تهیه‌ی یک ویدئوی کوتاه جالب توجه بود. در واقع هدف از تهیه‌ی این ویدئوی کوتاه به رخ کشیدن ویژگی Motion Auto Focus یا فوکوس خودکار در حال حرکت بود. در تمام صحنه‌های ثبت‌شده توسط مالیک، تصاویر صحنه‌هایی را از نزدیک نشان می‌دهد و در تمام آن‌ها دوربین در حرکت است؛ اما با وجود حرکت دوربین، در تمام این تصاویر همه‌چیز واضح است.

به کمک این ویژگی پیکسل‌های جدید گوگل می‌توانند سوژه‌ی تصویر شما را شناسایی کنند و آن را دنبال خواهند کرد. علاوه‌بر این، دوربین جلوی پیکسل ۳ هم از ویژگی لرزش‌گیر ویدئویی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید ویدئوهایی بدون لرزش از خودتان ثبت کنید.

Google Pixel 3 XL

آلبوم‌های زنده و ویژگی Playground

به‌لطف هوش مصنوعی گوگل و ویژگی جدیدی موسوم به آلبوم‌های زنده (Live Albums)، اشتراک‌گذاری تصاویر افرادِ خاص ساده‌تر از گذشته است. برای مثال، اگر دائما تصاویر کودک خود را برای مادربزرگتان ارسال می‌کنید؛ می‌توانید یک آلبوم زنده از تصاویر کودک‌تان ایجاد کنید و در دفعات بعد هرگاه تصویری از او ثبت می‌کنید، این تصویر به‌طور خودکار به آلبوم مربوطه اضافه می‌شود.

ویژگی Playground هم ویژگی جدیدی است که امکان وارد کردن استیکرهای متحرک به تصاویر را فراهم می‌کند. این استیکرها می‌توانند به آب‌وهوا، حیوانات شخصی و دیگر موارد موجود در تصاویر و ویدئوهای شما مرتبط باشند. گوگل شخصیت‌هایی همچون هالک و مرد آهنی را هم در میان گزینه‌های موجود قرار داده و در آینده گزینه‌های دیگری نیز به این استیکرها اضافه خواهند شد.

 

لینک کوتاه : http://urly.ir/pV4e

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
زومیتbeebomengadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا