ریپورتاژ

آموزشگاه تعمیرات موبایل سامسونگ و شیائومی

آموزشگاه تعمیرات موبایل سامسونگ و شیائومی

بررسی هارد های اینترنال و اکسترنال

این مقاله را به بررسی هارد های اینترنال و اکسترنال اختصاص داده ایم، و میخواهیم با زیر ذره بین بردن این دو نوع هارد بفهمیم که کدام یک در عصر امروز مناسب تر هست؛ هارد های اینترنال رو اکثر ما میشناسیم و غیرممکن است که تا به حال هارد اینترنال را ندیده باشیم! هارد های اینترنال همان هارد های کامیپوتر هایpc هست؛ هارد اکسترنال هم همان هارد های اینترنال هست اما مقداری باهم تفاوت دارند.

هارد اینترنال

هارد های اینترنال در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی خیلی مشهور و محبوب شدند؛ فضای ذخیره اطلاعات نسبتا بالا نسبت به حافظه های نسل قبلی که در بازار آن زمان وجود داشتند باعث شد تا خیلی زود هارد های اینترنال جایگزین هارد های قدیمی بشود و به سرعت پس از آن هم نسل های جدیدتر ساخته شدند. نحوه استفاده از این هارد ها اینگونه بود که توانایی جابجایی را نداشتیم و اتصال هارد به درگاه های مختلف ممکن نبود و هارد های اینترنال فقط در کیس کامپیوتر و بر روی مادربرد کامپیوتر سوار میشدند؛ هارد های اینترنال در طی سالها پیشرفت کردند اما از لحاظ سرعت انتقال داده و حجم ذخیره اطلاعات و اندازه خود هارد!

آموزشگاه تعمیرات موبایل سامسونگ و شیائومی

هارد های اینترنال معمولا دو نوع HDD و SSD دارند؛ که هارد های SSD نسل جدیدتر نسبت به هارد های نوع HDD هستند و از لحاظ سرعت و اندازه و حتی عمر هارد اصلا قابل قیاس با هارد های ساده HDD نیستند؛ هارد های SSD سرعت فوق العاده بالایی دارند اما قیمت گران و حجم کمتر نسبت به هارد های HDD از بدی های این هارد های پرسرعت هستند.
قیمت یک هارد ۱ ترابایت HDD با یک هارد ۲۵۶ گیگ SSD برابری میکند؛ معمولا امروزه همه به هارد های SSD رو اورده اند و کم کم هارد های HDD به دفترچه خاطرات خواهد پیوست.

هارد اکسترنال

هارد های اکسترنال همانطور که در قبل تر نیز اشاره کردیم در حقیقت همان هارد های اینترنال هستند اما تفاوتی خیلی جزئی دارند که میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم؛ هارد های اکسترنال خیلی هارد های کوچک و جمع و جوری هستند و بسیار مناسب نگهداری اطلاعات شخصی هستند زیرا عمری طولانی دارند البته اگر سالم از آن استفاده شود و ضربه ای به آن ها وارد نشود و باعث کاهش طول عمرشان نشود.
هارد های اکسترنال در حقیقت همان اینترنال هستند که با محفظه ای پوشانده شده اند و تنها فرقی که با آن ها دارد این است که درگاه USB دارند و به لپ تاپ و کامپیوتر ها و خیلی از وسایل دیگر مثل تلویزیون و… خیلی راحت متصل میشوند؛ هارد های اکسترنال از نوع SSD هستند و سرعت بالایی دارند. هارد های اکسترنال از کابل SATA استفاده میکنند که سرعت بالایی دارند و انتقال اطلاعات را با سرعت خیلی خوبی انجام میدهند.

نتیجه گیری

در این مقاله باهم به بررسی انواع هارد ها پرداختیم؛ تماما قسمت سنگین ترازو به سمت هارد های اکسترنال و SSD هستش و شما قطعا یا در حال حاضر دارنده یکی از این هارد ها هستید یا بزودی دارنده یکی از این مدل هارد ها خواهید شد! در کامپیوتر های خانگی ما پیشنهاد میکنیم هارد SSD بگذارید؛ زیرا عمری طولانی در انتظار هارد شما هست و به این زودی و آسانی خراب نمیشوند و این هارد ها مناسب ذخیره اطلاعات شخصی شما هستند.

یا اگر قصد دارید هاردی داشته باشید که در همه جا بتوانید از آن استفاده کنید پیشنهاد ما به شما هارد های اکسترنال و ترجیحا هم اکسترنال های USB.3 را تهیه کنید تا سرعت انتقال اطلاعات بالاتری را تجربه کنید! البته باید کامپیوتر، لپ تاپ شما هم درگاه USB.3  داشته باشد تا انتقال اطلاعات با سرعتی بالا انجام شود.
پس سعی کنید با تکنولوژی روز حرکت کنید و از خرید محصولات منسوخ شده و تاریخ گذشته ای که نسل جدیدی از آن ها آمده است خودداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های تعمیرات موبایل کلیک کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا