جالبه ؛)

جشن تولد ۱۱۲ سالگی پیرترین مرد جهان در دوران قرنطینه

با توجه به روند زندگی امروز شاید کمتر کسی باورش بشود که بتوان بیش از ۱۰۰ سال عمر کرد. اما جالب ست بدانید که فردی به نام باب‌ وایتون ، پیرترین مرد جهان ، به تازگی تولد ۱۱۲ سالگی خود را جشن گرفته است. این جشن تولد در دوران قرنطینه و در همین روزهای کرونایی برگزار شده است.

پیرترین مرد جهان

باب‌ هیچگاه روز تولد خود را فراموش نمی کند. او هر ساله در سالروز تولدش، همسایگان و اقوام خود را دعوت می‌کرد و این روز را با هم جشن می‌گرفتند. ولی امسال او نیز مانند میلیون‌ها نفر در جهان از قرنطینه خانگی مستثنی نبوده و به دلیل شیوع ویروس‌کرونا تولدش را به تنهایی در خانه‌اش جشن گرفت.

باب وایتون در جنوب انگلستان زندگی می کند. او نماد کهنسال‌ترین مرد جهان از سوی گینس به وی تقدیم شد. او نماد جهانی‌گینس را با خوشحالی پذیرفت ولی کارت تبریک ملکه ‌الیزابت را رد کرد و گفت:

“من تقریبا از طرف ۱۰ نفر از دوستانم کارت تبریک دریافت کردم. دلیلی نمی‌بینم که کارت ملکه را قبول کنم. من در اطرافم کسانی را انتخاب می‌کنم که لبخند می‌زنند، خوشحال‌اند و مرا شاد می‌کنند.”

او همچنین در روز تولدش در مصاحبه با روزنامه ایرلند ‌تایمز گفت:

با اینکه من در دوران جنگ‌ جهانی اول و دوم و آنفولانزای ۱۹۱۸ زندگی کردم ولی هیچ‌گاه اتفاقی همانند ویروس‌کووید-۱۹ را ندیده بودم. در ابتدا بعد از شنیدن خبر شیوع کرونا بسیار نا‌امید شدم ولی بعد از مدتی در شرایط بهتری قرار گرفتم. حال این موضوع را پذیرفته‌ام و برای مقابله با آن آماده هستم.

وایتون در ۲۳ فوریه پس از درگذشت چیتسو واتانابه، مسن‌ترین مرد زنده قبلی، در سن ۱۱۲ سالگی، لقب پیرترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. او در این روز بابت مرگ چیتسو اظهار ناراحتی کرد، اما در عین حال گفت:

من به خاطر اینکه توانسته‌ام عمر طولانی همراه با دوستان زیاد داشته باشم بسیارخوشحال هستم.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا