روانشناسی

مدیریت احساسات با ۷ روش عالی

مدیریت احساسات با ۷ روش عالی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((مدیریت احساسات با ۷ روش عالی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

مقابله با احساسات شدید می تواند سخت باشد. خواه احساس خشم زیادی داشته باشید یا واقعاً ناراحت باشید ، مهارت های تنظیم احساسات می تواند به کاهش شدت و مدت زمان احساسات ناخوشایند کمک کند.دفعه بعدی که واقعاً احساساتی شدید ، این هفت استراتژی می توانند به شما کمک کنند.

راه حل های خوب برای کنترل احساسات

احساس خود را شناسایی کنید

گذاشتن نام برای آنچه احساس می کنید می تواند به شما در درک احساسات کمک کند. فکر کردن مانند “من الان مضطرب هستم” یا “من واقعاً ناامید شده ام” می تواند به شما کمک کند آنچه را که برای شما اتفاق می افتد روشن کنید.

مطالعات نشان می دهد که برچسب زدن به یک احساس برخی از احساسات را از بین می برد. بنابراین به سادگی شناسایی احساسات ممکن است به شما کمک کند بلافاصله کمی بهتر شوید.

شما ممکن است به سادگی به آنچه احساس می کنید فکر کنید و سعی کنید آن را نامگذاری کنید. یا ممکن است در یک دفتر بنویسید تا به شما کمک کند چیزها را درک کنید. همچنین ممکن است صحبت با کسی و برچسب زدن با صدای بلند بر روی احساسات به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

مدیریت احساساتتشخیص دهید که احساسات شما مفید است یا مضر

گاهی اوقات مردم درباره احساساتی صحبت می کنند مثل اینکه آنها خوب یا بد هستند. اما احساسات مثبت یا منفی نیستند. همه احساسات می توانند گاهی مفید و گاهی مضر باشند.

به عنوان مثال اضطراب را در نظر بگیرید. اضطراب هنگامی که شما را از خطر آگاه کند ، مفید است. اگر زنگ خطر اضطراب شما هنگام قرار گرفتن در یک وضعیت ناامن خاموش شود (مانند اینکه خیلی نزدیک به لبه صخره ایستاده اید) ، احتمالاً به گونه ای پاسخ خواهید داد که شما را ایمن نگه دارد. در این صورت اضطراب شما مفید است.

اگر ، از سخنرانی که می تواند حرفه شما را پیش ببرد ، اجتناب می کنید زیرا سخنرانی در جمع بیش از حد اضطراب آور است ، پس اضطراب شما مفید نیست.

به طور مشابه ، عصبانیت می تواند مفید باشد اگر به شما جرات ایجاد تغییرات مثبت را بدهد. اگر باعث شود چیزهایی را بگویید یا بعداً پشیمان شوید ، فایده ای ندارد.اگر احساسات شما مفید است ، ممکن است بخواهید آنها را در آغوش بگیرید. اگر احساسات شما مفید نیستند ، می توانید برای مدیریت آنها قدم بردارید.

برای مدیریت احساسات،مهارت های مقابله سالم را تجربه کنید

مهارت های مقابله سالم به شما کمک می کند بدون سرکوب یا بی توجهی به آنها ، احساسات سخت را پشت سر بگذارید. آنها ممکن است به طور موقت کمی حواس شما را پرت کنند تا احساس بهتری داشته باشید یا ممکن است به آرامش بدن و تقویت روحیه کمک کند.

استراتژی های مقابله ای که برای یک شخص مناسب است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد بنابراین مهم است که مهارت های کنار آمدن را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

مثالهایی از مهارتهای مقابله سالم ممکن است شامل تمرین ، خواندن کتاب ، استحمام ، گوش دادن به موسیقی ، گذراندن وقت در طبیعت یا تماس با یک دوست باشد.

مراقب مهارت های مقابله ای ناسالم باشید که ممکن است مشکلات جدیدی را در زندگی شما وارد کند یا با گذشت زمان حال شما را بدتر کند. استفاده از مواد مخدر یا پرخوری فقط چند نمونه از مهارت های کنار آمدن است که به شما کمک می کند موقتاً احساس بهتری داشته باشید اما در طولانی مدت مشکلات بزرگتری برای زندگی شما به وجود می آورد.

کنترل احساساتاحساس خود را در آغوش بگیرید

گاهی اوقات ، نشستن با احساسی ناراحت کننده بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

ممکن است متوجه شوید که غمگین یا مضطرب هستید و تصمیم به ادامه کار در یک پروژه دارید یا حتی ممکن است فقط برای توجه به آنچه تجربه می کنید ، استراحت کنید. احساسات شما چگونه بر افکار شما تأثیر می گذارد؟ چگونه از نظر جسمی بر شما تأثیر می گذارند؟

به عنوان مثال وقتی احساس عصبانیت می کنید ، ممکن است افکار شما روی نکات منفی متمرکز شود. و ممکن است واکنش های فیزیولوژیکی مانند افزایش ضربان قلب را تجربه کنید.

بدون توجه به قضاوت در مورد خود ، صرفاً مشاهده این موارد می تواند مفید باشد.

اگر شروع به فکر کردن در مواردی از قبیل: “من نباید چنین احساسی داشته باشم” ، به خود یادآوری کنید که احساس کردن هر آنچه را احساس می کنید درست است و این احساس فقط موقتی است. سرانجام ، آن خواهد گذشت.

برای مدیریت احساسات،افکار غیر مفید را دوباره تنظیم کنید

مراقب افکار غیر مفیدی باشید که احساسات ناراحت کننده شما را تقویت می کنند. فکر کردن در مورد چیزهایی مانند: “من نمی توانم این را تحمل کنم!” یا “من می دانم اتفاق بدی قرار است بیفتد” ، فقط باعث می شود احساس بدتری داشته باشید.

وقتی فکر خود را به فکر افکار غیر مفید می اندازید ، یک دقیقه وقت بگذارید و آنها را دوباره تنظیم کنید. ممکن است شما یک عبارت ساده بسازید تا برای خود تکرار کنید ، مانند: “این ناراحت کننده است اما من خوبم.”

همچنین ممکن است بپرسید ، “به دوستی که این مشکل را داشت چه می توانم بگویم؟” ممکن است متوجه شوید که به آنها کلمات دلگرم کننده و دلسوزانه دلگرمی ارائه می دهید. سعی کنید همان کلمات خوب را به خودتان ارائه دهید.

برای کنترل احساسات ،طوری رفتار کنید که انگار احساس خوشبختی می کنید

اگرچه گاهی اوقات برای مدتی در آغوش گرفتن احساسات ناراحت کننده مفید است ، اما شما نمی خواهید در آنها گیر کنید. خیلی طولانی احساس غمگین بودن یا احساس عصبانیت شدید ممکن است شما را در یک مکان تاریک قرار دهد.

گاهی اوقات ، مفید است که وضعیت احساسی خود را تغییر دهید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار تغییر در رفتار شماست.

به جای اینکه روی نیمکت بنشینید و وقتی احساس غم می کنید کاری انجام ندهید ، ممکن است از خود بپرسید: “اگر احساس خوشبختی می کردم الان چه کار می کردم؟” شاید شما می توانید برای پیاده روی بروید یا با یک دوست تماس بگیرید. همین کارها را انجام دهید ، حتی اگر دوست ندارید.

 تغییر رفتار شما احساس شما را تغییر می دهد. طوری رفتار کنید که انگار احساس بهتری دارید ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

برای مدیریت احساسات،راهنمایی حرفه ای دریافت کنید

اگر در تلاش برای مدیریت احساسات خود هستید ، با یک متخصص صحبت کنید. ممکن است با صحبت با پزشک خود شروع کنید. احساس خود را توضیح دهید و ممکن است پزشک بخواهد به شما اطمینان دهد که هیچ دلیل پزشکی شناخته شده ای برای تغییر وضعیت شما وجود ندارد.

همچنین می توانید با یک متخصص بهداشت روان تماس بگیرید. دشواری در مدیریت احساسات ممکن است نشانه ای از یک مسئله اساسی بهداشت روان مانند اضطراب یا افسردگی باشد. گفتگو درمانی ، دارو یا ترکیبی از این دو می تواند به شما کمک کند.

مدیریت احساسات چگونه است؟
مدیریت احساسات

نکات پایانی درباره کنترل احساسات

خوب است که یک فرد احساسی باشید. گریه هنگام تماشای فیلم ، احساس اشتیاق نسبت به چیزهایی که دوست دارید و عصبانی شدن از بی عدالتی اجتماعی همه نشانه های انسان بودن شماست – پس این احساس ها طبیعی است.

احساسی بودن تنها وقتی مشکل ساز می شود که در زندگی شما مشکل ایجاد کند. اگر احساسات شما برقراری روابط سالم یا موفقیت در کار و تحصیل را دشوار می کند ، ممکن است احتیاج به کمک گرفتن از مشاور داشته باشید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا