پزشکی

از یک ماسک چندبار میشود استفاده کرد؟

از یک ماسک چندبار میشود استفاده کرد؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((از یک ماسک چندبار میشود استفاده کرد؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

با شیوع فعلی ویروس کرونا (COVID-19) ، بسیاری از افراد برای محافظت از خود و افراد اطرافشان ماسک صورت زده اند. در حالی که استفاده از ماسک  مقررات مربوط به فاصله اجتماعی را جایگزین نمی کند ، این لایه احتیاطی اضافی می تواند برای برخی از افراد مفید باشد ، به خصوص اگر به دنبال فردی هستید که بیمار است یا خودتان علائم آن را نشان می دهید. دولت انگلیس پوشاندن صورت در وسایل حمل و نقل عمومی را اجباری کرده است همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر جهان هم استفاده از ماسک اجباری شده است.حالا ببینیم میشود دوبار از ماسک صورت استفاده کرد؟

اگر از ماسکی برای محافظت در برابر COVID-19 یا محافظت از دیگران استفاده می کنید ، مهم است که بدانید چگونه ماسک صورت خود را به درستی تمیز و دور بیندازید.

آیا می توانم از ماسک های صورت دوباره استفاده کنم؟

ماسک های کاغذی(یکبار مصرف)

وقتی صحبت از ماسک های صورت یکبار مصرف مانند کاغذ می شود ، باید بلافاصله پس از استفاده (ترجیحاً در کیسه پلاستیکی و سطل بسته) دور ریخته و با ماسک جدید جایگزین شود. اگر این امکان وجود ندارد ، ماسک را به مدت سه تا پنج روز در یک مکان امن بگذارید تا قبل از استفاده مجدد ، میکروب ها از بین بروند.

ماسک های پارچه ای

ماسک هایی که از پارچه ساخته می شوند باید بعد از هر بار استفاده به طور مرتب شسته شوند. اطمینان حاصل کنید که ماسک ها را با شخص دیگری در خانواده خود به اشتراک نمی گذارید ، حتی اگر آنها را می شوید.

شما نیاز خواهید داشت:
کاسه بزرگ / سینک ظرفشویی
مواد شوینده لباسشویی بر پایه سفید کننده
پوشیدن دستکش
صابون
اب

نحوه شستن ماسک صورت:

یک چرخه شستشوی استاندارد ۶۰ درجه هنگام ضد عفونی پارچه توصیه می شود ، با این حال برای یک تمیز کردن عمیق موثر ، ما ماسک صورت را قبل از شستشوی منظم ضد عفونی مناسب ماسک را پیشنهاد می کنیم.

قبل از شستشو ماسک

برای پیش از شستشو ، یک کاسه را با آب گرم و صابون پر کنید. ماسک صورت را به خودی خود اضافه کنید و حدود پنج دقیقه شستن دست را شروع کنید.  هنگام انجام این کار حتما از دستکش شستشوی محافظ استفاده کنید.

آیا می توانم از ماسک های صورت دوباره استفاده کنم؟
آیا می توانم از ماسک های صورت دوباره استفاده کنم؟

ماشین لباسشویی و شستن ماسک

پس از شستشوی مناسب ماسک ، آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. می توانید ماسک را با سایر موارد بشویید.

NHS توصیه می کند هنگام شستن وسایلی که ممکن است آلوده شوند ، از مواد شوینده لباسشوئی بر پایه سفید کننده استفاده کنید. هنگام استفاده از این هنگام شستن با وسایل دیگر مراقب باشید زیرا سفید کننده می تواند لباس ها را کمرنگ یا تغییر رنگ دهد.

خشک کردن ماسک

ماسک را برداشته و بگذارید تا در یک مکان امن و تمیز خشک شود و فقط یک بار کاملا خشک شود. نکته مهم این است که برای اطمینان از از بین رفتن میکروب ها ، از خشک کن روی حرارت زیاد استفاده کنید. اگر به یکی از آنها دسترسی ندارید ، اتو کردن ماسک روی حرارت زیاد یک اقدام اضافی خوب است.

 ماسک صورت را از گوش خود بردارید این بسیار مهم است تا اینکه خود ماسک را لمس کنید ، زیرا این روشی است که COVID-19 می تواند به دستان شما منتقل شود. همیشه قبل از دست زدن به ماسک ، دستان خود را بشویید.

منبع:cleanipedia

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا