ریپورتاژ

قبل از نقاشی ساختمان به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

قبل از نقاشی ساختمان به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

بیشتر خانه‌ها هر ده سال یکبار به یک پوشش جدید رنگ نیاز دارند. رنگ کردن دیوارها نه تنها باعث زیبایی بیشتر خانه شما خواهد شد بلکه ساختمان شما را از فرسودگی و خرابی نجات می‌دهد. از آنجایی که نقاشی کردن خانه توسط خودمان کاری زمانبر و نیازمند حوصله است معمولا افراد ترجیح می‌دهند کار را به یک استاد نقاش حرفه ای بسپارند. البته قبل از اینکه نقاش را دعوت کنید تا خانه شما را بازدید کند و قیمت نقاشی ساختمان را به شما اعلام کند باید یکسری از موارد را مدنظر قرار دهید تا نتیجه مطلوبی در پایان پروژه داشته باشید. اما این نکات چیست؟ با ما همراه باشید.

نقاشی ساختمان

قبل از هرکاری پرس و جو کنید

ساده ترین و مطمئن‌ترین روش پرس و جو کردن از دوستان و آشنایان است. اگر خانه یکی از اقوام نقاشی شده و شما هم آن را دیدید و از کیفیت کار آن نقاش راضی بودید بد نیست ابتدا به سراغ همان نقاش بروید و با او تماس بگیرید تا متوجه شوید که کاری که توسط نقاش قرار است انجام شود راضی کننده است. البته تنها به پیشنهاد قیمتی او متکی نباشید و حتما از چند نفر دیگر استعلام قیمت بگیرید تا سرتان کلاه نرود.

نمونه کارها را بررسی کنید

یکی از مهمترین موارد یکه هنگام رنگ کردن خانه باید به آن توجه داشته باشید داشتن نمونه کار موفق و مورد دلخواه شماست. بنابراین سعی کنید به صفحه شبکه‌های اجتماعی نقاش بروید و یا سایت نقاشی ساختمان را به طور کامل بررسی کنید تا از کم و کیف کارهای نقاش آشنا شوید. تا جایی که ممکن است به سراغ شرکت‌های معتبر و باسابقه بروید.

پر سابقه بودن مهم است!

از نقاش بپرسید که چند سال است به این حرفه مشغول است، آیا در رنگ آمیزی ساختمان تخصص کافی دارد؟ درست است که شرکت‌های کم سابقه‌تر قیمت‌های پایین تری به شما ارایه می‌کنند اما اینکه بتوانید کاری باکیفیت دریافت کنید تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. در کنار این مساله به شرکت‌های همه کاره نیز کار نقاشی را واگذار نکنید، زیرا این افراد استاد نقاش را اسخدام ندارند و تنها در ازای معرفی نقاش به شما کمیسیون دریافت می‌کنند که این می‌تواند به فاجعه تبدیل شود.

رنگ و لوازم باکیفیت استفاده می‌شود؟

یکی از مواردی که شما به عنوان مجری باید مدنظر قرار دهید، این است که آیا پیمانکار یا همان استاد نقاش از رنگ باکیفیت استفاده می‌کند؟ آیا کار شما را زیر سازی و بتونه کاری می‌کند؟ این موارد در کیفیت و زیبایی دیوارها بسیار مهم خواهد بود. یکی از کارهایی که افراد تازه کار برای کم کردن قیمت نهایی رنگ کاری انجام می‌دهند استفاده کردن از برندهای غیر مشهور رنگ است که همین باعث گول خوردن بسیاری از صاحبخانه‌ها شده است.

آیا مشتری مداری لازم را دارد؟

به عنوان یک صاحبخانه باید ببینید آیا این شرکت و یا نقاشی که از فلان سایت نقاشی ساختمان استخدام کردید مشتری مداری می‌کند؟ آیا کارش گارانتی لازم دارد که سال بعد رنگ پوسته نشود و یا ظاهر خانه به هم نریزد؟ کیفیت خدمات یکه دریافت می‌کنید یکی از فاکتورهایی است که در انتخاب شما بسیار موثر خواهد بود.

تخمین قیمت چگونه است؟

قبل از اینکه از استاد کاری استفاده کنید حتما از او یک تخمین قیمت بخواهید. شما به عنوان صاحبخانه باید بدانید که حدودا چقدر باید هزنیه کنید. یکی از شگردهای برخی از نقاشان این است که در وسط کار دبه کرده و قیمتی متفاوت‌تر به شما ارایه می‌کنند. و باتوجه به اینکه کار شما اصطلاحا گیر است ناچار خواهید بود هزینه اضافی را پرداخت کنید و نقره داغ شوید.

نتیجه گیری

هنگامی که کار را به یک نقاش حرفه ای می‌سپارید، می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید. اما مهمترین کاری که قبل از این کار باید مدنظر قرار دهید تحقیق و بررسی است. البته این کار هم ساده نیست و گاها تبلیغات مختلف باعث می‌شود به سختی نقاش درست انتخاب کنید. ما در کافه نقاشی از ۱۳۴۹ به مشتریان خود خدمان رنگ آمیزی ساختمان ارایه می‌کنیم. بیش از ۵۰ سال سابقه با یک تیم حرفه ای و سریع که تاکنون در بسیاری از پروژه‌های موفق حاضر بوده است. خوشحال خواهیم شد خدمات نقاشی ساختمان خود را به ما بسپارید ما همواره در کنار شما خواهیم بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا