پزشکی

 فواید شگفت انگیز گیلاس 

 فواید شگفت انگیز گیلاس

یکی از دلایلی که من فصل تابستان را دوست دارم این است که میوه های این فصل از خوشمزه ترین میوه ها هستند مثل ، انبه ، هندوانه و گیلاس ، آلبالو و … این گیلاس های قرمز بسیار خوش طعم هستند ، ترکیب خوبی از ترش و شیرین .آیا می دانید گیلاس یک غذای فوق العاده است؟ میوه قرمز خوشمزه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد ارزش دارویی زیادی دارد. مصرف گیلاس فواید بی شماری برای سلامتی دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا باید آنها را در این فصل به رژیم خود اضافه کنید و فواید ان برای بدن چیست؟

گیلاس به کاهش وزن کمک می کند

اگر به فکر کاهش وزن هستید ، فراموش نکنید که این میوه را به جدول رژیم خود اضافه کنید. چرا؟ کالری گیلاس کم است بنابراین مشت زدن بر تعداد انگشت شماری از آنها شما را برای مدتی سیر نگه می دارد بدون اینکه در واقع اضافه وزن اضافه کنید. از طرف دیگر ، گیلاس سرشار از ویتامین ها است که به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک می کند و به کاهش سریع وزن نیز کمک می کند.

کمک گیلاس به رفع فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی است که امروزه زنان از آن رنج می برند. آیا می دانید خوردن گیلاس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند؟ گیلاس ها دارای پتاسیم هستند که به از بین بردن سدیم اضافی از بدن کمک می کند ، دلیل اصلی فشار خون نامنظم است.

فایده گیلاس برای داشتن خواب خوب

آیا می دانید گیلاس می تواند به شما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید؟ آنها هورمونی به نام ملاتونین دارند که به شما در داشتن یک خواب خوب و آرام کمک می کند. این هورمون به تنظیم چرخه خواب کمک می کند و همچنین ساعت بیداری بدن را کنترل می کند. اگر از بی خوابی رنج می برید ، قطعاً باید گیلاس را به رژیم خود اضافه کنید.

گیلاس از مشکلات قلبی جلوگیری می کند

مراقبت از قلب و داشتن رژیم غذایی که سلامت شما را افزایش دهد بسیار مهم است. گیلاس ها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که به شما در کاهش سطح کلسترول بد بدن کمک می کنند. این بیشتر به تنظیم فشار خون کمک می کند و باعث می شود بدن شما با رادیکال های آزاد که از داخل به بدن آسیب می رسانند مبارزه کند. مصرف گیلاس می تواند به شما در کاهش التهاب کمک کرده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کند.

فواید گیلاس برای سلامتی
فواید گیلاس برای سلامتی

گیلاس برای هضم غذا مناسب است

گیلاس از نظر ماهیت قلیایی است و این یکی از دلایلی است که باعث می شود در مواقعی که عدم تعادل pH در معده وجود دارد ، به عنوان ناجی تبدیل شود. آنها به جلوگیری از هرگونه مسئله مربوط به هضم غذا مانند سو هاضمه یا اسیدیته کمک می کنند.

گیلاس خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد

گیلاس دارای آنتی اکسیدان زیادی است که به کنترل استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند که معمولاً منجر به بیماری های مزمن می شود. این میوه همچنین سرشار از پلی فنول است که گروهی از مواد شیمیایی گیاهی است که با آسیب سلولی در بدن مقابله می کند. داشتن گیلاس می تواند به کاهش برخی از سرطان ها ، دیابت و سایر موارد بهداشتی کمک کند.

گیلاس برای پوست عالی است

در آخر اینکه خوردن هر روزه گیلاس می تواند به شما در داشتن پوستی عالی کمک کند. این میوه خوشمزه منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند تا پوست شما را مات و آسیب دیده نشان ندهد.

اگرچه گیلاس کاملاً سالم است و شما باید آن را به دلیل مزایای شگفت انگیز سلامتی به رژیم خود اضافه کنید ، اما اگر تحت هر دارو یا درمانی هستید بهتر است قبل از افزودن آن به رژیم روزانه با پزشک خود مشورت کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا