آشپزی

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه با شایعترین دستور پخت آن

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه با شایعترین دستور پخت آن

گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
برنج ۷ قاشق غذاخوری
لپه ۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۵ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط ۳ عدد
سبزی معطر( مرزه، ترخون، گشنیز و جعفری) ۳ قاشق غذاخوری
آلو و گردو به تعداد کوفته‌ها
روغن، نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

۱- ابتدا برنج و لپه را خیس کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه نیم‌پز کنید. بعد از این که نیم‌پز شدند، با گوشت کوب آن‌ها را کمی بکوبید. مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند.

۲- یکی از پیاز‌ها را رنده کنید و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. سپس رب گوجه را اضافه کنید و باز هم تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید. ۴ تا ۵ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید مواد به جوش آیند. سپس شعله را کم کنید.

۳- دو عدد پیاز را با رنده متوسط رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. پیاز، گوشت، نمک و فلفل و ادویه را به همراه سبزی‌های معطر داخل کاسه بریزید و مواد را خوب ورز دهید تا به خورد هم برود.

۴- لپه و برنج را اضافه کنید و مواد را ۷ دقیقه با هم ورز دهید. درآخر تخم مرغ‌ها را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید. باید آن‌قدر مواد را ورز دهید تا مواد کاملا به خورد هم برود.

۵- گلوله‌های بزرگ درست کنید. داخل آن را آلو، گردو و کمی زرشک بگذارید و داخل قابلمه‌ای که سس کوفته را آماده کردید، بگذارید تا کوفته‌ها کاملا در سس غوطه‌ور شود. در قابلمه را نیم باز بگذارید و حرارت شعله را ملایم کنید. بعد از نیم ساعت کوفته‌ها را آهسته کمی جابه‌جا کنید و برگردانید.

منبع،خراسان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا