پزشکی

۱۰ درمان خانگی برای کاهش درد آرتریت

آرتریت یک وضعیت پزشکی است که با التهاب و درد مفاصل بدن مشخص می شود. در زیر برخی از درمان های خانگی برای کاهش درد آرتریت آورده شده است. آرتریت می تواند انواع مختلفی داشته باشد و با بیماری های مختلفی همراه باشد این درمان های خانگی برای درمان آرتریت موثر و مفید است.

شایع ترین نوع آرتریت، آرتروز است که یک بیماری دژنراتیو است که در آن بالشتک بین مفاصل با گذشت زمان از بین می رود و باعث درد، سفتی و مشکل در حرکات می شود. یکی دیگر از انواع رایج آرتریت، آرتریت روماتوئید است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل و برخی دیگر از قسمت های بدن حمله می کند و باعث التهاب می شود.

آرتریت از هر نوع که باشد می تواند باعث درد زیادی در حرکت مفاصل شود. اگرچه درمان‌های پزشکی قطعاً درمان انتخابی هستند، اما برخی از درمان‌های خانگی و تغییرات سبک زندگی نیز می‌توانند به کاهش علائم و کند کردن پیشرفت بیماری کمک کنند.

۱۰ درمان خانگی برای کاهش درد آرتریت

۱- وزن خود را مدیریت کنید

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بنیاد آرتریت، با افزایش هر پوند وزن بدن، فشار روی زانوها ۳ پوند افزایش می‌یابد در حالی که روی ران تا ۶ پوند. افزایش فشار باعث از بین رفتن غضروف بین مفاصل برای شکستن سریعتر و بدتر شدن آرتریت می شود. کاهش وزن می تواند به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک کند.

۲- ورزش های آبی را برای آرتریت انجام دهید

ورزش های آبی برای افرادی که از آرتریت رنج می برند مفید است. همچنین، در عین حال، نیروی شناور آب به حمایت از بدن کمک می کند که فشار روی مفاصل را کاهش می دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بزرگسالانی که در برنامه تمرینات آبی شرکت کرده اند، چربی بدن را کاهش داده و دامنه حرکتی آنها را بهبود می بخشد.

۳- ورزش کافی برای بدن داشته باشید

اگر از آرتروز رنج می برید، ورزش می تواند برای شما نعمت باشد. ورزش می تواند به انعطاف پذیری مفاصل شما کمک کند و همچنین عضلات اطراف مفاصل را تقویت می کند که حمایت بیشتری را ارائه می دهد. برخی از گزینه های خوب ورزش برای بیماران آرتروز شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، تای چی و غیره است.

۴- درمان سرد و گرم

گرما و سرما دو نوع درمان متفاوت هستند که درد بیماران آرتریت را تسکین می دهند. از یک طرف، گرما درمانی گردش خون را تقویت می کند و می تواند سفتی مفاصل و درد عضلات را تسکین دهد، در حالی که از طرف دیگر سرما درمانی رگ های خونی را محدود می کند و گردش خون را کند می کند و در نتیجه تورم و درد کاهش می یابد.

۵- یوگا درمان خانگی برای آرتریت

آینگار یوگا به ویژه در آرتریت روماتوئید مفید است. این نوع یوگا بر روی هم ترازی آناتومیک مناسب برای حمایت از بدن و تسکین تنش و التهاب تمرکز دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگانی که یوگا انجام می‌دادند، بهبود قابل توجهی در سلامت، خلق و خو، کیفیت زندگی و توانایی مقابله با درد مزمن گزارش کردند.

بهترین درمان خانگی برای کاهش درد آرتریت

۶- طب سوزنی را امتحان کنید

طب سوزنی در یک درمان پزشکی باستانی اتخاذ شده در چین باستان که در آن سوزن های نازک به نقاط خاصی از بدن شما وارد می شود. گفته می شود که انرژی ها را در بدن شما تغییر مسیر داده و تعادل را باز می گرداند. اگرچه شواهد کافی برای تایید فواید آن وجود ندارد، اما خطر هر گونه آسیب بسیار کم است.

۷- مراقبه ذهنی

تکنیک‌های مدیتیشن و تمدد اعصاب ممکن است با کاهش استرس و توانمندسازی شما برای مقابله بهتر با آن به کاهش درد آرتریت کمک کند. کاهش استرس ممکن است به کاهش التهاب و درد نیز کمک کند. اضطراب، استرس و افسردگی همگی از عوارض شایع شرایطی هستند که شامل دردهای مزمن مانند آرتریت می شوند.

۸-فیبر بیشتری بخورید

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی پرفیبر مصرف می‌کنند، درد کمتری از آرتروز دارند. علاوه بر این، داشتن فیبر بالا در رژیم غذایی منجر به افزایش مقدار اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می شود که تعادل میکروب های سالم در دستگاه گوارش را بازیابی می کند و خطر بسیاری از بیماری های التهابی را کاهش می دهد.

۹-درمان خانگی برای آرتریت مثل ماساژهای مکرر

به گفته بنیاد آرتریت، ماساژ منظم به مفاصل و ماهیچه ها به کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از آرتریت کمک می کند. دانشمندان معتقدند ماساژ بدن میزان هورمون استرس کورتیزول و برخی انتقال دهنده های عصبی را که با درد مرتبط هستند کاهش می دهد. ماساژ همچنین با افزایش سطح سروتونین به بهبود خلق و خو کمک می کند.

۱۰- از مکمل های گیاهی استفاده کنید

بسیاری از مکمل های گیاهی ممکن است درد مفاصل را کاهش دهند، اگرچه تحقیقات علمی تایید نکرده اند که هیچ گیاه یا مکمل خاصی می تواند آرتریت را درمان کند. برخی از آنها عبارتند از بوسولیا، جینکو و غیره.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا