ریپورتاژ

چه کت و شلواری برای مجالس انتخاب کنیم | راهنمای انتخاب کت و شلوار

خرید کت و شلوار نیز مثل همه نوع لباس های دیگر نیازمند رعایت چند فاکتور می باشد. انتخاب کت و شلوار یک تصمیم مهم است که می تواند ظاهر شما را تغییر دهد یا آن را خراب کند. کت و شلوار مناسب نه تنها سطح استایل شما را بالا می برد، بلکه اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. از طرف دیگر، یک کت و شلوار نامناسب می تواند به شما احساس ناخوشایندی بدهد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب کت و شلوار رعایت کنید تا مطمئن شوید که تصمیم درستی می گیرید.

چه کت و شلواری برای مجالس انتخاب کنیم

کت و شلوار باید با بدن تناسب داشته باشد

تناسب کت و شلوار مهم ترین عنصری است که در انتخاب کت و شلوار خواستگاری باید به آن توجه کنید. هنگام خرید کت و شلوار، دقت کنید که یک کت و شلوار مناسب نه تنها شما را جذاب و شیک نشان می دهد، بلکه باعث می شود احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید. یک قانون کلی این است که اطمینان حاصل کنید که کت، به خوبی دور سینه و شانه های شما را در بر می گیرد بدون اینکه خیلی تنگ باشد. به طوری که خط شانه باید به طور طبیعی روی شانه های شما بنشیند و آستین ها نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشند.

چه پیراهنی انتخاب کنیم

بهترین رنگ پیراهن مردانه برای کت و شلوار، سفید یا رنگ های روشن می‌ باشند البته گر ست های خاصی را مدنظر دارید می توانید از رنگ های تیره هم استفاده کنید برای مثال اگر کت و شلوار شما آبی یخی می‌ باشد می توانید از پیراهن رنگ سرمه ای نیز استفاده کنید اما اگر به صورت کلی کت و شلوار شما تیره است حتما از پیراهن سفید استفاده کنید ولی اگر کت و شلوار شما روشن می‌ باشد از تیره ترین رنگ مکمل کت و شلوار خود استفاده کنید مثلا اگر کت و شلوار شما کرم می‌ باشد از پیراهن قهوه‌ ایی با کراوات هم رنگ کت و شلوار استفاده کنید.

چه پیراهنی برای مجالس انتخاب کنیم

انتخاب کراوات مناسب یعنی امضای استایل شما

انتخاب کراوات یکی از مهم ترین قسمت های خرید کت و شلوار می‌ باشد. در خرید کراوات باید به رنگ کت و شلوار و پیراهن توجه کنید. کراوات نباید خیلی شلوغ باشد بیشتر سعی کنید کراواتی که انتخاب می کنید ساده باشد یا طرح خیلی ریز داشته باشد. معمولا کراوات ها از عرض سه سانتی متر تا عرض هفت سانتی متر می باشند. کراوات هایی که عرض آن ها سه سانتی متر می‌ باشد اصلا مناسب هیچ کت و شلوار مجلسی یا رسمی نمی‌ باشند بلکه مناسب کت های اسپرت هستند. اگر اندام شما لاغر تا متوسط می‌ باشد از کراوات های پنج سانتی متری و اگر درشت اندام هستید از کراوات های هفت سانتی متری استفاده کنید.

انتخاب شلوار، نیمه ی دوم استایل مجلسی

گاها برخی از فروشگاه ها ممکن است شلوار را به صورت تکی برای کت و شلوار عرضه کنند. برای خرید کت و شلوار مجلسی بهتر است به سراغ فروشگاه هایی بروید که کت و شلوار را با هم عرضه می کنند. چراکه خیالتان از بابت ست بودن آن ها راحت است. اما اگر به هر دلیلی، هنگام خرید شلوار قرار شد که آن را جداگانه تهیه کنید، باید حواستان به دراپ شلوار، مدل پارچه، جنس پارچه و رنگ پارچه باشد. هیچکدام از مواردی که گفته شد با کت شما نباید متفاوت باشند.

چه شلواری برای مجالس انتخاب کنیم

تفاوت کت و شلوار اداری و مجلسی، نوع پارچه

اصلی ترین تفاوت کت و شلوار اداری و مجلسی در نوع پارچه است. همان طور که می دانید کت و شلوار اداری برای استفاده ی مکرر است و این یعنی پارچه کت و شلوار شما در معرض صدمه دیدن است. شما می توانید به جای این که برای فرم اداری یک کت و شلوار گران قیمت خریداری کنید، دو یا چند دست کت و شلوار بخرید و آن ها را مکررا جایگزین کنید تا به اصطلاح بافت آن ها استراحت کنند. این موضوع می تواند برای کت و شلوار مجلسی برعکس باشد. شما می توانید یه کت و شلوار لوکس حتی با قیمت بالا تهیه کنید چرا که نیاز به پوشیدن روزانه آن ندارید.

کت و شلوار خود را از کجا تهیه کنم؟

هرکسی برای خرید کت و شلوار دو فاکتور مهم را در نظر می گیرد. قیمت و کیفیت

جامه سرا با سابقه بیش از ۳۰ سال سابقه فروش کت و شلوار و پوشاک مردانه می تواند به شما تضمین قیمت و کیفیت را ارائه دهد. همچنین شما می توانید انواع کت و شلوار را به صورت عمده و تکی با استفاده از سایز مخصوص خود یا آماده را تهیه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا