پزشکی

۱۰ غذایی که باید در دوران قاعدگی بخورید

۱۰ غذایی که باید در دوران قاعدگی بخورید

همانطور که قبلاً بارها به شما گفته ام، غذا می تواند یک داروی طبیعی باشد که به ما کمک می کند، حداقل علائم تقریباً همه آسیب شناسی ها را کاهش دهیم.بسیاری از مطالعات اهمیت حفظ یک رژیم غذایی مناسب برای برخورداری از سلامتی و دوری از بیماری‌ها را نشان می‌دهند، اما همچنین نشان داده شده است که بسته به اتفاقی که برای ما می‌افتد، غذاهای خاصی نسبت به سایرین مناسب‌تر هستند.در این مورد می خواستم ۱۰ خوراکی را با شما در میان بگذارم که به ما کمک می کند تا با چرخه قاعدگی بهتر مقابله کنیم.چه درد داشته باشید، چه نامنظم باشید یا هر علامت دیگری، این غذاها متحدان شما در این نبرد سخت ماهانه خواهند بود.

هنگام قاعدگی چی بخوریم؟

۱٫ آناناس

در طول قاعدگی، بدن ما تمایل دارد مایعات را در خود نگه دارد، به همین دلیل است که آناناس به ویژه به دلیل قدرت ادرارآور بالای خود نشان داده شده است. علاوه بر این، بروملین دارد، آنزیمی که به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند و بنابراین به ما در دردهای قاعدگی کمک می کند.

۲٫ آجیل

بدون شک چیزی که آجیل در آن روزهای قاعدگی به ما می دهد انرژی است. ما می‌توانیم هر آجیلی بخوریم، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم و با دردهای قاعدگی مقابله کنیم، پسته دوستان ما خواهند بود، آن‌ها به دلیل محتوای بالای اسید فولیک و ویتامین B به ما در درمان گرفتگی عضلات کمک می‌کنند.

۳٫ هویج

من عاشق هویج هستم، اگر گرفتگی های قاعدگی داشته باشیم، به جریان خون در ناحیه لگن کمک می کند، اما اگر چرخه های نامنظم داشته باشیم، هویج بهترین راه حل است، زیرا به کنترل هورمون های تنظیم کننده قاعدگی کمک می کند.

۴٫ ماهی

ماهی منبع عالی امگا ۳، ویتامین D و اسیدهای چرب است، به همین دلیل به ما کمک می کند به خصوص در دردهای قاعدگی و همچنین جلوگیری از تغییرات خلقی ناشی از هورمون ها.

۵٫ هندوانه

هندوانه نیز مانند آناناس یک ادرارآور عالی است. این به شما کمک می کند تا مایعات را حفظ کنید تا کمتر احساس نفخ کنید، در حالی که از تمام اجزای آن مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A و قدرت آنتی اکسیدانی بالای آن بهره مند خواهید شد.

10 غذایی که باید در دوران قاعدگی بخورید

۶٫ تخم مرغ

در طول قاعدگی ما می توانیم احساس خستگی کنیم زیرا سطح آهن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و سلول های ما اکسیژن کمتری دریافت می کنند. تخم مرغ حاوی آهن و تریپتوفان است، بنابراین به ما کمک می کند تا کمتر خسته و شادتر شویم.

۷٫گیاه دم اسب

این دم کرده گردش خون را بهبود می بخشد و درد قاعدگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، یک متحد عالی برای احتباس مایعات است و به ما کمک می کند کمتر احساس نفخ کنیم.

۸٫ موز

موز کلسیم، پتاسیم و منیزیم و دوز زیادی از ویتامین B6 را برای ما فراهم می‌کند که هورمون‌های زنانه را متعادل می‌کند و با خلق‌وخوی ضعیف که گاهی اوقات ناشی از قاعدگی ایجاد می‌شود، مقابله می‌کند.

۹٫ شکلات تیره

بله، درست خواندید، می‌توانید و باید شکلات تلخ بخورید، زیرا این یک منبع عالی از تریپتوفان است، اسید آمینه‌ای که در تولید سروتونین نقش دارد، که سطح آن را در بدن ما در روزهای خونریزی کاهش می‌دهد، بنابراین کمک بیشتری می‌کنید. سروتونین به بدن ما کمک می کند تا شادتر باشیم و احساس بهتری داشته باشیم.

۱۰٫ دارچین، زنجبیل، زردچوبه، رزماری

ادویه هایی که به دلیل قدرت ضد التهابی بالایی که دارند شناخته شده اند. در طول قاعدگی، بدن ما متورم می شود و مایعات را در خود نگه می دارد، بنابراین افزودن این غذاها به وعده های غذایی به ما کمک می کند کمتر احساس نفخ کنیم.
نویسنده: کریستینا لوسرون

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا