پزشکی

چای موز چیست؟

چای موز به طرز شگفت انگیزی خوشمزه است و اخیراً به عنوان کمک کننده به خواب محبوبیت پیدا کرده است. بسیاری از مردم بر این باورند که چای موز که هنگام خواب مصرف می شود ، می تواند باعث تسکین اعصاب و تقویت خواب شود. این ماده می تواند همراه با مزایای دیگری مانند بهبود روحیه فرد ، بهره مندی از سلامت قلب و کنترل کاهش وزن باشد.

چای موز سرشار از پتاسیم ، ویتامین B6 ، منگنز و منیزیم در نظر گرفته می شود. براساس USDA ، یک موز رسیده متوسط ​​پخته شده حاوی ۲۹۳ میلی گرم پتاسیم ، ۰٫۳ میلی گرم ویتامین B6 و ۲۴٫۶ میلی گرم منیزیم است. با این حال ، این ارقام با توجه به روش تهیه می توانند بسیار متفاوت باشند.

فواید چای موز

در طب سنتی ، نوشیدن چای موز برای افرادی که از بی خواب ، افسردگی ، اضطراب مزمن ، ایمنی پایین ، فشار خون بالا ، چاقی ، مشکلات التهابی و سایر موارد رنج می برند بسیار توصیه می شود .

ممکن است خواب آرام را تقویت کند

مقادیر بالای تریپتوفان ، سروتونین و دوپامین در چای موز ممکن است با بهبود سطح خواب ، کاهش وقوع بی خوابی و به طور کلی خواب آرامتر و بدون وقفه مرتبط باشد. این مواد شیمیایی با غلظت زیاد درون خود میوه یافت نمی شوند ، اما قطعاً در پوست وجود دارند. هرچه کل پوست موز و میوه را خیس کنید – مقدار بیشتری از این مواد مغذی به نوشیدنی تزریق می شود.

با نوشیدن یک فنجان چای موز قبل از خواب ، ممکن است هورمون های استرس خود را کاهش داده و خواب سالم ، آرام و بدون اختلالی ایجاد کنید.موز حاوی عناصر زیادی از جمله پتاسیم و تریپتوفان است.

ممکن است فشار خون را تنظیم کند

چای موز شاید به دلیل محتوای پتاسیم شناخته شده باشد ، که می تواند باعث سلامت قلب شود و فشار خون شما را کاهش دهد. به عنوان گشاد کننده عروق ، پتاسیم نه تنها می تواند تعادل مایعات را در بدن تنظیم کند بلکه با کاهش فشار در رگ ها و رگ ها ، فشار بر روی سیستم قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

ممکن است حال روحی تان را بهبود بخشد

دوپامین و سروتونین موجود در چای موز همچنین می تواند به تنظیم سطح هورمون ها و تقویت خلق و خو کمک کند ، زیرا آنها انتقال دهنده های عصبی خوبی هستند. افزودن چای موز به رژیم غذایی ممکن است یک درمان طبیعی و سالم برای تقویت روحیه شما باشد.

ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشد

انواع مختلفی از مواد معدنی در چای موز از جمله منگنز و منیزیم وجود دارد که هر دو می توانند به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کمک کنند. مصرف کافی این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از چای موز و سایر مواد غذایی در یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کندی یا جلوگیری کامل از پوکی استخوان با افزایش سن کمک کند.

ممکن است هضم را بهبود بخشد

پتاسیم و منیزیم به عنوان بهینه سازی عملکرد عضلات صاف شناخته می شوند ، که در دستگاه گوارش مهم است. این می تواند به تحریک حرکت پریستالتیک کمک کند ، که ممکن است حرکات روده را تنظیم کند ، در نتیجه ممکن است از یبوست ، نفخ و گرفتگی جلوگیری کند ، در حالی که ممکن است جذب مواد مغذی را نیز بهبود بخشد.

ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

ویتامین C و ویتامین A ، هر دو در موز وجود دارد ، می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. هر دوی این ویتامین ها می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. اسید اسکوربیک (ویتامین C) تولید گلبولهای سفید خون را تحریک می کند ، ویتامین A می تواند به طور مستقیم با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در شبکیه چشم ، تخریب ماکولا و ایجاد آب مروارید ارتباط داشته باشد.

ممکن است کاهش وزن را حفظ کند

برخلاف تصور عمومی ، موز در واقع می تواند برای کنترل وزن مفید باشد. موز سرشار از فیبر محلول و نامحلول است ، این دو نوع فیبر را می توان هضم کند ، سرکوب اشتها ، تقویت متابولیسم دانست. این به لطف تریپتوفان ، دوپامین و سروتونین موجود در آنها می تواند احساس سیری شما را حفظ کند. طبق مقاله ای در پن پزشکی ، رژیم غذایی متعادل کلید حفظ وزن در طولانی مدت است. ترکیب قندهای طبیعی موز ، الیاف و سایر مزایای تغذیه ای می تواند در برنامه ریزی چنین رژیمی بسیار مفید باشد.

چگونه چای موز درست کنیم؟

چای موز را می توانید خیلی راحت در خانه درست کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک موز ، آب جوش و یک شیرین کننده مانند عسل یا دارچین است.

عناصر:

۱ موز
۲ فنجان آب
۱ چوب دارچین
۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه :

آب و چوب دارچین را در قابلمه بریزید و بجوشانید.
موز را ورقه ورقه کرده و داخل آب در حال جوش قرار دهید. در صورت تمایل می توانید پوست موز را پوست بگیرید. با این حال ، پوست دارای مواد مغذی بسیاری است.
اجازه دهید موز به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و سپس ، آن را از روی حرارت بردارید.
یک صافی مشبک بالای فنجان مورد علاقه خود قرار دهید و محتوای آن را بریزید. می توانید موز آب پز شده را کنار بگذارید تا از آن برای پودینگ فرنی یا چیا استفاده کنید.
عسل را به مزه اضافه کنید. نوشیدن یک نوشیدنی کاملاً آرام بخش است که باید قبل از خواب داشته باشید.

شما همیشه می خواهید از موزهای ارگانیک استفاده کنید زیرا باقی مانده آفت کش روی پوست باقی نمی ماند. گرچه این آفت کش کشنده نیست ، اما ممکن است در بدن مقداری مسمومیت ایجاد کند ، بنابراین اگر از این احتمال جلوگیری کنید ، بهتر است.

می توانید به جای چوب دارچین از پودر دارچین نیز استفاده کنید. بعد از دم کشیدن چای موز ۱/۴ قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید.

چای موزعوارض جانبی چای موز

عوارض جانبی نوشیدن چای موز ممکن است شامل حالت تهوع ، استفراغ ، ناراحتی معده و هیپرکالمی (پتاسیم بالا) باشد. این تأثیرات منفی معمولاً فقط در مواردی که افراد بیش از حد چای موز مصرف کنند یا اگر موزهایی که برای دم کردن چای استفاده می شوند رشد ارگانیک ندارند ، تجربه می شوند. روزانه یک تا دو فنجان چای باید در اکثر افراد در حد معقولی باشد.

اضافه بار پتاسیم: افراد بعضاً پس از نوشیدن چای موز ، از حالت تهوع ، استفراغ یا ناراحتی معده شکایت دارند. با این حال ، این معمولاً نتیجه مصرف بیش از حد پتاسیم است که می تواند منجر به هایپرکالمی شود. این شرایط اگر خیلی شدید باشد می تواند کشنده باشد. بیشتر موارد منجر به اسپاسم عضلانی ، ضربان قلب نامنظم و اسپاسم دستگاه گوارش می شود. مصرف متوسط ​​چای موز نباید باعث این عوارض شود. سایر شرایط ، از جمله بیماری مزمن کلیه ، ممکن است به معنی محدود کردن مصرف پتاسیم باشد.

 

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا