ریپورتاژ

با بهترین رنگ های کاغذ دیواری آشنا شوید

زندگی سراسر رنگ است و طرح و هر رنگی ممکن است معانی و مفاهیم مختلفی داشته یا برای هر فردی تداعی‌کننده موضوعی باشد. به همین دلیل همه اطراف ما، هر شیء یا وسیله‌ای را نگاه کنیم، یا در طبیعت به هر موجودی بربخوریم، می‌بینیم که رنگی دارد. رنگ‌ها به زندگی شور و شوق و جان می‌بخشند و نشان دهنده حالات و عواطف و احساسات گوناگونند. حال این رنگ، رنگ ظروف و لوازم آشپزخانه باشد، رنگ گل‌های داخل گلدان بر میز باشد، رنگ سال ۲۰۲۲ یا رنگ دیوارها و کاغذ دیواری باشد.

 کاغذ دیواری

دکوراسیون و انتخاب اشیاء و لوازم مربوط به هر محیطی، خود بحثی جداگانه و حائز اهمیت بسیار است. به هر حال محیط‌ها و فضاهای متفاوت با کارکردها و کاربردهای متفاوت، دکور خاص خود را دارند. صد درصد محیط اداری با محیط منزل فرق دارد. در خانه نیز فضاها و مکان‌های مختلف، دکوراسیون و انتخاب رنگ و طرح خاص خود را دارند. و یکی از عناصری که در طراحی فضاها در ساختمان‌ها نقش اساسی دارد، مبحث رنگ و البته رنگ دیوارها و طرح آنهاست. در این راستا می‌توان به رنگ دیوارها و همچنین نقش کاغذ دیواری در ایجاد رنگ و طرح پرداخت. ما نیز قصد داریم در این مجال، شما را بهترین رنگ‌های کاغذ دیواری آشنا نماییم. با ما باشید.

انتخاب کاغذ دیواری و پارامترهای مهم در این انتخاب

همانطور که گفتیم، کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی نقش مهمی داشته و می‌توان با انتخاب کاغذ دیواری‌های مختلف، حس‌ها و حالت‌های متنوع و متفاوت در محیط القاء کرد. به همین دلیل می‌بایست پارامترهایی که در این انتخاب تأثیرگذار هستند را از نظر دور نگه نداشت؛ مواردی مانند تاریک یا روشن بودن رنگ کاغذ دیواری و همچنین طرحی که دارد. علاوه‌براین هر سال ممکن است رنگ یا طرحی خاص ترند شده و بیشتر عرضه و استفاده شود. تمام این موارد می‌تواند در نوع کاغذ دیواری که شما برمی‌گزینید نقش داشته باشد.

کاغذ دیواری روشن در مقابل تیره

رنگ‌های تیره و روشن تأثیرات متفاوتی در فضا ایجاد می‌کنند. از آنجایی که رنگ‌ها در روحیه و خلق و خوی ما و تداعی و حسی که یک محیط در ما ایجاد می‌کند، تأثیرگذارند، توجه به این موضوع اهمیت زیادی در طراحی داخلی و همچنین انتخاب المان‌هایی مانند کاغذ دیواری دارد. رنگ‌‌های روشن فضایی بزرگتر، روشن‌تر و انطباق‌پذیرتر ایجاد کرده و مناسب هر دو فضای کوچک و بزرگ هستند.

رنگ‌های روشن

رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر، روشن‌تر کرده و حس پذیرش بیشتری در محیط ایجاد می‌کنند. یکی از مواردی که در این دسته‌بندی جای می‌گیرد، رنگ‌های پاستلی هستند که ملایم، روشن و لطیف بوده و از ترکیب رنگ‌های دیگر با رنگ سفید ایجاد می‌شوند و رنگ‌هایی مانند آبی روشن، صورتی روشن، بنفش روشن و سبز روشن خلق می‌کنند. برای مشاهده و خرید کاغذ دیواری رنگ روشن به این صفحه مراجعه کنید.

رنگ‌های روشن، طیف رنگ‌های خنثی را نیز دربر می‌گیرند، رنگ‌هایی مانند بژ، طوسی و تلفیق ملایمی از خاکستری و قهوه‌ای که علاوه‌بر روشنایی بیشتر، فضایی ایجاد می‌کنند که حسی کلاسیک در فضا به وجود می‌آورند. بین رنگ‌های تیره و روشن، رنگ‌های روشن بیشتر انتخاب می‌شوند و گزینۀ مناسب‌تری هستند؛ چرا که در فضاهای کوچک و بزرگ هر دو، محیط مناسب‌تری خلق کرده و علاوه‌بر اینکه انطباق‌پذیری بیشتری دارند، فضا را یکپارچه نشان داده و با پس زمینه ترکیب می‌شوند. در این صورت با ایجاد تغییرات بسیار کوچک مانند اضافه کردن چند کوسن رنگی، سریع می‌توانید در فضا تغییر ایجاد کنید و نگران ترکیب رنگ ایجاد شده نباشید.

کاغذ دیواری روشن

رنگ‌های تیره

برخلاف رنگ‌های روشن که فضایی بزرگتر و وسیع‌تر ایجاد می‌کنند، رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر، دنج‌تر و جمع‌ و جورتر می‌سازند. رنگ‌های تیره می‌توانند به‌راحتی فضا را خودمانی‌تر و المان‌های موجود را به هم نزدیک‌تر نشان دهند؛ در نتیجه اگر قصد دارید فضای بزرگ خود را به محیطی تبدیل کنید که حس هنری و خودمانی القاء کند، می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. برخی رنگ‌های تیرۀ خنثی شامل قهوه‌ای تیره، مشکی، تلفیق تیره‌ای از طوسی و قهوه‌ای و طوسی تیره هستند. همانند رنگ‌های روشن خنثی، رنگ‌های تیرۀ خنثی نیز خیلی راحت‌تر با محیط هماهنگ و ترکیب شده و انطباق‌پذیری خوبی دارند.

جدیدترین ترندهای کاغذ دیواری

بی‌شک رنگ‌های تیره، جدیدترین ترندها در کاغذ دیواری هستند، به‌عنوان مثال کاغذ دیواری طوسی یا بنفش طرفداران زیادی دارند. مردم بیشتر به دنبال ایجاد فضاهایی هستند که باشکوه‌تر و مجلل‌تر و البته هنری‌تر به نظر می‌رسند، در نتیجه رنگ‌های تیره در این میان بیشتر از رنگ‌های روشن ترند شده است. به‌عنوان مثال کاغذ دیواری‌ای که طرحی از ذغال سنگ و درختان درهم رفته جنگل را نشان می‌دهد، تیرگی رنگ‌های موجود در آن محبوبیت بیشتری دارد. در انتخاب رنگ تیره باید دقت بیشتری به خرج داد، چرا که در بدو ورود به فضای اتاق، به عنوان اولین المان به چشم آمده و توجه را جلب می‌کنند. همچنین مطلب ویژگی کاغذ دیواری خوب را مشاهده کنید.

رنگ‌های چشمگیر موجود در کاغذ دیوارهای تیره، اگر با طرح‌هایی خاص همراه شوند، بسیار جذاب و خیره‌کننده به نظر می‌آیند. البته ممکن است سلایق مخالف، نظر متفاوتی داشته باشند.

رنگ‌ سال ۲۰۲۲ و رنگ‌های ترند کاغذ دیواری‌ها

احتمالاً از رنگی که برای سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، خبر داشته باشید؛ رنگ بنفش آبی که از سوی کمپانی پنتون در هفته مد لندن اعلام شده است و ممکن است به همین دلیل دوست داشته باشید کاغذ دیواری بنفش را انتخاب کنید. اما وقتی صحبت طراحی داخلی به میان می‌آید، بیشترین توجه به سوی رنگ معرفی شده کمپانی شروین ویلیامز می‌رود؛ رنگی بسیار خاص که تلفیقی از رنگ خاکستری یا طوسی با سبز است. این رنگ تأثیرگذار، حس نوعی رنگ طوسی مه‌آلود ایجاد می‌کند که در سال ۲۰۲۲ ترند طراحی داخلی محسوب می‌گردد. بله! کاغذ دیواری طوسی!

رنگ‌های ترند کاغذ دیواری‌

البته در کنار این رنگ خاص، کاغذ دیواری‌های دیگری نیز ترند هستند، مانند کاغذ دیواری‌ای که ترکیب طرح و رنگ جنگل‌های استوایی با رنگ‌های تیره و قوی است. یا کاغذ دیواری با ترکیب طرح و رنگ مناطق گرمسیری یا با اشکالی خاص و متفاوت از حیوانات که هر سه ترند، ترکیب رنگی از طوسی، سبز و تا حدودی بنفش هستند. هر ساله رنگ‌ها، طرح‌ها و اشکال گوناگون با شروع سال جدید در سراسر جهان معرفی می‌شوند که هر یک جذابیت‌های خاص خود را دارند. اما آنچه مهم است در نظر گرفتن فضای مد نظر شما و همچنین احساسی است که قصد دارید القاء شده یا فرافکنده شود. در نتیجه می‌توانید با تیم خبره و حرفه‌ای ما در ویکی‌دکو (Wikideco) در زمینه خرید کاغذ دیواری مشورت کنید و با در نظر گرفتن جمیع شرایط، بهترین و محبوب‌ترین رنگ کاغذ دیواری را انتخاب نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا