ریپورتاژ

عمل معده برای لاغری

عمل معده برای لاغری

در این مقاله با عمل معده برای لاغری و مزایا و معایب آن آشنا می شویم.

جراح چاقی دکتر مهدی سلیمی برای این که بتواند از اضافه وزن شدید فرد چاق کم کند، می­تواند دو کار را به شکل عمل جراحی لاغری انجام دهد. یا معده بیمار را کوچک تر می کند تا کمتر غذا بخورد، و یا این که راه های جذب مواد غذایی را به شدت کم می کند تا غذاهایی که بیمار می­خورد جذب نشود. می­توان برای یکی از همین روش­های جراحی به عمل جراحی اسلیو معده ایشان اشاره کرد، که برای کاهش وزن و درمان بیماری هایی که بر اثر چاقی، فرد به آن­ها مبتلا می شود انجام می­ شود.

عمل معده برای لاغری
عمل معده برای لاغری

عمل لاغری معده چند نوع مختلف دارد

عمل لاغری معده چند نوع مختلف دارد که معمولا با کم کردن مصرف روزانه غذای فرد، منجر می­ شود که وزن او کاهش یابد. بعضی از این عمل ها نیز بر نحوه ی عملکرد گوارش غذا موثر هستند و باعث می شوند مواد مغذی جذب بهتری در بدن فرد داشته باشند. به هرحال همه ی این عمل ها مشکلات و بیماری هایی به همراه دارند. این عوارض می­ توانند شامل عفونت، فتق و لختگی خون باشند. عده زیادی از افراد پس از عمل لاغری معده، با سرعت زیادی وزنشان کاهش می یابد ولی پس از مدتی، دچار کمی اضافه وزن می شوند. اگر که  به ورزش کردن و رژیم غذایی اهمیت دهید و رعایت کنید دیگر اضافه وزن به سراغتان نمی آید. و برای باقی عمرتان، به ویزیت و معاینه های پزشکی احتیاج دارید.

عمل معده برای لاغری برای کسانی که افزایش وزن شدید دارند، و می­خواهند وزن خود را کاهش دهند مناسب است. در صورتی که شخص مبتلا به چاقی، ورزش و رژیم­ های غذایی تاثیری بر کاهش وزن او نداشته باشد و یا به بیماری­های ناشی از اضافه وزن مبتلا شده باشد، عمل لاغری انتخاب خوبی برای او می­ تواند باشد.

به مدت ۶ ماه پشت سرهم شخص چاق به درخواست شرکت های بیمه ای باید با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب سعی کند وزن خود را کم کند و اگر موفق نشود می تواند از طریق عمل جراحی معده برای کاهش وزن خود اقدام کند.

عمل معده برای لاغری
عمل معده برای لاغری

عمل لاغری معده فقط برای چاقی مفرط

کسانی که اضافه وزن زیادی ندارند مناسب عمل جراحی لاغری نیستند، همچنین افراد دیگری هم هستند که هرگز نباید زیر تیغ این عمل جراحی بروند. خانم های باردار، کسانی که کم ‌کاری تیروئید دارند یا سابقه زخم ‌معده، زخم مری یا دچار بیماری‌ های التهابی لوله گوارش هستند، عمل معده برای لاغری مناسب آن ها نیست. همین طور افرادی که به مشکلات انعقادی دچار هستند یا کسانی که الکل و مواد مخدر مصرف می کنند، این نوع عمل جراحی برای کاهش وزن، مناسب آن ها نیست.

عمل جراحی با قصابی متفاوت است! تبلیغات سعی بر گول زدن شما را دارند. کسی که برای لاغری و عمل جراحی به پزشک مراجعه می کند باید قبل از عمل مورد بررسی پزشک معالج خود قرار بگیرد. ضمناً کسانی مورد عمل جراحی قرار می گیرند که مشکل ریوی و قلبی نداشته باشند و همان طور که در قبل گفته شد به مواد مخدر و الکل هم معتاد نباشند و نیز بیمارانی که به شدت افسردگی دارند و افسردگی آن ها غیر قابل کنترل است و همین طور اشخاص روان‌پریش و یا کسانی که به سایکوز مبتلا هستند از این عمل جراحی باید دوری کنند.

پس تا قبل از عمل جراحی تمامی جوانب باید مورد پیگیری قرار گیرد و  به مشکلات رسیدگی شود. ممکن است مشاوره ‌های قبل از عمل گاهی تا یک ماه هم  به طول بیانجامد و سپس عمل جراحی صورت گیرد. پس مراقب باشید که اگر نزد پزشک جراح رفتید و او خواست که در روزهای نزدیک آتی عمل را برای شما انجام دهد اطمینان داشته باشید که یک جای کار می لنگد. همچنین در نظر داشته باشید که در این جراحی مانند دیگر جراحی ها ممکن است بعد از عمل دچار عوارض شوید، ولی باید بدانید که خود چاقی هم عوارضی دارد.

عمل معده برای لاغری
عمل معده برای لاغری

انوع عمل جراحی لاغری:

  1. عمل جراحی لاغری بای پس معده
  2. عمل جراحی لاغری اسلیو معده
  3. حلقه گذاری درون معده که قابل تنظیم می باشد.

۴٫عمل جراحی بای پس روده (انحراف بیلیوپانکراتیک یا انحراف صفراوی)

مزایای عمل معده برای لاغری

  • باعث می شود سلامت ذهن بهبود یابد.
  • از برگشتن چاقی پیشگیری می کند.
  • به کاهش وزن طولانی مدت کمک می کند.
  • موجب می شود طول عمر طولانی تر شود.
  • کیفیت زندگی را مطلوب می کند.
  • بیماری های مربوط به چاقی را کاهش می دهد.

عوارض عمل معده برای لاغری

  • قند خون را شدیداً کاهش می­دهد.
  • باید به صورت مکرر با پزشک معالج خود ملاقات داشته باشید.
  • به رژیم غذایی خوب احتیاج دارید.
  • ممکن است نیاز باشد دوباره عمل جراحی شوید.
  • موجب حالت تهوع می شود.
  • ممکن است دچار ملتهب شدن، زخم و یا فتق شوید.
  • ویتامین ها و مواد معدنی بدنتان کم می شود.

عمل اسلیو معده بر بیماری دیابت نوع دو تاثیر خوبی می گذارد ولی باید به این نکات هم توجه زیادی کرد:
  • اندازه این تاثیر متفاوت است با در نظر داشتن پیشینه درمان با مصرف دارو و این که چگونه دیابت خود را در گذشته کنترل می کردید.
  •  کم کم باید به رژیم غذایی خود اهمیت بیشتری بدهید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی غافل نشوید.
  • پس از جراحی اسلیو معده، سلامت عمومی شما (از جمله غدد درون ریز)، باید به صورت مرتب توسط پزشک تان مورد بررسی قرار گیرد.

یک نکته عجیب این است که هزینه روش عمل متابولیک که یکی از راه های کم کردن وزن است و بر متابولیسم بدن تاثیر مستقیم دارد و این اواخر در ترکیه تبلیغات زیادی برایش صورت گرفته، بسیار بالا و گزاف است. همین طور شما می توانید با پوشش بیمه ای خوب همچین عمل هایی را انجام دهید.

در ضمن برای هر کدام از راه های عمل جراحی معده برای لاغری، برای به دست آوردن راحت تر هزینه عمل جراحی معده، نسبت به طول مدت آن روش عمل جراحی که می خواهید انجام دهید و همین طور مدت زمان بستری بودن خود در بیمارستان تحقیق و پیگیری های بیشتری انجام دهید. به این خاطر که همه این گزینه ها هم در هزینه عمل معده شما مستقیما موثر خواهند بود .

عمل معده برای لاغری
عمل معده برای لاغری

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا