مد و زیبایی

بهترین روغن های حامل و نحوه استفاده از آنها

روغن حامل چیست؟

روغن های حامل از روغنهای اساسی هستند که استفاده از آنها برای پوست و مو بی خطر است و می توان از آنها برای رقیق سازی سایر روغنهای اساسی استفاده کرد. برخی از روغنهای اساسی مانند روغن درخت چای یا روغن نعناع دارای خواص ضد باکتریایی مفیدی هستند اما در صورت استفاده موضعی می توانند پوست را تحریک کنند. چنین روغن هایی به یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا نیاز دارند که به رقیق شدن قدرت آنها کمک کند.

اگرچه انتخاب های زیادی برای روغن های حامل وجود دارد ، بهتر است ویژگی های روغن را بدانید تا بدانید کدام یک برای شما مناسب است. بعضی از آنها ممکن است دارای رایحه قوی و برخی دیگر ماندگاری کمی داشته باشند. ما لیستی از روغن های حامل را برای شما تهیه کرده ایم تا بتوانید یکی از مناسب ترین ها را انتخاب کنید ، چه برای آروماتراپی ، مراقبت از پوست یا ماساژ مغذی بدن.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:خواص عالی روغن کرچک برای پوست و مو

بهترین روغن های حامل

روغن های حامل برتر شامل روغن نارگیل ، روغن انگور ، روغن گل محمدی ، روغن آرگان ، روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین هستند. اجازه دهید ویژگی های منحصر به فرد آنها را بررسی کنیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به اشکال مختلفی مانند سرد فشرده ، بکر و تصفیه شده وجود دارد اما همه انواع آن به عنوان روغن حامل مناسب نیستند. بهتر است از روغن نارگیل تکه تکه شده به عنوان روغن حامل استفاده شود. روغن نارگیل شکسته شده با یک فرآیند گرمایش تولید می شود ، که تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​را از سایر اسیدهای چرب روغن جدا می کند.

روغن حاصل یک مایع نرم کننده شفاف و بدون بو است که به راحتی توسط پوست جذب می شود. برخلاف روغن نارگیل بکر ، روغن نارگیل تکه تکه شده احساس چربی بر روی پوست باقی نمی گذارد و می تواند به راحتی در مخلوط های رول یا به عنوان روغن حامل استفاده شود. عامل دیگری که به نفع آن کار می کند این است که ماندگاری طولانی دارد و به راحتی از بین نمی رود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن نیست بلکه اساساً یک موم مایع است که از روغنهای طبیعی پوست ما تقلید می کند. این روغن به راحتی جذب پوست می شود و منافذ پوست را مسدود نمی کند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود روغن جوجوبا به عنوان یک روغن حامل عالی برای مراقبت از پوست و همچنین ماساژ عمل کند. همچنین می توانید با افزودن آن به روغنهای اساسی دیگر ، روغنهای حمام ، شامپوی انتخابی و نرم کننده از آن برای مراقبت از مو استفاده کنید.

روغن جوجوبا

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یک روغن حامل محبوب است زیرا دارای خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی است که برای انواع پوست مناسب است. می تواند با روغن های دیگر ترکیب شود تا بیماری های خشکی پوست مانند اگزما یا پسوریازیس را درمان کند. شما می توانید از این روغن به عنوان روغن حامل برای اهداف آروماتراپی یا به عنوان روغن حمام یا ماساژ استفاده کنید.

اگر از آن برای ماساژ استفاده می کنید ، ممکن است مفید باشد که بدانید روغن می تواند ملحفه ها را لکه دار کند. همچنین ، از آنجا که از بادام ساخته شده است ، ممکن است برای افرادی که به آلرژی مغزها حساسیت دارند ، مطمئن تر باشند قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند.

روغن دانه انگور

روغن هسته انگور یکی از سبک ترین روغن های حامل است. این بافت ابریشمی است ، و آن را به گزینه ای مناسب برای مراقبت از پوست تبدیل کرده است. همچنین غیر comedogenic است ، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی کند. شما می توانید از روغن هسته انگور به عنوان یک روغن حامل برای ترکیبات روغن ماساژ استفاده کنید زیرا دارای یک پایان صاف است و احساس چربی نمی کند.

روغن هسته زردآلو

اگر پوست حساسی دارید ، روغن هسته زردآلو انتخاب خوبی برای روغن حامل است. این ماده غنی از اسید گاما لینولئیک یا GLA و همچنین ویتامین های E و A است که همه به بازیابی نشاط پوست کمک می کنند. می توانید از آن برای مراقبت از مو نیز استفاده کنید ، اما اگر حساسیت به آجیل دارید احتیاط کنید

روغن آرگان

از مدت ها قبل که روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است ، باعث درخشندگی و جوانی پوست می شود. به عنوان روغن حامل به خوبی کار می کند زیرا دارای بافت سبک و خاصیت تهویه عمیق است. افرادی که پوست حساس دارند و یا مستعد آکنه و جوش هستند می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. مانند روغن هسته زردآلو ، باید با احتیاط توسط افراد مبتلا به آلرژی مغز استفاده شود.

روغن گل محمدی

یکی از بهترین روغن های حامل برای مراقبت از پوست ، روغن گل محمدی است که باعث افزایش سطح کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می شود. خواص بازسازی سلولی آن را به گزینه ای محبوب برای روغن های صورت ، روغن های بدن و بعنوان یک افزودنی به صابون ها یا لوسیون ها تبدیل کرده است. با این حال ، روغن گل محمدی خیلی سریعتر از روغنهای دیگر سست می شود و باید در طی ۶-۹ ماه استفاده شود.

روغن گل محمدی

روغن زیتون

از روغن زیتون می توان به عنوان یک روغن بسیار خوب برای آروماتراپی یا مراقبت از پوست استفاده کرد اما به خاطر داشته باشید که رایحه قوی میوه ای آن ممکن است با رایحه سایر روغنهای اساسی تداخل داشته باشد.

چگونه از روغن های حامل استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از هر مخلوط روغنی برای اولین بار باید احتیاط کنید. بهتر است یک وصله آزمایشی از داخل مچ دست خود انجام دهید تا بررسی کنید آیا ترکیب روغن یا روغن حامل برای شما مناسب است. برای استفاده ایمن از روغن های حامل ، توصیه می شود که از روش رقت همانطور که توسط انجمن ملی رایحه درمانی جامع (NAHA) یا متخصص پوست خود بیان شده است ، استفاده کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا