آشپزی

طرز تهیه ۳ سوته مربای به ، با دو روش

من عاشق این دستور مربای به هستم! درست کردن آن ساده است و طعمی کاملاً خوشمزه دارد. اگر تا به حال به پخته باشید، می دانید که مانند یک ماده جادویی است. به وقتی خام باشد، سخت و نچسب است. با این حال، پس از پخته شدن با شکر، گوشت زرد کم رنگ به رنگ گلگون تبدیل می شود و طعم آن کاملاً خوشمزه است. روش درست کردن مربای به را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم نوش جان.

به، پوست زرد رنگی دارد و سطحی تا حدی ناهموار دارد. برخی از آنها پوست تیره ای دارند.رنگ پوست از زرد تا چارتری متفاوت است. در داخل، گوشت زرد مایل به سفید با بافتی شبیه به گلابی سفت و نارس است.میوه به بر روی یک درخت زینتی کم رشد که از خانواده سیب است می روید. هزاران سال پیش در مدیترانه و آسیا به وجود آمد.

طرز تهیه مربای به

برای تهیه مربای به به مواد زیر نیاز دارید:

۶ فنجان به خرد شده یا رنده شده
۳ و ۱/۲ فنجان آب
۱/۴ فنجان آب لیمو
۱ قاشق غذاخوری پوست لیمو
۴ فنجان شکر

مراحل تهیه مربای به

به را به جوش بیاورید و بجوشانید.
در یک قابلمه بزرگ، آب را روی حرارت زیاد به جوش بیاورید. سپس به، آب لیمو و پوست را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید تا میوه نرم شود.شکر را اضافه کنید.
شکر را هم بزنید. بگذارید بجوشد و سپس حرارت را کم کنید و بگذارید حدود ۳۰ تا ۵۰ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود.مربا را در شیشه ها قرار دهید.
مخلوط را با قاشق یا ملاقه در پنج شیشه نیم لیتری استریل شده بریزید و در بالای هر کدام ½ اینچ فضا بگذارید. لبه هر شیشه را پاک کنید و درب آن را محکم بگذارید.

روش دوم برای پخت مربای به

۳ عدد متوسط یا ۴ عدد به کوچک، پوست کنده، هسته گرفته و ورقه شده
۱ ۱/۲ فنجان آب
۱ فنجان آب سیب
۳ قاشق غذاخوری آب لیمو
۱/۲ فنجان شکر گرانول طبیعی
۱/۲ فنجان شربت افرا یا آگاو
۱ قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو
۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه
۱ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
۱/۲ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

طرز تهیه 3 سوته مربای به ، با دو روش

طرز تهیه مربای به

 به، آب و آب میوه ها ،شکر را در یک قابلمه متوسط بریزید. روی حرارت زیاد بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید و حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که به بسیار نرم شود بجوشانید.مواد را هم بزنید. حرارت را تا متوسط رو به بالا افزایش دهید و به مدت ۵ دقیقه مدام هم بزنید تا بجوشد. ۱۰ دقیقه آخر دارچین و زنجبیل را اضافه کنید سپس اگر مایل بودید آن را در مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید یا بگذارید کمی ضخیم شود.

آن را می توان تا ۱ هفته در یخچال یا تا ۳ ماه در ظروف کوچک منجمد کرد.

روش استریل کردن شیشه ها

برای استریل کردن شیشه ها، به سادگی شیشه ها را بشویید، خشک کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بدون درب در فر ۲۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. درب ها را با ریختن آب جوش روی آنها در یک کاسه بزرگ استریل کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا