تفریح و گردشگری

درباره آبشار ویکتوریا ؛ جاذبه ای هولناک در آفریقا

آبشارها همیشه می توانند زیبایی خاصی به یک منطقه ببخشند. این مسئله در خصوص ویکتوریا نیز صادق است. یک آبشار عظیم و حیرت انگیز که در کشور آفریقا واقع شده است. اگر می خواهید درباره آبشار ویکتوریا بدانید ، ما را در این بخش همراهی کنید.

درباره آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا واقع در قاره ی آفریقا و کشور زامبیا است که ۱۰۸ متر ارتفاع دارد و در واقع ارتفاع آن، ۲ برابر ارتفاع آبشار نیاگارا است. این آبشار دارای چند دهانه است که دهانه ی اول، بزرگنرین دهانه محسوب می شود و رودخانه ی زامبیزی از آن سرازیر می شود، دهانه های بعدی در فواصل مختلفی از این آبشار قرار دارند و دارای طول های مختلفی هستند. ارتفاع آبشار ویکتوریا دو برابر آبشار نیاگارا و عرض آن هم دو برابر عرض آبشار نعل اسبی (Horseshoe) می باشد.

دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی  چندین ماه در حوالی رود زامبزی (Zambezi) در آفریقای جنوبی سفر می‌کرد. در سال ۱۸۵۵ میلادی  او با   آبشاری بزرگ و حیرت‌انگیز روبه‌رو شد و اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. دریاچه ویکتوریا را باید یکی از زیباترین مناطق جهان به شمار آورد که شگفتی‌های بسیاری هم در دل آب و هم در محیط بیرون خویش دارد و هرساله‌ هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

درباره آبشار ویکتوریا می توان گفت در فصول کم آب (از سپتامبر تا دسامبر) سطح آب رودخانه زمبازی به حدی کاهش می‌یابد که می‌توان بیشتر نقاط آن‌ را با پای پیاده طی کرد. اما، در فصول دیگر ویکتوریا همچنان پرقدرت می‌غرد.

درباره آبشار ویکتوریا

تفریحات این منطقه

دیدن طبیعت آبشار ویکتوریا از نزدیک خود می تواند بزرگترین دلیل برای طبیعت دوستان برای سفر به آفریقا باشد. با این حال هنگام رفتن به این آبشار تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که می تواند هیجان دیدن آن را برایتان بیشتر کند:

رفتینگ:

اگر فقط دیدن این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید، حتما رفتینگ را در آن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر ۷۵۰ فوتی را بالا بروید و سفر پر هیجان خود را از آنجا شروع کنید، قبل از شروع هم توسط یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن، همه چیز را کنترل کنید. هزینه ی رفتینگ در این آبشار از ۱۴۰ دلار به بالا است.

قایق رانی:

این آبشار و رودخانه ی زامبیزی که آبشار در مسیر آن قرار دارد، جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید. هزینه ی قایق رانی در این رودخانه، ۱۵۰ دلار است.

درباره آبشار ویکتوریا

شنا در استخر شیطان (devil’s pool victoria falls):

شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه ی اول این آبشار، یک صخره  ی بزرگ در لبه ی آبشار قرار دارد که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می کند و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین شروع می شود. می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید، روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور ۱۰۴ متری آبشار خیره شوید. البته شنا در این استخر رایگان نیست و برای آن باید حدود ۱۱۰ دلار بپردازید.

بانجی جامپینگ:

یکی از تفریحات ترسناک این آبشار، بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا هم هست. وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا را که می توانید اوچ هیجان این ورزش را در آن مکان ها امتحان کنید. بانجی جامپینگ در آبشار یکتوریا هم یکی از این مقاصد است که از بالای پل آبشار ویکتوریا و در ارتفاع ۱۱۱ متری اتفاق می افتد و شما ر ا به دنیای ترس و دلهره در کنار یکی از زیباترین طبیعت های دنیا می برد. هزینه ی این تفریح هم بین ۴۵ تا ۱۶۰ دلار است.

بهترین زمان برای سفر

اخر اگوست به دلایل زیادی مناسب اسب. این زمان اخر فصل خشک است، بنابراین کاهش پخش شدن قطرات آب باعث واضح تر دیده شدن ابشار می شود و همچنین خطر مالاریا هم کمتر است. قبل از اینکه سفر خود را برنامه ریزی و رزرو کنید زمانی از سال را برای رفتن انتخاب نمایید که فعالیت های دلخواهتان امکان پذیر باشد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا