ریپورتاژ

آموزش نحوه تعمیر پکیج

آموزش نحوه تعمیر پکیج

 آموزش-تعمیر-پکیج

پکیج جز پر مصرف ترین و محبوب ترین وسایل گرمایشی است. مانند هر وسیله پرکاربرد دیگر پکیج های دیواری هم مستعد خرابی و اختلال در کارکرد هستند. در صورتی که با مشکلات پکیج خود مواجه شدید، بایستی نحوه انجام تعمیرات پکیج دیواری را بدانید. ممکن است ایراد پکیج شما جزئی باشد و خودتان بتوانید با آموزش تعمیر پکیج آن را برطرف کنید. برای همین در این مقاله از سامیار سرویس قصد داریم به صفر تا صد تعمیر پکیج دیواری بپردازیم تا شما برای مشکلات ابتدایی و پیش پا افتاده پکیج خود هزینه نکنید.

نحوه چک کردن عملکرد پکیج

برای آموزش تعمیرات پکیج دیواری بایستی ابتدا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. پکیج با آب برق گاز و اکسیژن کار می کند. اختلال در هر کدام از این موارد باعث عدم کارکرد صحیح می شود. اگر با اختلال در کارکرد پکیج روبرو شدید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ابتدا بایستی برق پکیج را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه به برق وصل باشد.سپس جریان گاز ورودی را چک کنید. برای چک کردن فشار هم بایستی آب داخل دستگاه را کنترل نمایید.
  • در اکثر پکیج دیواری عقربه ای وجود دارد که میزان فشار دستگاه را نشان می دهد. به طور استاندارد بایستی این عقربه بین عدد ۱ و ۲ یا ۱٫۵ بار قرار گرفته باشد. چنانچه کمتر از این میزان بود، پکیج با مشکل روبرو می شود.
  • اگر با افت فشار دستگاه مواجه شدید بایستی نحوه صحیح تعمیر پکیج دیواری و کدخطا را بدانید تا بتوانید آن را برطرف کنید. پس ابتدا شیر پرکن دستگاه که اغلب مشکی یا آبی رنگ و زیر دستگاه  است را باز کنید. در این حالت آب داخل سیستم مدار پکیج شارژ می شود. بعد از رسیدن عقربه میزان استاندارد ۱٫۵ بار شیر را ببندید.
  • قدم بعدی کنترل اکسیژن پکیج است. همان طور که می دانید، برای عمل فرایند احتراق پکیج به اکسیژن نیاز است. اگر شرایط نصب دستگاه به خوبی و به شکل استاندارد نباشد، نمی تواند اکسیژن دستگاه را تامین کند. در این صورت ارورهای روی دستگاه را مشاهده می کنید.

روش درست تعمیر پکیج دیواری

 مبدل-اصلی-پکیج-قطعه-ای-در-پکیج-دیواری

به طور کلی دو نوع ایراد در سیستم پکیج دیواری وجود دارد:

  • ایرادی که توسط برد دستگاه شناسایی می شود و به شکل کدخطا به مصرف کنندگان اعلام می شود که در پکیج آنالوگ با روشن شدن چراغ مشخص و در پکیج های دیجیتال به شکل عدد روی مانیتور نشان داده می شود.
  • ایراد بعدی این است که سیستم هیچ گونه کدخطایی را فعال نمی کند و فقط در کارکرد سیستم اختلال به وجود می آورد. در ادامه به برخی از این موارد و رایج ترین مشکلات پکیج و راه حل آن ها اشاره می کنیم که خودتان می توانید با چند اقدام ساده آن را برطرف کنید.

ممکن است یک ایراد ساده و جزئی باعث فعال شدن ارور شده باشد و خودتان بتوانید آن را برطرف کنید. البته در بیشتر از مواقع مشکل پکیج اساسی است و بایستی نحوه انجام تعمیرات پکیج دیواری به شکل تخصصی را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. همچنین برد حساس ترین قطعه پکیج است که شامل اجزایی مانند رگولاتور خازن مقاومت آی سی و رله می شود. برد پکیج وظیفه دارد که ارتباط بین تمام قسمت های دستگاه را کنترل کند و فرمان های لازم را به قطعات وابسته بدهد. بهتر است برای تعمیر برد پکیج از یک تعمیرکار حرفه ای بهره مند شوید.

مشکل خاموش شدن پکیج

اصلی ترین ایراد متداول پکیج های دیواری این است که به طور ناگهانی خاموش شده و روشن نمی شوند. برای نحوه تعمیر پکیج ایران رادیاتور دیواری کافی است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فشار بار پکیج را چک کنید. اگر عقربه بار سیستم کمتر از عدد یک بود، شیر پرکن زیر را دستگاه را باز کنید تا عقربه بار روی ۱٫۵ تا ۲ برسد و سپس آن را ببندید
  • گاز ورودی دستگاه را چک کنیدو از بازبودن شیر ورودی گاز و کلیه شیرهای زیر پکیج مطمئن شوید. به این شکل که دسته شیر بایستی در امتداد شیر قرار داشته باشد
  • پریز برق ورودی را با فازمتر چک کنید برق داشته باشد
  • در زمستان شیرهای بالا و پایین رادیاتور ها را چک کنید
  • اگر پکیج در بالکن نصب می‌باشد یک بار دودکش را از روی پکیج بردارید و ریست کنید. هم چنین دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید
  • اگر با باز کردن شیر پرکن، عقربه فشار بار سیستم هیچ تغییری نکرد، حتما نافی پرکن دچار رسوب شده است. ابتدا شیر ورودی آب سرد را ببندید. سپس با استفاده از یک آچار تخت شماره ۱۳ یا ۱۴ شیر پر کن را باز کنید و با یک سیم مفتول سوراخ نافی شیر پرکن را تمیز کرده و شیرپرکن را ببندید.
  • اگر بعد از انجام تا این موارد مشکل پکیج تان حل نشد و حتی با نشتی زیادی از پکیج مواجه شدید بهتر است سریعا پکیج را از برق بکشید و از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

گرما نداشتن رادیاتورها

جهت نحوه صحیح سرویس پکیج دیواری به طرز حرفه ای بایستی رادیاتورها را هواگیری کرده و فشار بار پکیج را چک کنید. برای هواگیری رادیاتورها کافی است شیر هواگیری را در پایین رادیاتور را بچرخانید تا آب به همراه هوا از داخل رادیاتورها به بیرون ریخته شود. اگر هم با افت فشار مواجه شدید شیر پرکن را باز کنید تا میزان فشار پکیج به مقدار استاندارد برسد سپس شیر پرکن را ببندید.

گرم نشدن رادیاتورها با وجود روشن بودن شعله

این مشکل دلیل های احتمالی ساده دارد که می توانید با یک سری اقدامات خودتان آن را برطرف کنید

  • مسیر رفت و برگشت رادیاتورها بسته است

راه حل : رفت و برگشت رادیاتورها را باز کنید

  • در درون سیستم هوا وجود دارد

راه حل : طبق توضیحات بالا کلیه رادیاتورها را هواگیری کنید.

  • پمپ گردش مناسبی ندارد

راه حل : چرخش پمپ و پروانه پمپ را چک کنید و با دست آن را بچرخانید

  • فشار بار سیستم کم است

راه حل : شیر پرکن را باز کنید تا فشار بار سیستم بالا برود

  • شیلنگ های رفت و برگشت برعکس بسته شده است

راه حل : شلنگ های زیر پکیج را جابه جا کنید.

منبع :

https://samyarservice.com/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا