پزشکی

با این ۵ درمان طبیعی گلودرد و سرفه خود را آرام کنید

گلودرد در فصل زمستان بسیار شایع است، اما بهترین راه برای مقابله با آن چیست؟ فصل زمستان دارد از راه میرسد و در حالی که ما آن را برای همه چیزهای دنج و آرام دوست داریم ، یک سری مشکلات سلامتی از جمله گلودرد و بسیاری از آلرژی های دیگر را به همراه دارد. به علاوه، افزایش آلودگی ما را می‌ترساند، در حالی که سطح کیفیت هوا (AQI) به سطوح بسیار بالایی می‌رسد.

بسیاری از شما ممکن است در چند هفته گذشته گلودرد را تجربه کرده باشید. و متأسفانه، این زمانی از سال است که چنین مسائلی به ویژه رایج است. ما اغلب بدون فکر به سراغ شربت ها و قرص ها می رویم، اما کمی فکر کنید و برای کمک به مواد طبیعی روی بیاورید!دکتر آشوک شارما، پزشک به HealthShots بیشتر در مورد چنین داروهایی برای درمان سرفه می گوید.

درمان طبیعی سرفه و گلودرد

۱-میخک

لانگ یا میخک یکی از ترجیح داده شده ترین درمان های خانگی برای تسکین گلودرد است. یک تکه میخک و کمی سنگ نمک بردارید و با هم مصرف کنید. این به شما کمک می کند تا در مدت کوتاهی از شر هر نوع گلودرد خلاص شوید، زیرا این ترکیب به تسکین التهاب کمک می کند.

۲-شیرین بیان

جویدن شیرین بیان روش خوبی برای مقابله با گلودرد به خصوص در فصل زمستان است. همچنین می توان با استفاده از شیرین بیان چای درست کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند شاخه را در آب جوش اضافه کنید. پس از چند دقیقه، چای را صاف کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.

۳- هل سیاه

دکتر شارما می‌گوید این ممکن است ناشناخته باشد، اما یک غلاف کوچک هل می‌تواند برای گلودرد شما معجزه کند. سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به مبارزه با سرفه خشک و سایر مشکلات مربوط به گلو در فصل زمستان کمک کند. بنابراین، شما می دانید چه چیزی را در دست داشته باشید!

۴- عسل و زنجبیل

خوردن آب گرم با زنجبیل و عسل در تسکین سرفه موثر است. در حالی که راه حل طبیعی است، دکتر شارما همچنین توصیه می کند از قرص هایی استفاده کنید که به طور خاص دارای زنجبیل و عسل هستند زیرا گلو را تسکین می دهند. او می افزاید: «برخی از آنها می توانند در مدت زمان کوتاهی به شما کمک کنند. زنجبیل و عسل نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای کاهش سرفه نیز مفید هستند!

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:فواید بسیار خوب تخمه کدو برای سلامتی

۵- آب ولرم بنوشید

آبرسانی کلیدی برای مقابله با گلودرد است. اگرچه مصرف آب ما در فصل زمستان به شدت کاهش می یابد، اما ضروری است که مدام آب ولرم بنوشیم تا گلو مرطوب بماند. دکتر شارما می‌گوید این به محافظت از خود در برابر عفونت‌های گلو کمک می‌کند و در عین حال آن را تسکین می‌دهد، در صورت وجود چنین مشکلی.

همه چیز به ایمنی سیستم تنفسی شما ختم می شود. برخی افراد به مرکبات و برخی دیگر به غذاهای سرد حساسیت دارند. بنابراین مطمئن شوید که در این فصل از سال از این موارد اجتناب کنید. همچنین از بیرون رفتن در ساعات ابتدایی صبح، زمانی که آفتاب بیرون نیست، خودداری کنید. آن وقت است که آلودگی به حداکثر می رسد.»

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا