ریپورتاژ

نماد انواع گل رز برای هدیه دادن

گل رز یکی از گل‌های پر رمز و راز دنیا است. گل رز، در سرتاسر دنیا نماد عشق و محبت میان عاشق و معشوق است و به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد، معانی دیگری هم در دل خود دارد. توجه به معنای رنگ گل رز می‌تواند شما را در انتخاب بهتر هدیه برای همسر، دوست، مادر، همکار و … راهنمایی کند. تنها کافی است هدف خود را از خرید گل مشخص کنید. آیا می‌خواهید برای قدردانی هدیه بخرید؟ آیا عاشق فرد مقابلتان شده‌اید؟ قصد دارید از حمایت‌های مادرتان تشکر کنید؟ متناسب با هر هدفی، رنگ گل رز خاصی را باید انتخاب کنید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم :

نماد رز قرمز نشانه چیست؟ عشق پر حرارت

نشانه شناسی گل رز معمولا از رنگ قرمز شروع می‌شود. کمتر کسی است که معنی رز قرمز را نداند. اگر یک آقا به یک خانم رز قرمز هدیه بدهید، معنای آن این است که دل بسته‌ی او شده است. بنابراین رنگ قرمز نماد عشق فراوان و شور و حرارت بسیار در رابطه‌ی عاطفی است. هر رنگ گلی سطح انرژی متفاوتی دارد و از میان گل‌های رز، گل رز قرمز بیشترین سطح انرژی را دارد. درنتیجه می‌توان رز قرمز را نماد عمل‌گرایی و ثابت قدم بودن در عشق هم تلقی کرد.

در بسیاری از ادیان گل رز یک گل مقدس شمرده می‌شود. این موضوع آن‌قدر جدی است که حتی نام‌گذاری کلیسای جامع فلورانس متاثر از آن انجام شده است. سانتا ماریا دل فیوره santa maria del fiore  به معنی مریم مقدس، زنی از جنس گل است. که با توجه به نقاشی‌ها و استفاده از شیشه‌های قرمز رنگ در معماری این بنا متوجه می‌شویم که منظور از گل، همان گل رز قرمز است. یکی از فروشگاه‌های قدرتمند خرید گل رز آنلاین، https://www.canadaflowers.ca  است که در کانادا فعالیت می‌کند. این فروشگاه بیشتر از ۳۰ نوع دسته گل رز قرمز دارد و این هدیه عاشقانه را به شهرهای مختلف ارسال می‌کند.

معنی گل رز آبی؛ اعتماد آفرین و آرامش‌بخش

آبی رنگ دوستی و مهربانی است و گل رز آبی نشانه‌ای از وجود احساس صمیمیت و محبت میان افراد است. در نتیجه گل رز آبی بهترین هدیه برای حامی زندگی شما است. کسی که با محبت و پشتیبانی از شما، کمکتان می‌کند تا مراحل سخت زندگی را پشت سر بگذارید. یکی از ویژگی‌های رنگ آبی که بر معنای رز آبی هم تاثیر می‌گذارد قدرت ایجاد اعتماد است. حتما می‌دانید که بسیاری از برندهای معتبر جهان مانند BMW از رنگ آبی در طراحی لوگوی خود استفاده می‌کنند. دلیل این کار این است که می‌خواهند کاری کنند که هوادارانشان به آن‌ها اعتماد کنند.

معنی گل رز آبی؛ اعتماد آفرین و آرامش‌بخش

آبی یکی از رنگ‌های اصلی در طبیعت است که تماشای آن در هر شیء مخصوصا گل رز باعث ایجاد آرامش می‌شود. بنابراین لزومی ندارد که آن را یک رنگ مردانه تلقی کنیم. اگر خانمی رنگ آبی را دوست دارد، به او گل رز آبی هدیه کنید. با این کار به او می‌فهمانید که او دلیل ایجاد آرامش در زندگی است.

نماد معنی گل رز صورتی؛ حساس و صلح‌جو

بسیاری از روانشناسان معتقدند، رنگ‌های ترکیبی، معنی تمام ترکیبات تشکیل دهنده را در دل خود دارند. با این حساب گل رز صورتی از یک سمت باید معنای عشق و شور و هیجان عاشقانه باشد و سمت دیگر نماد آزادی و آرامش. اگر گل رز قرمز، به معنی شور و عشق پر حرارت را در یک سر طیف و گل رز سفید به معنی آزادی و رهایی را در سر دیگر طیف در نظر بگیریم، گل رز صورتی، در میانه قرار می‌گیرد. درنتیجه بهتر است بگوییم گل رز صورتی نماد صلح‌جویی است. و از آن‌جایی که در نقطه‌ای میان یک رنگ خنثی و یک رنگ غیر خنثی قرار دارد، گل رز صورتی نماد حساسیت و مراقبت است.

نماد معنی گل رز صورتی؛ حساس و صلح‌جو

همانطور که می‌دانید کشور هلند مهد گل و مخصوصا گل رز است. یکی از بزرگترین ارسال‌کنندگان گل رز صورتی به صورت آنلاین در کشور هلند فلاورز https://www.flowers.nl/en-us است. این کسب‌وکار گل رز صورتی را در بسته‌بندی جالب به همراه سایر هدایا مانند عروسک، شکلات، کارت هدیه و … به شهرهای مختلف ارسال می

رز سفید؛ نماد آزادی و خوشبختی

بسیاری معتقدند که گل رز سفید مانند کبوتر سفید نماد رهایی و آزادی است. البته در بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ ایرانی سفید رنگ بخت و اقبال خوب یا همان خوش‌بختی هم هست. به همین دلیل است که در طراحی دسته‌گل عروس از گل رز سفید استفاده می‌کنند.

رز سفید؛ نماد آزادی و خوشبختی

بسیاری عروس و دامادها در مراسم‌ها عروسی به مهمانان و حضار گل رز سفید هدیه می‌دهند. و حتی در بعضی از فرهنگ‌ها گل‌های رز سفید دسته‌گل عروس را میان دختران مجرد تقسیم می‌کنند. که این نشان می‌دهد عروس و داماد برای تمام افرادی که در سن ازدواج هستند، آرزوی خوش‌بختی می‌کنند. اگر به دنبال خرید یک دسته گل عروس از گل‌های رز سفید هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به فروشگاه روبینا رز Robinarose بیندازید. روبینا رز به کمک فناوری روز دنیا، فرآیند مرگ گیاهان طبیعی را به تعویق انداخته و نیاز آن‌ها به آب و نور خورشید را از بین برده است. درنتیجه شما می‌توانید دسته گل شب عروسی‌تان را با حداقل ۵ سال ماندگاری از این فروشگاه تهیه کنید. روبینا رز فروشگاه خرید حضوری و آنلاین گل جاویدان است و کالاهای خود را به سراسر ایران ارسال می‌کند.

گل رز بنفش چه پیامی دارد؟

رنگ بنفش یک رنگ اشرافی و مرموز ست و گل رز بنفش نماد ثروت، دارایی است. گل رز بنفش معنای هر دو رنگ قرمز یعنی نشاط و آبی یعنی اقتدار و طمانینه را در خود دارد و ترکیب آن یک رنگ خاص است. گل رز بنفش را باید به کسی هدیه بدهید که اثرگذاری زیادی در زندگی شما دارد.

جمع‌بندی

گل رز به طور کلی نماد صلح، عشق و دوستی است. اما هر رنگ گل رز معنی خاص خود را دارد. با توجه به فردی که ی‌خواهید برای او هدیه بخرید، می‌توانید رنگ‌های مختلفی از گل رز را به صورت دسته گل، یا تک شاخه سفارش بدهید. مثلا اگر می‌خواهید عشق و شور خود را نثار همسر یا دوست خود کنید، گل رز قرمز بهترین گزینه است. اگر قصد دارید از حمایت‌های مادر، پدر یا همسرتان قدردانی کنید، گل رز آبی را انتخاب کنید. گل رز صورتی را برای افراد احساساتی و گل رز سفید را برای مراسم‌های عروسی انتخاب کنید

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا