ریپورتاژ

اثربخشی تبلیغات چیست و چگونه آن را اندازه گیری کنیم؟

ارزیابی اثربخشی تبلیغات برای انواع مشاغل آنلاین و همچنین آفلاین بسیار مهم است زیرا بسیاری قصد افزایش مشتری کسب و کار خود را دارند.

هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی برای کسب و کار خود، ضروری است که تمایلات رفتاری و بینش مشتریان خود را بررسی کنید. این نه تنها باعث می‌شود تبلیغات شما نتیجه‌محورتر باشد، بلکه بازدهی بهتری را در هزینه تبلیغات شما تضمین می‌کند.

با بررسی اثربخشی تلاش‌های تبلیغاتی خود، از هدر دادن تلاش‌ها و هزینه‌های خود برای استراتژی‌هایی که فقط کارساز نیستند، محافظت می‌کنید. تبلیغات در توانمندسازی برندها برای بهینه سازی دسترسی و نسل های پیشرو مفید است.

بررسی اثربخشی تبلیغات به یک برند کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا تبلیغات آنها در مسیر درستی که مخاطبان مرتبط هدف قرار می‌گیرند پیش می‌رود یا خیر و پتانسیل تبدیل بهینه می‌شود.

این به شما این امکان را می دهد که کیفیت ها، کاستی ها و بازگشت سرمایه تبلیغات خود را بسنجید تا بتوانید آنها را به شیوه ای شخصی تر و نتیجه گرا تر تغییر دهید.

در زمانی که خریداران بیشتر و بیشتر ترجیح می دهند کنترل تبلیغات خود را در دست بگیرند و دوست دارند تبلیغاتی را که ترجیح می دهند نبینند مسدود کنند، برای برندها اجتناب ناپذیر شده است که تبلیغات خود را مطابق با ترجیحات مخاطبان هدف سفارشی کنند.

این پست شما را عمیقاً به برخی از معیارها و تکنیک‌های حیاتی که باید برای سنجش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی استفاده شوند، می‌برد . بنابراین، اجازه دهید بلافاصله شروع کنیم –

 تبلیغات

اثربخشی تبلیغات چیست؟

تبلیغات ستون فقرات هر کسب و کاری است و بدون شک، برندها باید بر روی کمپین های تبلیغاتی مرتبط تمرکز کنند تا دسترسی، نسل های پیشرو و فروش خود را بهینه کنند و افزایش مشتری شدید داشته باشند.

اما سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود –

چگونه متوجه می شوید که تکنیک های تبلیغاتی شما کارآمد هستند یا خیر؟

اینجاست که اندازه گیری اثربخشی تبلیغات مطرح می شود. شما باید اندازه گیری کنید که آیا تبلیغات شما قادر به برآورده کردن انتظارات و ارائه بازده خوبی از سرمایه گذاری به شما هستند یا خیر.

در حال حاضر، این روش اندازه گیری ممکن است برای همه مارک ها یکسان نباشد و هیچ کتاب قانونی در اینجا وجود ندارد. شما نمی توانید یک روش واحد برای حل سوال خود در مورد اثربخشی تبلیغات تعریف کنید.

بیایید به چند روش حرفه ای برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات نگاه کنیم –

بهترین روش های اندازه گیری اثربخشی تبلیغات

اندازه گیری چند عامل کلیدی کمپین های تبلیغاتی موفق برای سنجش اثربخشی هر کمپین تبلیغاتی ضروری است. فاکتورهای زیر به شما در بررسی اثربخشی تبلیغات تبلیغات برندتان کمک می کند.

۱٫ هزینه به ازای هر مشتری جدید

تنها هدف از تبلیغ شما چیست؟ برای ایجاد فروش!

پس چرا از اندازه گیری هزینه به ازای هر مشتری جدید برای تعریف اثربخشی تبلیغات شروع نکنید.

می توانید آن را با تقسیم کل هزینه تبلیغات بر مشتریان جدیدی که از طریق آگهی آورده شده اند اندازه گیری کنید. سپس هزینه هر مشتری جدید و درآمد هر مشتری جدید محاسبه می شود.

اگر این درآمد بیشتر از هزینه باشد، تبلیغ شما خوب است. می توانید آن تبلیغ را تا زمانی که درآمد منهای هزینه مثبت شود نگه دارید.

۲٫ تبدیل های سفارشی

برای اندازه گیری بازده سرمایه – تبدیل های سفارشی در واقع بهترین راه است.

پلتفرم هایی مانند فیس بوک به شما امکان می دهند فیلترهای خرید را از طریق تبلیغات تنظیم کنید.

تبدیل‌های سفارشی بازاریابان را قادر می‌سازد تا تبلیغات برای تبدیل‌ها را به کمترین میزان ممکن ردیابی و بهینه کنند، زیرا کد دستی کمتری برای ردیابی اثربخشی به سایت شما اضافه می‌شود.

۳٫ تأثیر کمپین

شما می خواهید تبلیغ شما توسط مخاطبان شما دیده شود، اما این به این سادگی نیست. تبلیغ شما در یک وب سایت کامل یا منبعی قرار می گیرد که قبلاً تعداد زیادی تبلیغات وجود دارد.

اگر تبلیغ شما قادر به شکستن آن نیست، پس کارایی ندارد.

اکنون، فقط با ایجاد سرفصل های جذاب، می توانید توجه را به خود جلب کنید، اما اگر تبلیغ نتواند تأثیر ماندگاری برای برند ایجاد کند، چه؟

از این رو یک کمپین تبلیغاتی موفق نه تنها توجه مردم را جلب می کند، بلکه تأثیر ماندگاری برای برند ایجاد می کند.

۴٫ واقعیت در مقابل انتظارات

شما همیشه آنچه را که انتظار دارید به دست نمی آورید، و این طبیعی است، اما اگر حتی به انتظارات خود نزدیک نیستید، نیاز به نگرانی وجود دارد.

همه ما از کمپین های تبلیغاتی خود انتظار داریم.

در ابتدا، تعیین انتظارات واقع بینانه ضروری است.

سپس اگر بفهمید تبلیغ شما چه چیزی را به شما ارائه می دهد، کمک خواهد کرد – فاصله بین واقعیت و انتظارات کمتر و عملکرد تبلیغ شما بهتر خواهد شد.

۵٫ معیارهای خاصی را بررسی کنید

برای بررسی اثربخشی تبلیغات کمپین های تبلیغاتی خود باید معیارهای خاصی را بررسی کنید. بیایید نگاهی به معیارهای تبلیغاتی در اینجا و اکنون بیندازیم-

نرخ کلیک (CTR) – اگر مخاطبان شما تبلیغ شما را مشاهده می کنند و روی آن کلیک نمی کنند، هدف از تبلیغ شما هنوز محقق نشده است. شما باید تعداد افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کرده اند و تعداد افرادی که روی آن کلیک کرده اند را با هم مقایسه کنید. اگر این تفاوت زیاد باشد، تبلیغ شما عملکرد خوبی ندارد.
هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – باید مبلغی را که برای یک تبلیغ خرج می کنید و تعداد افرادی که روی تبلیغ شما کلیک کرده اند، مقایسه کنید. باز هم، اگر تفاوت خیلی زیاد باشد، تبلیغ شما عملکرد خوبی ندارد.
هزینه هر اکتساب (CPA) – این ساده است: شما باید بدانید که چقدر برای فروش هزینه می کنید. اگر هزینه های شما بیشتر از درآمد باشد، تبلیغ شما ضعیف است.
هزینه به ازای هر سرنخ (CPL) – در اینجا، شما باید بدانید که چه مقدار سرنخ از طریق هزینه های خود در یک آگهی ایجاد می کنید. با این کار، همچنین می توانید بفهمید که چقدر باید برای تولید سرنخ خرج کنید .
از طریق این معیارها می توانید به اثربخشی تبلیغات خود پی ببرید.

۶٫ اندازه گیری اهداف مختلف برای به دست آوردن نتایج بهتر در بازگشت سرمایه

همه تبلیغات هدف یکسانی ندارند. ما موافق هستیم که هدف نهایی ایجاد درآمد است، اما اهداف اغلب تقسیم می شوند.

ممکن است چندین نقطه بازرسی برای رسیدن به یک هدف بزرگتر وجود داشته باشد. ممکن است از طریق کمپین تبلیغاتی جدید خود انتظار آگاهی از برند ، حفظ مشتری ، تعامل و غیره را داشته باشید. از این رو باید همه اینها را اندازه گیری کنید تا ایده بهتری از بازگشت سرمایه داشته باشید.

نوع آگهی همچنین مشخص می کند که کدام یک از اهداف فوق محقق می شود. از این رو، تنها با نگاه کردن به درآمد، همیشه نمی توانید اثربخشی تبلیغات خود را پیش بینی کنید. برای داشتن تصویری گسترده تر، باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید.

برخی از عواملی که می توانید در چنین مواردی تحلیل کنید عبارتند از:

یافتن دسترسی واقعی تبلیغ خود به عنوان مثال اثربخشی تبلیغات تلویزیونی را می توان با اندازه گیری تعداد افرادی که آن را در یک زمان خاص تماشا می کنند بررسی کرد، در حالی که برای دسترسی به تبلیغات نمایش دیجیتال، می توانید داده های نظرسنجی را بررسی کنید.
شما باید «نقطه شیرین» قرار گرفتن در معرض تبلیغات خود را بسنجید، زیرا در مورد تعداد دقیق نمایش‌هایی که یک تبلیغ قبل از اینکه تبلیغ اثر دلخواه را دریافت کند و قبل از اینکه تبلیغ بیش از حد در معرض قرار بگیرد صحبت می‌کند صحبت می‌کند.
قبل از نهایی کردن آگهی‌های تبلیغاتی و رسانه‌هایی مانند بنر، ویدیو، تصویر و غیره، اعتبار مخاطب را بررسی کنید.
برای ردیابی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال ، می‌توانید از برچسب‌های UTM (ماژول ردیابی ارچین) استفاده کنید، زیرا به شما امکان می‌دهد اثربخشی کمپین‌های تبلیغات آنلاین ارگانیک و پولی را در Google Analytics پیگیری کنید. UTM به شما امکان می دهد نام، منبع و رسانه کمپین را ردیابی کنید.
بنابراین، اینها روش هایی برای سنجش اثربخشی تبلیغات شما بودند.

بدون شک روش‌های اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات روز به روز در حال افزایش است و بستگی به کسب‌وکار و نوع تبلیغ شما دارد که کدام روش برای شما مناسب است.

افزایش مشتری
بیایید به چند نکته کلیدی که در حین سنجش اثربخشی تبلیغ باید رعایت کنیم، نگاه کنیم –

اهداف روشن و انتظارات واقع بینانه داشته باشید – بدون داشتن هدف نمی توانید چیزی را اندازه گیری کنید. مهمتر از آن داشتن انتظارات معتبر است. شما نمی توانید انتظار چیزی دست نیافتنی را داشته باشید. با اهداف خود عملی باشید
ممکن است تبلیغ شما در کانال مناسب قرار نگیرد . بی‌اثر خواندن آگهی شما همیشه ایده درستی نیست. می توانید کانال را نیز تغییر دهید.
همیشه به تبلیغات خود زمان مناسبی برای پخش اختصاص دهید. نتایج اندازه گیری شما تنها در صورتی معتبر است که به کمپین خود زمان کافی داده باشید. شما نمی توانید انتظار نتیجه یک ماهه را در یک هفته داشته باشید.
شما باید دریابید که آیا مخاطب شما پیام را دریافت می کند یا خیر. اگر تبلیغ شما به مخاطب هدف نرسد هیچ کاری انجام نمی دهد. پیشرفت آن را نیز پیگیری کنید.
بنابراین، همیشه مقصر تبلیغات شما نیست، اما چندین فاکتور دیگر وجود دارد که باید قبل از تغییر آگهی خود به آنها توجه کنید. اندازه‌گیری اثربخشی یک آگهی هرگز آسان نیست، زیرا به تخصص مناسب نیاز دارد، و استراتژی‌های ذکر شده در بالا به شما در این فرآیند کاملاً ماهرانه کمک می‌کنند.

افکار نهایی!

اگر تبلیغات به درستی ردیابی شوند بهترین عملکرد را دارند. هیچ چیز کامل نیست؛ از این رو، این احتمال وجود دارد که تبلیغ شما دارای نقص های خاصی باشد.

شما باید زودتر آنها را پیدا و تعمیر کنید.

اگر تبلیغ خود را به خوبی ردیابی می کنید، تنها شما می توانید آن نقص ها را تشخیص دهید.

چه عواملی را برای ردیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی خود مفیدتر می دانید؟

خرید تبلیغات و استارت افزایش مشتری بیشتر

اگه میخواهید بر روی تبلیغات تمرکز کنید، بدانید که قرار است درست پیش برید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به شما سایت بالتازار پلاس رو معرفی کنیم، این وب سایت میتواند موجب فروش بیشتر کسب و کار شما در دنیای واقعی بشود و طبیعتا باعث موفقیت و رشد مهم و ضروری کسب و کار شما خواهد شد، برای ورود به سایت بالتازار فقط کافیه روی افزایش مشتری کلیک کنید.

پیشنهاد میکنیم حتما به وب سایت بالتازار سر بزنید زیرا بسیار مفید است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا