پزشکی

 ۷ فایده شگفت انگیز گشنیز

برگ گشنیز می تواند فراتر از افزودن طعم و عطر به غذای شما عمل کند. آنها همچنین مزایای متعددی برای سلامتی دارند.بودن برگ گشنیز در رژیم غذایی شما ضروری است.

گشنیز که معمولاً به عنوان Dhaniya نامیده می شود ، حاوی مجموعه ای از مواد مغذی مانند فسفر ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم پتاسیم ، ویتامین A ، B ، C و K. و از دانه ها در آشپزی استفاده می شود.

 این برگ های سبز و معطر نه تنها باعث جذابیت و وسوسه بیشتر غذا می شوند بلکه آن را سالم نیز می کنند. بنابراین بدون هیچ تاخیری ، بیایید به شما بگوییم که این گیاه چقدر می تواند برای بدن مفید باشد.

 ۷ فایده شگفت انگیز گشنیز برای سلامتی

۱- سطح قند خون را کنترل میکند

اگر در معرض ابتلا به دیابت هستید ، گشنیز به رژیم غذایی شما می تواند سطح قند شما را در کنترل نگه دارد. دکتر دیویا داوان ، متخصص تغذیه بالینی ، بیمارستانهای تخصصی آپولو ، نهرو ، دهلی نو به HealthShots می گوید: “مطالعات مختلف تأیید کرده اند که برگ های گشنیز مملو از آنزیم های فعال است که با حذف قند از خون به مدیریت سطح گلوکز در خون کمک می کند. بنابراین ، شما قادر خواهید بود دیابت را کنترل کنید. “

۲- فرایند هضم را آسان میکند

برگ گشنیز دارای فیبر و آنتی اکسیدان های متراکم است. این هضم را افزایش می دهد ، متابولیسم را افزایش می دهد و به شما در مدیریت نفخ و یبوست کمک می کند. به شما احساس سیری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند و همچنین روده شما را سالم نگه می دارد.

۳- استرس را مدیریت می کند

این برگ های جادویی همچنین می توانند سطح استرس شما را کاهش دهند. برگ گشنیز هضم را آسان کرده و استرس فیزیکی بدن را کاهش می دهد. این برگها با تمیز نگه داشتن سیستم گوارش ، سالم و کاهش استرس اکسیداتیو ، روحیه را افزایش می دهند. “دکتر داوان می گوید.گشنیز می تواند به کاهش استرس کمک کند.

۴- سلامت قلب را افزایش می دهد

گشنیز نیز قلب دوست است! دکتر داوان توضیح می دهد که این دارو مدر است و با کاهش فشار خون سدیم اضافی را از سیستم خارج می کند. علاوه بر این ، سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است ، بنابراین خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و سطح کلسترول را در کنترل نگه می دارد.

۵- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گشنیز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ترپینن ، کورستین و توکوفرول است که با آسیب سلولی مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. طبق تحقیقات انجام شده ، این آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و دارای اثرات ضد سرطانی و محافظ عصبی هستند.

 7 فایده شگفت انگیز گشنیز۶- برای چشم شما مفید است

گشنیز حاوی ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و کاروتنوئیدها است که بینایی شما را سالم نگه می دارد و اختلالات دژنراتیو ماکولا در ارتباط با سن را به تأخیر می اندازد. این گیاه واقعاً می تواند به شما در بینایی خوب کمک کند.

۷-سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

دکتر داوان می گوید: «گشنیز دارای مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم ، فسفر و منیزیم است که می تواند تراکم استخوان را افزایش داده و شما را از درد مفاصل محافظت کند. بنابراین اگر می خواهید استخوان های قوی داشته باشید ، می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. “

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا