مد و زیبایی

۴ فایده فوق العاده روغن انار برای پوست و مو

 خوب، خود انار به عنوان میوه به دلیل فواید آن برای سلامتی شناخته شده است. سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های سالم و بسیار مورد نیاز است. اما آیا می دانستید که علاوه بر افزودن این میوه فوق العاده سالم به رژیم غذایی خود، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از این میوه بهره مند شوید؟ یعنی روغن استخراج شده از دانه های انار می تواند یک مکمل عالی برای درمان های زیبایی شما باشد. به همین دلیل است که باید به طور جدی روغن هسته انار را برای پوست امتحان کنید.

فواید روغن انار برای پوست و مو

روغن انار یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده است

دلیل اصلی اینکه روغن هسته انار برای پوست شما مفید است این است که عمیقاً به پوست نفوذ می کند تا آن را مرطوب کند. رطوبت روغن هسته انار ماندگار است و ظاهر پوست از بیرون شروع به بهبود می کند. پوست را چرب نمی کند و منافذ را مسدود نمی کند – رطوبت به جایی می رسد که بیشتر مورد نیاز است. این کار حتی اگر قبلاً پوست چرب داشته باشید، کار می کند زیرا افزودن رطوبت به پوست چرب در واقع پوست را فریب می دهد تا روغن طبیعی کمتری تولید کند.

مملو از آنتی اکسیدان است

اسانس انار می تواند معجزه ای روی پوست ایجاد کند زیرا پوست را با آنتی اکسیدان های بسیار مورد نیاز پر می کند. تبلیغات در مورد آنتی اکسیدان ها به این دلیل است که آنها یکی از بهترین چیزها برای مبارزه با پیری هستند. این به این دلیل است که آنها رادیکال های آزاد را از ایجاد آسیب در بدن شما جلوگیری می کنند.

روغن انار عالی برای پوست های مستعد آکنه

این روغن برای پوست های مستعد آکنه مفید است زیرا خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی دارد. روغن انار مملو از اسید پونیسیک است. این یک اسید چرب امگا ۵ است که التهاب پوست را کاهش می دهد و به ترمیم پوست کمک می کند. این باعث می شود که آن را به یک تونیک باورنکردنی برای استفاده برای اسکار، تغییر رنگ و ضایعات روی پوست که به دلیل آکنه یا درماتیت در آنجا باقی مانده است، استفاده کنید. اسید پونیسیک همچنین به باز کردن منافذ روی صورت برای تسکین علائم آکنه کمک می کند.

روغن هسته انار علاوه بر اسید پونیسیک حاوی چیزی به نام اسید لینولئیک است. این یکی مهم است زیرا سطح سبوم را متعادل می کند. یعنی، آکنه اغلب با سبوم بیش از حد همراه است. زمانی که غدد شما مقدار مناسبی سبوم تولید می کنند، پوست شما سالم به نظر می رسد. سبوم بسیار کم می تواند منجر به خشکی و ترک خوردن پوست شود. سبوم بیش از حد می تواند یک پلاگ سفت شده را تشکیل دهد که سپس می تواند به اشکال مختلف آکنه منجر شود. به همین دلیل است که می خواهید سطح سبوم خود را به درستی حفظ کنید و استفاده از روغن انار راهی عالی برای انجام این کار است.

4 فایده فوق العاده روغن انار برای پوست و مو

به رشد مو کمک می کند

منافذ مسدود شده اغلب دلیل کاهش رشد مو هستند. از آنجایی که روغن هسته انار دارای مقدار زیادی اسید پونیسیک است که به باز کردن منافذ پوست کمک می کند، می توانید آن را روی پوست سر خود استفاده کنید. کار بسیار خوبی برای باز کردن منافذ پوست انجام می دهد که منجر به رشد بهتر مو می شود.

چگونه از روغن هسته انار برای پوست استفاده کنیم؟

برای استفاده از روغن، چند قطره را به طور مساوی روی پوست بمالید و اجازه دهید جذب شود. همچنین می توانید آن را با روغن های حامل دیگر مانند روغن نارگیل یا بادام استفاده کنید یا از مرطوب کننده های بدن که شامل روغن انار است استفاده کنید. ما همیشه استفاده از محصولات ۱۰۰٪ طبیعی را توصیه می کنیم که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی اضافی نیستند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا