پزشکی

فواید فوق العاده سیر برای بدن

سیر یکی از اعضای خانواده پیاز است که در همه جای دنیا برای طعم دادن به غذاها و پخت و پز استفاده می‌شود. این گیاه ، خواص زیادی دارد که می تواند برای بدن بسیار مفید باشید. در طول جنگ جهانی اول و دوم، سیر به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم ها استفاده می شد. اگر می خواهید فواید فوق العاده سیر برای بدن را بشناسید ، این مطلب را از دست ندهید.

فواید فوق العاده سیر برای بدن

خواص این گیاه زیاد بوده و ما در این بخش به مهم ترین ها اشاره می کنیم.

فواید فوق العاده سیر

درمان سرماخوردگی

یک پژوهش بزرگ ۱۲ هفته‌ای نشان داد مصرف روزانه‌ی سیر به‌عنوان مکمل غذایی، تعداد گزارش‌های سرماخوردگی کسانی را که سیر مصرف کرده‌ بودند، در مقایسه با گروه کنترل پژوهش، ۶۳ درصد کاهش داد. همچنین مدت مشاهده‌ی علائم سرماخوردگی به‌طور متوسط در گروه کنترل پژوهش ۵ روز بود، اما در گروه مصرف‌کنندگان سیر به ۱.۵ روز رسید و کاهشی ۷۰ درصدی داشت.

تقویت سیستم ایمنی

مثل سیر رسیده که بوته ای سفید رنگ با حبه های منظم چیده شده است ، سیرتازه بهاره یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. استفاده از سیرتازه درست مثل این است که شما ازیک واکسن قوی برای ابتلا به بسیاری از بیماری ها استفاده کرده اید.

محافظت از قلب

سیر حاوی ترکیبی به نام دی‌آلیل دی‌سولفید است که به محافظت از قلب در طول عمل جراحی و بعد از حملات قلبی کمک می‌کند. محققان همچنین معتقدند این ترکیب می‌تواند برای درمان نارسایی قلبی مورد استفاده قرار گیرد.

گاز سولفید هیدروژن برای حفاظت از قلب بسیار مفید است. با اینحال، این یک ترکیب فرار است و استفاده از آن برای دارو کمی دشوار می باشد. بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند بر روی ترکیب دی آلیل تری سولفید تمرکز کنند. این یک ترکیب سودمندو موثر برای استفاده از مزایای هیدروژن سولفید است.

کاهش فشار خون

سیر ماده‌ای طبیعی برای پایین‌آوردن فشار خون است. وقتی رگ‌ها تحت تاثیر فشار خون بالا قرار می‌گیرند، آلیسین موجود در سیر رگ‌ها را شل می‌کند. همچنین جلوی ترومبوزیس [لخته‌شدن خون در رگ] را می‌گیرد، چون جلوی تجمع بیش‌ازاندازه‌ی پلاکت‌ها را می‌گیرد.

تقویت مو

سیر مقادیر بالایی آلیسین دارد که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. مقداری روغن سیر را بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

کاهش وزن

خوردن سیر با شکم خالی صبح ها باعث تحریک اشتها و هضم می شود. عملکرد موثر دستگاه گوارش در میان چیزهای دیگر نیز به کاهش وزن کمک می کند. همچنین خوردن سیر خام نیز برای درمان اسهال موثر است.

تنظیم قند خون

خوردن سیر خام به‌شدت سطح قند خون را کاهش می‌دهد. بنابراین، می‌توان گفت که سیر عطیه‌ای الهی به کسانی است که دچار دیابت هستند یا احتمال دیابتی‌شدن‌شان بالا است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا