آشپزی

چگونه اسموتی درست کنیم؟ ترفندها، رازها و نکات!

اسموتی‌ها نوشیدنی‌های خوب و سالمی هستند که بر پایه میوه، سبزیجات و شیر و همچنین در نسخه‌های گیاهی تهیه شده‌اند. اگر فکر کنیم آنها نوشیدنی هایی هستند که فقط در تابستان مصرف می شوند، اشتباه میکنیم. در واقع اسموتی ها و شیک ها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که هر لحظه می توانیم آن ها را به شکلی خوشمزه مصرف کنیم، هدیه ای از تندرستی که با سبزیجات فصل به سلامتی خود هدیه می کنیم. طرز تهیه اسموتی خانگی چگونه است؟

هیچ نوشیدنی سالم‌تر و خوشمزه‌تر از اسموتی میوه و سبزیجات وجود ندارد که بتوانیم به آن شیر یا ماست، حتی انواع وگان اضافه کنیم. در واقع، سه ماده اصلی این نوشیدنی سالم، یعنی سبزیجات، پایه مایع و یخ وجود دارد. اما هیچ چیز ما را از افزودن کاکائو، ادویه جات ترشی جات و فندق خرد شده برای جذاب تر کردن آن باز نمی دارد.

در مقیاس، سبک ترین نسخه از نظر کالری، عصاره میوه و سبزیجات است که در عوض فقط شامل سبزیجات و بدون افزودنی است. اما اسموتی ها نیز می توانند لاغر کننده باشند، به شرطی که دستور العمل هایی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشند و شیر کم چرب را ترجیح دهید.

طرز تهیه اسموتی خانگی

اسموتی ایده آل، اسموتی است که جوانه های چشایی را قلقلک دهد، اما به فهرست حداقلی از مواد، با چند افزودنی هوشمندانه نیز احترام بگذارد. ما با انتخاب میوه و سبزیجات فصلی، ترجیحاً گلخانه ای شروع می کنیم. اما پایه مایع را ادامه می دهیم که می تواند آب میوه، شیر یا ماست یا آب باشد.

معمولاً اگر سبزیجات انتخاب شده از قبل دارای درصد بالایی از آب هستند یا خطر کند بودن نوشیدنی را دارید، این گزینه را انتخاب نمی کنید. اسموتی در واقع باید خامه ای باشد، به همین دلیل است که ما نیز ماست را به شیر ترجیح می دهیم.

اسموتی میوه

می‌توانید از میوه‌های تازه خرد شده و بدون پوست و دانه استفاده کنید، اما می‌توانید از میوه‌های یخ زده نیز استفاده کنید که می‌تواند جایگزین یخ شود. اما برای اینکه اسموتی زیاد آب نشود، بهتر است میوه های کم آبکی را انتخاب کنید. موز، زردآلو و توت فرنگی برای برش و انجماد عالی هستند

اسموتی سبزیجات

اگر یک اسموتی میوه و سبزیجات می خواهیم، نباید سبزیجات با طعم های تهاجمی را انتخاب کنیم، یا خطر نوشیدن یک نوشیدنی ناخوشایند را داریم. کرفس، هویج، چغندر و رازیانه طعمی خنثی و تازه دارند و می توان آنها را به صورت خام مصرف کرد، جنبه ای که نباید دست کم گرفت. گیاهان معطر

به لطف گیاهان معطر، می توان به اسموتی ما یک حس تازه و تند داد: نعناع و ریحان برای شیک و اسموتی عالی هستند. اما بیایید ترخون را دست کم نگیریم، که عطری علفی می دهد اما همچنین طعمی تلخ می دهد. بیایید زیاده روی نکنیم، اما بیایید آن را با ظرافت مصرف کنیم.

طرز تهیه اسموتی خانگی

استفاده از ماست و آب مرکبات برای تهیه اسموتی

ماست یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند به اسموتی قوامی شبیه دسر بدهند تا نوشیدنی. اما باید به خاطر داشت که ماست های خامه ای نیز چاق تر هستند. اگر بخواهیم آنها را جایگزین کنیم، میوه های متراکم مانند آووکادو و موز می توانند به ما کمک کنند.

آب مرکبات یا عصاره میوه می‌تواند اسموتی ما را از نظر ظرافت‌های معطر غنی‌تر کند، بلکه باعث خوش‌حالی هم می‌شود. در غیر این صورت، شیر گاو یا گوسفند، سویا، برنج یا نوشیدنی های گیاهی جو دوسر می تواند راه حل خوبی باشد. و اگر عطر گرمسیری می خواهیم، آب نارگیل همان چیزی است که ما نیاز داریم.

طرز تهیه بوقلمون خوشمزه و مجلسی

نحوه درست کردن اسموتی

برای تهیه اسموتی باید مواد را کم کم به مخلوط کن یا میکسر اضافه کنید و قبل از مخلوط کردن، دقت کنید که دانه ها و پوست آن ها جدا شود. اما سعی می کنیم آنها را کم کم اضافه کنیم تا تیغه ها آنها را خرد کنند. معمولاً قسمت مایع که باید ریخته شود تا حداقل ۲/۳ مخلوط را بپوشاند، به کارکرد تیغه ها کمک می کند.

لازم به یادآوری است که یخ یا میوه های یخ زده را باید قبل از سایر مواد قرار داده و با مخلوط کن مناسب پالس کنید. بعداً می‌توانیم بقیه را اضافه کرده و با سرعت متوسط هم می‌زنیم تا مخلوط به غلظت مناسبی برسد.

و حالا تنها چیزی که باقی می ماند این است که اسموتی را داخل لیوان بریزید و با میوه خشک خرد شده، برگ نارگیل خشک شده یا نعناع یا با پاشیدن دارچین و سایر ادویه ها تزئین کنید. نوشیدنی سلامت ما برای یک استراحت سالم و خوشمزه در اواسط صبح یا بعد از ظهر آماده مصرف است

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا