مد و زیبایی

چرا نباید از صابون دست روی صورت خود استفاده کنید؟

چرا صابون دست برای صورت خوب نیست؟

به راحتی می توان فکر کرد که همه صابون ها در نهایت یک کار را انجام می دهند. به هر حال، صابون، صابون دست، و صابون صورت همگی پوست ما را از آلودگی و باکتری خلاص می‌کنند تا تمیز و تازه بماند، درست است؟ اگر در مسافرت هستید و متوجه شده اید که فراموش کرده اید پاک کننده صورت خود را جا گذاشته اید ، صابون دست هتل ممکن است جایگزین ساده ای به نظر برسد. اما آیا صابون دست هنگام مراقبت از پوست ما کمک می کند یا آسیب می رساند؟

دکتر الن مارمور، متخصص پوست، در پاسخ به سوالی که ShareCare در مورد نحوه عملکرد پاک‌کننده‌های صورت مطرح کرده است، می‌گوید: «هدف یک پاک‌کننده این است که روغن، مواد زائد و آرایشی که در طول یک روز معمولی جمع می‌شوند را پاک کند و این کار را انجام دهد. به هیچ چیز خشن یا بیش از حد قدرتمند نیاز نیست.”

دکتر مارمور توضیح می‌دهد که این محصول از طریق یک واکنش شیمیایی به نام «میسلاسیون»، کثیفی‌ها و روغن‌های روی پوست را حل می‌کند تا شستشوی آن‌ها آسان‌تر شود. با این حال، با انجام این کار، برخی از پاک کننده های صورت می توانند تعادل pH طبیعی پوست را که معمولا بین ۴٫۵ تا ۶٫۵ است، مختل کنند. با کمک یک مرطوب کننده ملایم می توانیم به سرعت و به راحتی پوست خود را آبرسانی کنیم. با این حال، صابون های دست می توانند به پوست صورت ما آسیب بزنند که ممکن است به این راحتی قابل درمان نباشد.

چرا صابون دست برای صورت خوب نیست؟
 

صابون دست می تواند پوست را تحریک کرده و آکنه را بدتر کند

به گفته ShareCare، نواحی مختلف بدن ما به سطوح مختلف پاکسازی پوست نیاز دارند و مواد تشکیل دهنده صابون‌های دست متناسب با نیازهای دست‌ها و نه صورت، طراحی شده‌اند. متخصص پوست آلی ویلر از طریق Aglow Lifestyle می گوید: “مشکل شستشوی صورت با صابون دستی این است که می تواند برای پوست بسیار خشن باشد. باعث خشک شدن پوست شما می شود و صورت شما سفت و تحریک می شود.” به گفته Life Savvy دلیل آن این است که صابون های دست برای از بین بردن باکتری ها و میکروب های روی دست طراحی شده اند. برای انجام این کار، تعادل pH پوست را تغییر می دهد، فرآیندی که برای پوست ظریف صورت ما بسیار خشن است.

به گفته Aglow Lifestyle، نه تنها این، بلکه برخی از خواص ضد باکتریایی صابون دست می تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شود. اگرچه ممکن است فکر کنید که یک صابون ضد باکتری دست می‌تواند به از بین بردن آکنه کمک کند، اما در برخی موارد، می‌تواند آکنه را بدتر کند . از آنجایی که ایجاد آکنه می تواند تحت تأثیر چندین چیز باشد، مانند تغییرات هورمونی یا غدد چربی بیش از حد فعال، بهتر است از یک پاک کننده صورت مخصوص آکنه استفاده کنید که به طور ویژه برای کمک به درمان این بیماری طراحی شده است.

بنابراین در حالی که صابون دست ممکن است یک جایگزین وسوسه انگیز به نظر برسد، بهتر است از آن اجتناب کنید و از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای پوست لطیف صورت ما مناسب هستند.

صابون دست برای صورت

صابون ها و مواد مراقبت پوست حاوی الکل اغلب بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر دارند

 اگر روتین مراقبت از پوست روزانه یا شبانه شما باعث سفت و خشکی صورت شما می شود، شستشوی صورت مبتنی بر الکل می تواند مقصر باشد. بسیاری از انواع الکل های ساده می توانند پوست شما را کم آب کنند و سد ظریفی را که پوست شما را شاداب و درخشان نگه می دارد، از بین ببرند. علاوه بر خشک شدن بیش از حد، ممکن است در دراز مدت اثر بدتری داشته باشند.

دکتر مریم زمانی، جراح چشم و زیبایی صورت، به Byrdie گفت که «آنها می توانند منافذ را بزرگ کرده و چربی را افزایش دهند». با این حال، برخی از الکل‌ها برای پوست ملایم‌تر هستند و می‌توانید میزان مصرف الکل‌های تند را محدود کنید. این امر مستلزم آن است که مصرف کنندگان در هنگام مرور مواد تشکیل دهنده دقت لازم را انجام دهند. دکتر زمانی توضیح داد: هرچه الکل در لیست مواد تشکیل دهنده بیشتر باشد، غلظت آن بیشتر و بر روی پوست قوی تر می شود.

به طور مشابه، در حالی که پراکسید هیدروژن جایگاه مناسبی در کابینت داروهای شما دارد، باید از استفاده بیش از حد از این ترکیب بر روی صورت خود اجتناب کنید – به خصوص اگر از آن استفاده می کنید به کاهش آکنه التهابی کمک می کند. ویکتوریا فو، شیمیدان آرایشی، به Byrdie گفت: «به یاد داشته باشید که هنگام مواجهه با آکنه، پوست شما در حال حاضر تحت آتش است. “افزایش بالقوه تحریک اضافی فقط راه بهبود را دشوارتر می کند.”

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا