ریپورتاژ

مقایسه فارکس و بورس! چرا فارکس انتخاب سرمایه گذاران است؟

مقایسه فارکس و بورس! چرا فارکس انتخاب سرمایه گذاران است؟

شما می خواهید معامله کنید، اما دو بازار مختلف تجاری برای معامله گران وجود دارد. بازارهای فارکس و بورس! کدام یک را انتخاب می کنید؟  ضمن بررسی تفاوت های بورس و فارکس، خواهیم گفت چرا معامله در فارکس درآمد بیشتری دارد. البته شاید در نگاه اول مشخص باشد که چون معاملات در فارکس بصورت ارزی انجام میشود، طبیعتا درآمد دلاری کسب خواهید کرد و قطعا درآمد نسبت به بورس بالاتر است. اما در حقیقت فارکس مزایای بیشتر دیگری هم دارد که در سالهای اخیر معامله گران فراوانی را به سمت خود کشانده است.

 مقایسه بورس و فارکس

 

توجه!  یکی از بهترین مراجع برای یادگیری معاملات فارکس، بروکر کپیتال اکستند است. بروکر بین المللی فارکس که هزاران معامله گر را در سرتاسر دنیا پشتیبانی می نماید.  این کارگزاری ضمن برگزاری وبینارهای رایگان ، مقالات آموزشی نیز ارائه میدهد. همچنین شما میتوانید در وب سایت capitalxtend.com/fa ضمن مشاهده انواع حساب های معاملاتیف روش های واریز و برداشت در کپیتال اکستند، یک حساب آزمایشی افتتاح کنید و بدون نیاز به واریز سرمایه، بصورت رایگان اقدام به خرید و فروش آزمایشی و یادگیری معاملات فارکس کنید. البته با ثبت نام در کپیتال اکستند تا ۳۰۰ دلار پاداش سرمایه گذاری به شما اعطا میشود. همچنین جهت ارتباط با تیم پشتیبانی فارسی این بروکر بین المللی میتوانید در تلگرام از طریق آیدی capitalxtend_farsi اقدام نمایید.

بازار فارکس یا «بازار ارز خارجی» بازاری است که در آن ارزها را می توان خرید، فروخت و مبادله کرد. شرکت‌کنندگان در این بازار از بانک‌ها، خرده‌فروشان فردی و حتی مسافرانی که به ارز محلی نیاز دارند، هستند.

 بازار جهانی فارکس مکانی برای کسب درآمد دلاری

تفاوت های فارکس و بورس

به دلیل نوسانات و حجم تاریخی آنها، هر دو بازار فارکس و سهام به دو مورد از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده اند که می توانید در آنها معامله کنید.

اولین مورد از نظر حجم دارایی ها خواهد بود. معاملات فارکس حداکثر ۳۳۰ جفت ارز اصلی و فرعی را با بیش از ۵ تریلیون دلار حجم معاملات در روز ارائه می دهد. در این مورد بازار بورس به هیچ وجه قابل رقابت با فارکس نیست.

یکی دیگر از اجزای اصلی که در آن تفاوت سهام و فارکس وجود دارد، مستقیماً با «نقدینگی و نوسانات» مرتبط است.

معامله گران سهام عاشق استفاده از روشی به نام “خرید و نگهداری” هستند که به معنای قرار گرفتن در محیطی است که فرار است. این به تخمین نوسانات در نوسانات، برای زمانی که بالا و پایین است، کمک می کند تا از خطرات خاصی جلوگیری شود.

از سوی دیگر، بازار فارکس بر فعالیت‌های با حجم بالا در بازه زمانی کوتاه تمرکز دارد – که نقدینگی را برای معامله‌گران فارکس موثرتر می‌کند. به همین دلیل، اگر به دنبال تجارت در یک بازار کوتاه مدت هستید، قطعا فارکس را انتخاب میکنید.

معاملات فارکس در مقابل سهام

دلیل اصلی اینکه چرا هر کسی به بازار سهام یا فارکس علاقه مند است، به احتمال زیاد پول درآوردن یا تامین مالی است.

اما دقیقاً چگونه می توان در یکی از بازارهای ذکر شده معامله کرد؟

پاسخ به این سوال هم برای معاملات سهام و هم برای معاملات فارکس بسیار ساده است: خرید پایین، فروش بالا. با این حال، بخش دشوار و پیچیده‌تر در واقع یافتن «بالا» و «پایین‌ها» است.

دو روش اصلی برای انجام این کار وجود دارد: تحلیل تکنیکال و بنیادی.

هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه کدام ایدئولوژی بهتر است وجود ندارد و بنابراین بحث بین تحلیل تکنیکال و بنیادی به شدت به فرد و شخصیت آنها بستگی دارد.

هدف تحلیل‌های تکنیکی و بنیادی پیش‌بینی تغییرات آتی قیمت بر اساس اصول عرضه و تقاضا است.

تحلیل فنی

تحلیل تکنیکال استفاده از داده های گذشته (مانند قیمت یا حجم) با هدف پیش بینی تغییرات قیمت در آینده است.

به طور خلاصه، تحلیلگران تکنیکال سبک معاملاتی خود را بر این ضرب المثل بنا می کنند که «تاریخ تکرار خواهد شد».

معامله ‌گران با بررسی داده‌های گذشته، گاهی اوقات می‌توانند بالا و پایین‌ها را شناسایی کنند تا بتوانند در بهترین زمان خرید و فروش کنند تا بیشترین سود را کسب کنند.

تجزیه و تحلیل فنی برای هر دو بازار سهام و فارکس (و همچنین سایر بازارها) قابل استفاده است، با این حال، در درجه اول توسط معامله گران فارکس استفاده می شود. کسانی که به ریاضیات، علوم داده و تشخیص الگو علاقه مند هستند ممکن است به تحلیل تکنیکال نیز علاقه مند شوند.

تحلیل بنیادی

به عنوان مثال، یک سرمایه گذار (یا تاجر) عملکرد مالی یک شرکت را بررسی می کند و مقادیری مانند سود خالص، نسبت های حقوق صاحبان سهام و غیره را محاسبه می کند.

آنها همچنین خود شرکت و بازار آن را در نظر می گیرند – آیا مردم به این شرکت علاقه مند هستند؟ چند نفر از اقدامات آن سود می برند؟

عوامل کلان و خرد نیز در نظر گرفته می شوند (و همچنین بسیاری از عوامل دیگر) و برای تعیین ارزش بالقوه یا آینده یک شرکت استفاده می شوند. کسانی که به تجارت و سرمایه گذاران بلندمدت علاقه مند هستند ممکن است متوجه شوند که بازار سهام برای آنها مناسب تر است.

حجم معاملات

حجم در مورد هر دو بازار، مقدار معامله در یک دوره زمانی معین (معمولاً یک روز) است.

اساساً در بازار فارکس، معامله‌گران می‌توانند سفارشات خود را در سطح قیمت مورد نظر خود تکمیل کنند – بر اساس حجم، همیشه خریداران و فروشندگان زیادی وجود دارند.

بازار فارکس چه زمانی باز می شود؟

با توجه به اینکه بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است، معامله گران ممکن است این را انعطاف پذیرتر از معامله در بازار سهام بدانند زیرا فقط ۸ ساعت در روز باز است. بنابراین، بازار فارکس ممکن است برای معامله گران در سراسر جهان در مناطق زمانی مختلف بسیار سودمندتر باشد.

تنوع معاملات در فارکس

از نظر تنوع، هزاران سهام برای معامله در بازار سهام وجود دارد و تنها ۲۷ جفت ارز اصلی در فارکس (از ۸ ارز تشکیل شده است).

جفت ارزهای غیر عمده نیز قابل معامله هستند، اگرچه تعداد کل هنوز کمتر از ۱۰۰ جفت است.

ردیابی هشت ارز اصلی در مقایسه با هزاران سهام مختلف، مسلماً آسان‌تر است.

در نهایت، این به معامله گران فارکس اجازه می دهد تا جفت های مختلف را بشناسند تا بهتر بفهمند چه چیزی برای آنها (و سبک معاملاتی آنها) مفید است.

بروکر فارکس در هنگام انجام یک معامله، از «اسپرد» یک جفت ارز درآمد کسب می کنند. اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و فروش است و مختص یک جفت ارز است.

اسپردها معمولاً بسیار کوچک هستند و به راحتی قابل محاسبه هستند – باعث شفافیت کارمزدها می شود. از سوی دیگر، بازار سهام به طور کلی اسپرد و کارمزد کمیسیون بالاتری را دریافت می کند.

آیا معاملات فارکس ارزش دارد؟

واضح است که معاملات در بازار فارکس در مقایسه با بورس دارای مزایای بسیاری است که به دلیل ساعت انعطاف پذیری، کارمزد کمتر و حجم معاملات بیشتر، آن را برای گروه بزرگتری مناسب می کند.

 ثبت نام در بروکر فارکس

 شما میتوانید در وب سایت capitalxtend.com/fa ضمن مشاهده انواع حساب های معاملاتیف روش های واریز و برداشت در کپیتال اکستند، یک حساب آزمایشی افتتاح کنید و بدون نیاز به واریز سرمایه، بصورت رایگان اقدام به خرید و فروش آزمایشی و یادگیری معاملات فارکس کنید. البته با ثبت نام در کپیتال اکستند تا ۳۰۰ دلار پاداش سرمایه گذاری به شما اعطا میشود. همچنین جهت ارتباط با تیم پشتیبانی فارسی این بروکر بین المللی میتوانید در تلگرام از طریق آیدی capitalxtend_farsi اقدام نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا