روانشناسی

نکاتی برای زندگی خانوادگی خوب در طول قرنطینه

برای پیشرفت هر رابطه ای ، تلاش کردن لازم است. این برای هر رابطه ای صادق است – خواه رابطه آن بین زن و شوهر ، والدین و فرزندان ، خواهر و برادرها ، هم اتاقی ها یا حتی دوستان باشد. اما اگر زیر یک سقف زندگی کنید و جایی برای رفتن ندارید ، چه می کنید؟ بحران مداوم COVID-19 باعث شده است مردم سراسر دنیا برای جلوگیری از شیوع بیماری خود را قرنطینه کنند. در برابر این شرایط دشوار ، ناگهان می بینید که در تلاش برای همزیستی با اعضای خانواده خود هستید . چرا همزیستی در کرونا دشوار است و چگونه می توانید بر آن غلبه کنید؟

مشکلاتی که ممکن است در قرنطینه پیش بیاید؟

یک روز ایده آل باعث می شود شما از خانه بیرون بروید و همه کارهایی را که برای شما مهم است انجام دهید تا روح و روانتان سالم بماند. این روال عادی است که شما طی سالها برای خود ساخته اید و از آن لذت می برید. اما در میان بحران مداوم ، شما و اعضای خانواده خود را در حال سازگاری با آنچه که بسیاری از آن به عنوان “شرایط جدید” یاد می کنند ، می بینید.

این امر شما را مجبور می کند که تمام وقت در خانه باشید ، باید تمام فضا و زمان خود را با شخص دیگری تقسیم کنید. صرف زمان شلوغ در اطراف یکدیگر می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد زیرا می بینید که زمان “تنها” شما به تدریج کاهش می یابد.

اینجاست که مفهوم مرزها مطرح می شود. “مرز” یا “فاصله” سالمی که در بالا بحث کردیم ، به محدودیت هایی اشاره دارد که ما به عنوان افراد در هر رابطه ای برای خود تعیین می کنیم. این از آنجا که به شما کمک می کند تا از ایده خود در زمینه هویت شخصی محافظت کرده و از آن در برابر خواسته های بی شمار دیگران محافظت کنید ، از اهمیت برخوردار است.

اما وقتی این روزها خودتان را مدام در اطراف خانواده خود می بینید ، لحظاتی وجود دارد که بیشتر اوقات این ایده مرز و فضای شخصی را به چالش می کشید و در نهایت درگیری ایجاد می کنید.

این درگیری ها بیشتر در صورت عدم تقسیم مسئولیت ها به وجود می آید ، اعضای خانواده بیش از حد خواستار هستند بدون اینکه به یکدیگر فضای تنفسی بدهند ، یا اگر به دلیل عدم مراقبت از طرف دیگر ، هیچ یک از اعضا احساس سو تفاهم یا بی احترامی کنند. اما اینها مشکلاتی است که می توان روی آنها کار کرد. بگذارید نگاهی به برخی از چگونگی جلوگیری از این درگیری ها و همزیستی مسالمت آمیز بیندازیم.

زندگی خانوادگی خوب در طول قرنطینهزندگی خانوادگی خوب در طول قرنطینه

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید در طی قرنطینه با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشید.

شرایط را برای آنچه که هست تشخیص دهید

این وضعیت دشوار است و بهترین راه برای مقابله با آن پذیرشآن است. شما زیر یک سقف با یکدیگر گیر کرده اید ، به این معنی که بیش از حد یکدیگر را ببینید . شما نمی توانید آنچه را که تصدیق می کنید تغییر دهید بنابراین شناخت وضعیت مهم است.

به فضای یکدیگر احترام بگذارید

شما می توانید یکدیگر را دوست داشته باشید و هنوز هم از یکدیگر فضا بخواهید. مرزها برای روابط سالم ضروری هستند. همانطور که برنه براون می گوید ، “جرات تعیین مرزها این است که شهامت دوست داشتن خود را داشته باشیم .”

قرنطینه شدن زیر یک سقف به معنای این نیست که شما موظف هستید تمام وقت خود را با یکدیگر سپری کنید ، فقط به این دلیل که خانواده هستید. مرخصی گرفتن در طول روز برای انجام کارهایی که برای شما مهم است برای سلامتی روحی و روانی شما ضروری است. به همین دلیل مهم است که مرزها را مقدس بدانید و به فضای یکدیگر احترام بگذارید.

بدون قضاوت صریحاً ارتباط برقرار کنید

مهم است که در مورد مشکلات خود صحبت کنید و عزیزان خود را بدون هیچ قضاوتی بشنوید. این یک گام اساسی در حل مسئله است. برقراری ارتباط در مورد آنچه که کار می کند ، کار نمی کند ، به همه شما کمک می کند تا به جای انتقاد از یکدیگر ، راه حل هایی برای مشکلات پیدا کنید. مهربانی و بخشش را به عنوان تاکتیک های موثر ارتباطی تمرین کنید.

اگر نمی توانید از آنها جلوگیری کنید برنامه ریزی کنید

اگر نمی توانید به طور کامل از مشاجرات اجتناب کنید ، مطمئناً می توانید آنها را برنامه ریزی کنید. منظور ما از زمانبندی ، جلسات خانوادگی را در یک زمان مشخص در یک روز تنظیم کنید تا نارضایتی های یکدیگر را بشنوید و راه حل های منطقی ارائه دهید. جلسات خانوادگی بحث های سالم را تشویق می کند و نقش موثری در حل تعارض دارد. اگر درگیری بین زن و شوهر است ، از داشتن آنها در حضور بچه ها خودداری کنید.

به یکدیگر کمک کنید

این یک زمان دشوار برای همه است ، بنابراین اگر هر کس نقش خود را به خوبی بازی کند بدون اینکه شخص مقابل را مسئول همه چیز بداند، کمک می کند. بدانید که همه افراد با کارهای بیشمار و کارهای روزمره خود که اکنون از خانه عملی می شوند ، دست خود را پر می کنند. غفلت از مسئولیت های شما فقط باعث می شود که شخص دیگری بیش از حد کار کند و این به طور مداوم به درگیری منجر خواهد شد. به یکدیگر کمک کنید و درک بیشتری داشته باشید

مراقبت از خود را تمرین کنید

اگر هر یک از اعضای خانواده مراقبت از خود را در اولویت خود قرار دهد ، این امر نه تنها باعث بهبود روحیه ، جسمی و عاطفی او می شود بلکه به بهبود روابط بین فردی نیز کمک می کند. به همین دلیل است که در طول این دوره ضروری است که شما به مراقبت های شخصی خود توجه کنید و اصول اولیه را درست کنید ، که شامل انتخاب و پخت غذاهای مغذی ، انجام نوعی فعالیت بدنی ، داشتن مقدار مناسب خواب و غیره است.

خلاق باشید و فعالیتهای سرگرم کننده ترتیب دهید

زندگی خانوادگی خوب در طول قرنطینهاز یکنواختی روزمره خود خسته شده اید؟ خلاق باشید و با انجام فعالیت های سرگرم کننده از خانواده در این مدت بیشترین بهره را ببرید. شما می توانید شب های سرگرم کننده با فیلم یا بازی را ترتیب دهید. شما همیشه می توانید برای برخی از ایده های شگفت انگیز از رسانه های اجتماعی نشانه بگیرید. آشپزی با هم می تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای برقراری ارتباط باشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا