آشپزی

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

الویه مجلسی یک گزینه عالی برای انواع مهمانی، تولد و دورهمی‌هاست و به عنوان یک پیش‌غذا یا میان وعده‌ی پر طرفدار، مورد استقبال کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد. در ادامه با ما در مجله اینترنتی ایران فان همراه باشید تا طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم .

طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه با مرغ

 

مواد مورد نیاز میزان لازم
سیب‌ زمینی ۴ عدد متوسط
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
پیاز یک عدد متوسط
تخم‌ مرغ ۳ عدد متوسط
نخود فرنگی یک پیمانه
خیارشور یک پیمانه خرد شده
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
لیمو ترش یک عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار مناسب

 

همانطور که می دانید برای درست کردن سالاد الویه، می بایست تمام مواد لازم برای تهیه آن، پخته شده باشند. به همین خاطر هم در ابتدا مرغ را با پیاز و نمک و آب بر روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم تا بپزد، آنقدر می گذاریم مرغ پخته شود که آب کمی در آن بماند.

بعد از این که مرغ به صورت کامل پختف اجازه می دهیم تا کمی سرد شود و بعد آن را ریش ریش می کنیم. در مرحله بعد نخود فرنگی را با مقدار کمی نمک و آب روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم تا بپزد. بعد از این که نخود فرنگی پخت، آن را روی صافی می ریزیم تا آب اضافی آن برود. سیب‌زمینی و تخم مرغ را هم می گذاریم تا بپزند و بعد از پختن و خنک شدن آنها را به شکل پوره در می‌آوریم که پیشنهاد می کنیم این کار را با رنده یا با کمک غذا ساز انجام دهید تا سیب زمینی گلوله نشود.

هویج را هم پخته و به شکل نگینی خرد کرده یا رنده می‌کنیم. در مرحله آخر هم خیارشور‌ها را نگینی و ریز خرد می‌کنیم و همه موادی را که پخته و آماده کرده ایم را باهم مخلوط می‌کنیم.

در تهیه این سالاد الویه خوشمزه به نکات زیر توجه داشته باشید :

۱. اگر می خواهید سالادتان خوشمزه باشد، پیشنهاد می کنیم که هویج را با مقدار کمی شکر یا عسل بخارپز کنید و به صورت نگینی خرد کنید و به مواد سالادتان اضافه کنید.

۲. اضافه کردن موادی چون فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس به سالاد الویه را اصلا پیشنهاد نمی کنیم. زیرا این کار نه تنها طعم خوبی در این سالاد به وجود نمی آورد، بلکه سالاد به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.

۳. در مورد چاشنی و ادویه مناسب این نوع سالاد، ما فلفل سیاه و کمی آب‌ لیموی تازه را پیشنهاد می کنیم. آب‌ لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه می کنیم که بوی تخم‌مرغ پخته را از بین ببرد و سالاد خیلی ترش نشود.

۴. در تهیه این سالاد خیار شور استفاده می شود که پیشنهاد می کنیم تا خیارشور‌ها را قبل از اضافه کردن، بشویید و بعد به شکل نگینی و بسیار ریز خردکنید، سپس آنها را در صافی ریخته و بگذارید تا کاملاً آب آنها گرفته شود.حسن این کار آن است که هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.

۵. برای سرو این سالاد فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر است از نوع سبوس‌دار باشند.

۶. هیچ وقت هویج یا خیار شور سالاد الویه را رنده نکنید، چون این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.

۷٫ برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

در صورتی که می خواهید سالاد الویه را با سوسیس درست کنید کافیست گوشت مرغ را از لیست مواد حذف کرده و ۲ یا ۳ عدد سوسیس اضافه کنید. سوسیس ها را می توانید به صورت نگینی یا حلقه ای به سالاد اضافه کنید. ضمنا می توانید سوسیس ها را به صورت خام یا سرخ شده به سالاد اولیه اضافه کنید.

سالاد الویه با قارچ

قارچ از مواد غذایی است که می تواند طعم خوبی به اکثر غذاها بدهد. اگر می خواهید از قارچ در سالاد الویه خود استفاده کنید برای مقدار مواد بالا بین ۲۰۰ گرم قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید و در روغن تفت دهید تا آب اضافی شان تبیخر شود و خوب سرخ شوند سپس به دیگر مواد الویه اضافه کنید. برای اینکه قارچ ها هنگام سرخ کردن سیاه نشوند ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا