جالبه ؛)

مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟

مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

پارکت چیست؟

مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟
مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟

پارکت‌ها نوعی از کف‌پوش‌ها هستند که از جنس چوب طبیعی‌اند. برای تولید پارکت‌ها فرآیند خاصی انجام نمی‌شود. تنها چوب درخت را به الوار تبدیل می‌کنند، به ابعاد کوچک برش می‌دهند و هنگام نصب آن را به کف می‌چسبانند. در انتها هم روی آن را ساب و لاک می‌زنند. تفاوت بین پارکت‌ها در نوع درختی است که چوبِ پارکت از آن تهیه شده است.

بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کف پوش خانه از جنس بامبو و یا افرا باشد (بدلیل مقاوم تر بودن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است.

البته کفپوش های پارکت چوب مزایای متعددی نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر دارند از جمله محیط زیست دوست بودن آنها و همچنین زیبایی طبیعی آنها که از لایه های بریده شده چوب درختان تولید می شوند. 

لمینت چیست؟

مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟
مقایسه کفپوش خانه، پارکت یا لمینت؟

لمینت که در بازار به پارکت لمینت معروف است به نوعی از کف‌پوش‌ها گفته می‌شود که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. هرچند که سطح خارجی آن طرح و نگار چوب را دارد. لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش است و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کرده است. از جمله‌ این مزایا می‌توان به نصب آسان، قیمت پایین‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره کرد.

مزایا و معایب پارکت و لمینت نسبت به سرامیک

۱_ چوب حس گرمی و لذت بودن در کنار طبیعت را به انسان می دهد و پارکت نیز تداعی کننده این حس زیبا می باشد و کاربرد آن در ساختمان گرمی خاصی به محیط می دهدو حس شادابی در انسان بوجود می آورد.

به همین دلیل است که تولید کنندگان سرامیک امروزه رو به تولید سرامیک هایی با طرح پارکت و یا سنگ که عنصری طبیعی هستند آورده اند.

۲_ پارکت نسبت به سرامیک عایق بسیار بهتری برای صدا و حرارت می باشد و از انتقال سرما به محیط و کف پا بطور قابل ملاحظه ای جلوگیری می کند و در مصرف انرژی تاثیر مثبتی دارد . 

۳-پارکت نسبت به سرامیک از نرمی بیشتری برخوردار است که باعث جلوگیری از ضربه های شکننده در برخورد با اجسام و انسان می شود . از این رو برای منازلی که دارای کودک و یا افراد مسن می باشند گزینه بسیار مناسبی است .

۴- سبکی  پارکت نسبت به سنگ و سرامیک نیز مسئله مهمی است و امروزه یکی از دغدغه های مهندسین استفاده از مصالح سبک در ساختمانها و جلوگیری از تحمیل بار اضافه به ساختمان می باشد .

۵_ سرعت نصب  پارکت و لمینت و هچنین تمیز بودن عملیات نصب آن نسبت به سنگ و سرامیک نیز از مزایای دیگر  پارکت و لمینت می باشد. بطوری که یک خانه صد متری بدون هیچ گونه گرد و خاک حاصل از بنایی و تنها در عرض یک روز تکمیل و تحویل داده می شود.

۶_ از دیگر مزایای پارکت و لمینت امکان باز و بسته کردن و استفاده مجدد از آن می باشد که عامل مهمی در بازسازی ساختمان و یا جابجایی از مکانی به مکان دیگر می باشد. حتی می توان مبادرت به فروش پارکت دست دوم در صورت عدم استفاده کرد.

معایب پارکت

از معایب پارکت نسبت به سنگ و سرامیک می توان به ضعف آن نسبت به آب و شستشو نام برد .

البته باید ذکر کرد که لایه رویی و زیرین  پارکت و لمینت ضد آب بوده و آب تاثیری در آن ندارد و تنها نقطه ضعف آن در مغز HDF آن می باشد که در پارکت و لمینت های جدید با زدن پارافین به کلیکهای آن این ضعف هم تا حدود زیادی پوشش داده اند و به اصطلاح آن را ضد آب نموده اند . ولی در هر حال پارکت  برای استفاده در مکانهایی که نیاز به شستشو با آب دارند مناسب نمی باشد .فقط باید این توجه را داشت که منظور شستشو با آب و آب کشی می باشد نه تی کشیدن .

منبع:اسپوتا،دکورآفیس،مجله کیلید

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا