رسانهسرگرمی :)

معرفی و تماشای انیمیشن کوتاه زیبا و مفهومی piper (پایپر)؛ برنده اسکار

کمپانی پیکسار باری دیگر با انتشار انیمیشن کوتاه Piper، قدرت بی‌حد‌و‌مرز این کمپانی در خلق آثار بی‌مانند را به خوبی نشان می‌دهد.

کمپانی پیکسار همواره به عنوان یکی از تولید‌کننده‌های محصولات انیمیشنی با‌کیفیت و بر‌هم زدن محدودیت‌های موجود، شناخته شده و با ارائه آثاری از جمله Monsters Inc ،Finding Nemo ،The Incredibles ،Cars ،Ratatouille ،WALL-E و Toy Story این ادعا را تصدیق می‌کند. اما یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این کمپانی نمایش انیمیشن‌های کوتاه قبل از اکران انیمیشن‌های سینمایی است که پیش از این نمونه‌هایی از آن را در قالب انیمیشن کوتاه For the Birds (همراه با Monsters, Inc)، انیمیشن کوتاه One Man Band (همراه با Cars) و انیمیشن کوتاه Day & Night (همراه با Toy Story 3) مشاهده کرده‌ایم. امسال نیز کمپانی پیکسار انیمیشن کوتاه Piper را همراه با انیمیشن تحسین‌شده Finding Dory به نمایش در‌آورد که به جرات می‌توان آن را یکی از بر‌تر‌ین آثار این کمپانی از لحاظ جلوه‌های بصری و گرافیک فنی لقب داد.

انیمیشن کوتاه Piper

انیمیشن کوتاه Piper روایت‌گر روند استقلال یک جوجه آبچلیک و رو‌به‌رو شدن با نا‌شناخته‌های محیط زندگی است. این جوجه به مانند بسیاری دیگر از پرندگان از مادر خود تقاضای غذا می‌کند که مادر از بر‌آورده کردن این خواسته سر باز زده و او را به تامین غذا توسط خودش تشویق می‌کند. کنجکاوی جوجه آبچلیک منجر به شکست در اولین تلاش برای استقلال شده و ترسی را در وجود اون نهادینه می‌کند که روند مستقل شدن را با اکراه و با‌لاجبار از سر می‌گیرد. در نهایت شناخت ناشناخته‌ها و حرکت بر خلاف هم‌نو‌عان باعث می‌شود که او چنان متفاوت عمل کند که نه‌تنها نیاز‌های خود را رفع کرده، بلکه می‌تواند به یاری دیگران نیز بشتابد.

انیمیشن کوتاه Piper

انیمیشن کوتاه Piper حاصل تلاش‌های سه‌ساله آلن باریلارو، انیما‌تور‌ انیمیشن‌های Monsters University ،Brave ،WALL·E و Jack-Jack Attack است. در واقع او در این انیمیشن کوتاه از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده کرده است که پیش از این نمونه آن را مشاهده نکرده و مطمئنا در آثار بعدی پیکسار به کار گرفته خواهند شد. انیمیشن کوتاه Piper آن‌چنان از نظر گرافیک فنی غنی و واقع‌گرا است که در دقیقه اول آن را با برنامه‌های مستند‌ اشتباه می‌گیرید. المان‌های محیطی انیمیشن کوتاه Piper اعم از دریا، شن‌های ساحل، علف‌ها و صدف‌ها همه و همه با وسواس بی‌نظیری طراحی و مدل‌سازی شده‌اند. شن‌های ساحل فیزیکی کاملا واقعی دارند و دقیقا همان رفتاری را نشان می‌دهند که در واقعیت بروز خواهند داد. همچنین از طراحی عالی بی‌نظمی موج‌های دریا و حرکت آن، وجود ۴٫۵ تا ۷ میلیون پر بر روی بدن جوجه آبچلیک و تاثیر آب بر روی عناصر انیمیشن نباید غافل شد. اما با گذر از ثانیه‌های اولیه انیمیشن، روح پیکسار خود را نمایان می‌کند. آلن باریلارو در کنار رعایت اصول واقع‌انگاری، جوجه آبچلیک را به نوعی طراحی کرده که با مشاهده اعمال و حالت‌های آن که بی‌شباهت به یک کمدین در دوران سینمای صامت نیست، بدون شک خنده بر لب‌های شما خواهد آمد. انیمیشن کوتاه Piper در مقاطع متفاوتی از روز روایت می‌شود و تیم سازنده به خوبی توانسته است ویژگی‌های هر‌یک را به خوبی در انیمیشن پیاده‌سازی کند. به خصوص غروب آفتاب و جلوه سرخ‌رنگ آن بر روی محیط، در لحظات پایانی انیمیشن که حقیقتا زیباست. دوربین در اغلب بخش‌های انیمیشن کوتاه Piper در قالب نما‌های نزدیک و دور همراه با جوجه آبچلیک حرکت کرده و سکانس‌های بی‌نظیری را ثبت می‌کند.

انیمیشن کوتاه Piper

شاید تصور کنید که پرندگان به مانند انسان‌ها قادر به انتقال حس از طریق حالت‌های مختلف صورت نیستند. اما انیمیشن کوتاه Piper دقیقا خلاف این مورد را اثبات می‌کند. در طراحی جوجه آبچلیک برای تحقق این امر از دو روش اعمال و رفتار و حالت‌های چشم استفاده شده است. این ویژگی نه تنها در جوجه آبچلیک، بلکه در مادر و حلزون نیز قابل مشاهده است. از آن‌جایی که هیچ‌گونه دیالوگی در انیمیشن ادا نمی‌شود، وظیفه بر‌هم زدن سکوت بر‌عهده جلوه‌های صوتی و موسیقی است. جلوه‌های صوتی انیمیشن کوتاه Piper حقیقتا عالی هستند که از بین آن‌ها می‌توان به صدای موج‌های خروشان، شن‌های کنار ساحل و ترکیدن حباب‌ها اشاره کرد. اما بدون تردید بهترین جلوه صوتی انیمیشن مربوط به صدای دو آبچلیک‌های اصلی انیمیشن یعنی جوجه و مادرش است. کافی است تعامل بین آن‌ها را مشاهده کنید تا شخصا به این ادعا پی ببرید. در طرف مقابل آدرین بلو، گیتاریست و خواننده مشهور، در خلق موسیقی‌های انیمیشن به خوبی از پس وظیفه خود بر‌آمده است. او در این بخش از سبک‌های مختلف بهره برده است که مناسب حال و هوای کمیک و طنز انیمیشن کوتاه Piper هستند. نمونه هنر آدرین بلو را می‌توانید در دقیقه سوم این انیمیشن گوش فرا دهید.

 

لطفا در صورت عدم بارگذاری ویدیو در تلفن های همراه، از پایین صفحه «مشاهده نمای اصلی» را انتخاب نمایید.
امیدواریم که از تماشای این انیمیشن زیبا در وبسایت مجله اینترنتی ایران فان لذت برده باشید.

 

لینک کوتاه : http://urly.ir/LOXe

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
زومجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا