سرگرمی :)

گل سانسوریا چقدر آب و کود میخواهد؟

گل سانسویریا یکی از زیباترین و پرکاربردترین گیاهان در منازل است و برای کسانی که عاشق گیاهان هستند، اما زمان زیادی برای مراقبت از آنها ندارند، بسیار مقاوم و مناسب است. اگر به داشتن یک گل سانسوریا فکر می کنید یا در حال حاضر یکی از آن ها را دارید، با شناسایی ویژگی های اصلی آن، نحوه مراقبت از آن را بیاموزید.

ویژگی های گل سانسویریا

سانسویریا علاوه بر ساکولنت بودن، از تیره دراسنا است. این گل نه تنها بسیار مقاوم است، بلکه عمر طولانی دارد و دارای برگ های صاف و سخت است. ارتفاع آن تا ۵۰ سانتی متر می رسد و زیبایی عجیب و غریب آن را به گیاهی ایده آل برای تزئین هر فضای داخلی تبدیل می کند.

همچنین لازم به ذکر است که بیش از ۱۲۰ گونه مختلف سانسویریا وجود دارد که همگی دارای تفاوت های ظریف در رنگ و شکل برگ هایشان هستند. برخی از بهترین گونه های شناخته شده عبارتند از Sansevieria trifasciata (Laurentii و Hahnii)، Sansevieria zeylanica و Sansevieria cylindricas.

به خاطر داشته باشید که این گیاه کند رشد است و تنها سه تا چهار برگ جدید ایجاد می کند. می توان آن را هم در داخل خانه و هم در فضای باز پرورش داد.

مراقبت از گل سانسوریا

سانسوریا نه تنها به خانه ها ظرافت می بخشد. همانطور که در تحقیقات مختلف علمی گزارش شده است، توانایی پاکسازی سموم و ناخالصی های موجود در هوا را دارد و به همین دلیل به عنوان یک گیاه تصفیه کننده شناخته می شود.

این گل طبیعی اکسید نیتروژن، بنزن، فرمالدئید، زایلن و تری کلرواتیلن را جذب می کند. پس دریغ نکنید، اگر آن را ندارید، بخرید.

 کود مناسب برای گل سانسوریا

 کود مناسب برای گل سانسوریا

سانسوریا نیاز به بستر خاصی دارد که باید نسبت خوبی از خاک و ماسه داشته باشد تا زهکشی بهینه وجود داشته باشد. این جنبه مهم است زیرا آب راکد می تواند به ریشه ها و به طور کلی ساختار آسیب برساند.

کود باید در گرم ترین فصل استفاده شود، در حالی که کود باید مایع باشد و در آب حل شود. مراقب باشید که او را با کود بیش از حد تغذیه نکنید زیرا این نیز می تواند مضر باشد. از یک مخصوص ساکولنت استفاده کنید.

آبیاری سانسوریا

Sansevieria متعلق به خانواده ساکولنت است، این را فراموش نکنید. به همین دلیل است که اگرچه مقدار زیادی آب را در برگ های خود نگه می دارد، اما می تواند در اثر مایع اضافی آسیب ببیند تا جایی که باعث ایجاد بوتریتیس (پوسیدگی ساقه) شود.

اگر متوجه شوید که برگ های آن زرد می شود، متوجه خواهید شد که گیاه از آبیاری بیش از حد رنج می برد. به خاطر داشته باشید که قسمت های تحت تاثیر بوتریتیس بدون اینکه بتوانید از آن اجتناب کنید می میرند.

یک نصیحت! زمانی که گیاه خود را آبیاری می کنید، از آب سرد استفاده نکنید، آبی که در دمای اتاق باشد را ترجیح دهید. از ریختن آب روی برگ ها خودداری کنید و گرد و غباری که روی برگ ها جمع می شود را حتما تمیز کنید.

دما و نور برای رشد سانسوریا

سانسوریا از نور خورشید بسیار لذت می برد، اما از نظر نور سخت نیست، بنابراین می تواند در محیط های بسته و تاریک نیز به خوبی زندگی کند.

این بدان معنی است که شما می توانید آن را در هر فضایی از خانه خود بدون توجه به شرایط نوری داشته باشید. اگرچه باید گفت که در نزدیکی یک منبع طبیعی نور مانند پنجره ها بهتر رشد می کند.

متوجه خواهید شد که وقتی گیاه به نور نزدیک نباشد و در فضاهای سرد باشد، ساقه‌های جدید زیادی رشد نمی‌کنند و ساقه‌هایی که بیرون می‌آیند بلند و قوس‌دار خواهند بود.

حال در مورد دما باید بدانید که گل سانسوریا محیط های گرم را در داخل خانه می پذیرد اما باید مراقب باشید که در مناطق کمتر از ۱۵ درجه نباشد.

سالی یک بار خاک گلدان سانسوریا را عوض کنید

همانطور که اشاره کردیم، سانسویریا رشد بسیار کندی دارد و جابه‌جایی مکرر آن از گلدان چندان راحت نیست. با این حال، بهتر است هر سال بستر را ترجیحاً در اوایل بهار تجدید کنید تا گیاه بتواند مواد مغذی خوبی را جذب کند.

شما این امکان را دارید که خاک را بدون برداشتن گیاه و اضافه کردن بیشتر، از فرصت استفاده کنید و مقداری کود یا کمپوست اضافه کنید. همچنین می توانید با احتیاط گیاه را جدا کرده و بستر را به طور کامل تغییر دهید.

می توانید از این لحظه برای چند برابر کردن سانسویریا خود استفاده کنید. بهتر است این کار را با تقسیم، برداشتن تعدادی از گیاهان جدید و انتقال آنها به گلدان جدید با ریشه و همه چیز انجام دهید. اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کار را با قلمه انجام دهند، اما این روش معمولاً موفقیت آمیز نیست.

همانطور که می بینید، گل سانسویریا یک گیاه بسیار زیبا با فواید برجسته برای سلامتی شماست. این نه تنها فضاهای شما را تزئین می کند، بلکه هوایی را که در روز تنفس می کنید، تصفیه می کند.در نهایت باید بدانید که گیاهی دارید که در برابر آفات مقاوم است، هرچند دشمن آن شپشک آرد آلود و کنه است. اکنون که می دانید چگونه از زبان ببری خود مراقبت کنید، می توانید از آن بسیار بیشتر و بهتر لذت ببرید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا