کسب و کار

این کتاب ها در زمینه کسب و کار به شما کمک میکنند

این کتاب ها در زمینه کسب و کار به شما کمک میکنند

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((این کتاب ها در زمینه کسب و کار به شما کمک میکنند)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بدون شک بسیاری از افراد موفق و ثروتمند در سراسر دنیا، یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت کسب و کار خود را مطالعه می‌دانند. وارن بافت (بدون شک ماهرترین سرمایه‌گذار دوران ما) می‌گوید روزی پانصد صفحه مطالعه کلید موفقیت است، زیرا دانش به این صورت  ثمر می‌دهد و مثل سود مرکب گسترش می‌یابد.به همین دلیل بسیاری از زنان و مردان تاجر مهم، مطالعه را به بخشی از فعالیت‌های روزمره‌ی خود تبدیل کرده‌اند. بر همین اساس بیل گیتس سالانه پنجاه کتاب (دقیقا هفته‌ای یک کتاب) مطالعه می‌کند و مارک زاکربرگ هم سال خود را با هدف مطالعه‌ی هفته‌ای یک کتاب آغاز می‌کند.

کتاب ها در زمینه کسب و کار

۱- کتاب استارتاپ ناب

نام اصلی: The Lean Startup

نویسنده: اریک ریس (Eric Ries)

مترجم: محمد جواد احمدپور

کتاب «استارتاپ ناب»، به قلم اریک ریس، در مورد یک متدولوژی مدرن و موفق کارآفرینی به نام «استارتاپ ناب» می‌پردازد. این متدولوژی که توسط شخص اریک ریس ابداع شد، روشی ترکیبی از کسب و کار فرضیاتی است. مبحث اصلی کتاب در این باره است که قبل از ورود به بازار تجارت، باید با آزمایش سریع در بازار، ایده کسب و کار را اعتبارسنجی کرد. با این روش ریسک اجرای ایده کم‌تر می‌شود. با کنترل هزینه، می‌توان سرمایه را کاهش داد و به طور کلی، به کمک روش «استارتاپ ناب»، کسب و کار تازه خود را با خیالی آسوده‌تر شروع کرد.

۲- کتاب خلق مدل کسب و کار

‌نام اصلی: Business Model Generation
نویسندگان: الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder)، ایو پیگنیور (Yves Pigneur)
تیم مترجمان: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام‌الدین ساروقی و بهامین توفیقی

کتاب‌های زیادی در زمینه‌های مختلف، به یک شگفتی تبدیل شدند و کتاب‌‌های کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از همین نمونه‌های تحول آفرین در زمینه کسب و کار، کتاب «خلق مدل کسب و کار» است که منتقدین به آن لقب کتابی برای شرکت‌های آینده داده‌اند. تمرکز اصلی این کتاب، روی معرفی ابزار بوم کسب و کار (Business Model Canvas) است و قصد دارد تا به کارآفرینان نحوه ترسیم و برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف کسب و کار را بیاموزد.

بخش‌های مختلف این کتاب، شامل چگونگی دسترسی پیدا کردن به مشتریان، نحوه ارتباط با مشتریان، فعالیت‌های کلیدی تعریف کننده کسب و کار، بخش‌بندی مشتریان، جریان درآمد کسب و کار و غیره می‌شود.

۳-ماجراهای کسب وکار اثر جان بروکز

بحران ۳۵۰ میلیون دلاری شرکت فورد موتور معروف به ادسل، ظهور سریع و شگفت‌انگیز زیراکس و رسوایی‌های باورنکردنی جنرال الکتریک و تگزاس گولف سولفور چه نقاط مشترکی دارند؟ هر کدام نمونه‌ای برای چگونگی تعریف یک شرکت شاخص بر اساس یک موقعیت شهرت یا رسوایی هستند؛ اهمیت این گزارش‌ها در درک فعلی پیچیدگی حیات سازمانی، به اندازه‌ی زمانی است که این اتفاق‌ها رخ داده‌اند.

۴-هوش احساسی: چرا اهمیت آن بیشتر از IQ است، اثر دنیل گولمن

گولمن از طریق مثال‌های واضح و روشن به ارائه‌ی پنج مهارت ضروری هوش احساسی می‌پردازد. او در این کتاب نشان می‌دهد این مهارت‌ها چه تأثیری بر موفقیت افراد در روابط، کار و حتی  سلامت جسمانی دارند. این کتاب راهکاری کاملا جدید را  در مورد هوش و باهوش بودن ارائه می‌دهد.

کتاب در زمینه کسب و کار ۵-هفت عادت افراد تأثیرگذار، اثر استفن آر. کووی

این کتاب به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها پس از ۲۵ سال همچنان طرفدارهای خود را دارد. این کتاب زندگی بسیاری از رئسا، مدیرعامل‌ها ، اساتید و والدین را متحول کرده است، که به طور خلاصه، شامل میلیون‌ها فرد از سنین و مشاغل مختلف است.

ادامه مطلب کتاب در زمینه کسب و کار:

۶-کتاب «راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی»

تجارت الکترونیک فعالیت‌های مختلفی از جمله مبادله، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیکی وجوه، مبادله الکترونیکی سهام، بارنامه الکترونیکی، طرح‌های تجاری و مهندسی و خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. آنچه در این کتاب می‌خوانید نگاهی است به رویکرد یک راه‌‌اندازی کسب و کار آنلاین به صورت جامع و کاربردی.

برخی از محتوای کتاب

  • تجارت الکترونیک و راه‌اندازی یک کسب و کار انلاین
  • مفهوم ترویج از دیدگاه مدیران ارشد دنیای تجارت الکترونیک چیست
  • مدل فروش مستقیم در دنیای تجارت الکترونیک چیست
  • ترویج در دیدگاه یک کار آفرین در بستره تجارت الکترونیک
  • محدودیت های کسب و کار تبلیغات اینترنتی در تجارت الکترونیک
  • طرح کسب و کار اینترنتی در تجارت الکترونیک چیست؟
  • مدیریت برند در تجارت الکترونیک
  • مدیریت استراتژی‌های برند در فضای ذهن
  • عرضه محصولات و خدمات در حوزه کسب و کار اینترنتی در تجارت الکترونیک
  • موتور جستجو و نقش آن در کسب و کارهای آنلاین
  • تجارت مالی آنلاین در کسب و کارها
  • شبکه‌های اجتماعی و نقش آن در تجارت الکترونیک
  • شبکه‌های اجتماعی گرایشی جدید در بازاریابی الکترونیکی در تجارت الکترونیک
  • بهینه‌ساز موتور جستجوگر برای کسب و کارهای آنلاین

۷- کتاب «صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ»

این کتاب برای تجارت در هر نوع کسب‌وکاری در فضای مجازی کاربردی است. تفاوتی نمی‌کند محصول شما دیجیتالی است یا یک کالای فیزیکی.

فرقی نمی‌کند از همان گام اول قصد دارید از تجارت الکترونیک شروع کنید یا اینکه تصمیم دارید تجارت سنتی خود را به سمت کسب‌وکار آنلاین هدایت نمایید؛ نقطه آغاز تجارت آنلاین شما همین‌جاست. باید دقیقا بدانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید و یک ایده شفاف داشته باشید.

در کتاب «آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» هر ابزار و روشی که برای بازاریابی اینترنتی لازم است، به شما آموزش داده می شود، بعنوان مثال یاد می‌گیرید که چگونه با «سئو» دوست موتورهای جستجو شوید، یا چگونه تکنیک‌ها و استراتژی «بازاریابی محتوا» را در پیش بگیرید.

همچنین بصورت عملی با «ابزارهای کاربردی سئو و دیجیتال مارکتینگ» آشنا شده و می‌توانید به آنالیز وضعیت سایت‌تان بپردازید.

ادامه مطلب کتاب در زمینه کسب و کار:

۸-کتاب زنان به پیش اثر شریل سندبرگ

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) آموخته رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد در کتابش از سختی‌های پیش رو زنان در محیط کار، زندگی شخصی و ترکیب این دو باهم سخن می‌گوید. او سعی کرده است که با تجربیاتش راهکارهایی را که برای او کارساز بوده به اشتراک بگذارد. به احتمال زیاد یکی از علت‌هایی که این عنوان در بین پرفروش ترین کتاب های کسب و کار قرار گرفته، حضور گسترده زنان در عرصه تجارت و کسب و کار است.

در حال حاضر سندبرگ یکی از ثروتمندترین زنان جهان به حساب می‌آید. ازجمله کارهای او ساختن ابر غول‌هایی از فیس‌بوک و گوگل است. درست است که او بنیان‌گذار این شرکت‌ها نبود، ولی با تلاش‌های او بوده که این شرکت‌ها به موفقیت کنونی‌شان رسیده‌اند. هم‌اکنون او شخص دوم فیس‌بوک است.

کتاب در زمینه کسب و کار ۹-کتاب استارتاپ ناب از اریک ریس

اریک ریس (Eric Ries) با نوشتن استارتاپ ناب، یک کتاب مرجع دیگر برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها به وجود آورد. علت اصلی رده‌بندی این عنوان در بین کتاب های کسب و کار نیز همین مرجع بودن کتاب است. ریس سعی کرده است در این کتاب به زبان ساده ذهنیت خواننده را برای کارآفرین شدن پرورش دهد.

واقعیت امر این است که اغلب استارتاپ‌ها با اینکه ایده‌های فوق‌العاده و خلاقانه‌ای دارند، گاهاً می‌بینیم که شکست می‌خورند. در این کتاب سعی به تحلیل این قضایا و بررسی چند شرکت بزرگ و سرنوشت آن‌ها شده است.

کتاب‌های معرفی‌شده فقط بخش کوچکی از کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا هستند. قطعاً کتاب‌های موفق دیگری نیز هستند که در این مقاله آورده نشده‌اند. شما کدام کتاب را پیشنهاد می‌دهید؟ نظر و تجربیاتتان را در این باره در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا