سرگرمی :)

انشاء درباره جشن نیکوکاری

انشاء درباره نیکوکاری

موضوعات انشاء بسیار گسترده و متنوع است اما برخی از موضوعات همیشه و در طول سالها برای انشاءنویسی به دانش آموزان پیشنهاد میشود یکی از این موضوع ها ، انشاء درباره جشن نیکوکاری است،به همین خاطر به دلیل نزدیک شدن به سال نو ،ما امروز در مجله اینترنتی ایران فان انشاءیی زیبا درباره نیکوکاری برایتان آورده ایم،امیدوارم ایده خوبی برای انشاءنوشتن به شما بدهد.

انشاء کلمه ای عربی است و معادل فارسی آن دبیری است، انشاء به معنی آفرینش ، ایجاد و خلق کردن است.در لغت نامه ی دهخدا: ” انشاء” یعنی: ” آفرینش، ایجاد، سخن پردازی، نویسندگی ، شاعری، نوشته ی فصیح و با سجع و قافیه، هر نوع نوشته ای که مراد از آن نمایاندن قدرت نویسندگی و تعیین ارزش نوشته باشد.

نیکوکاری

به نام خدا

معنی موضوعی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم کمک خیرخواهانه است.

یعنی انجام کارهای خوب به نفع افرادی که کم درآمد هستند مثل :لباس دادن ،خرید لوازم تحریر ،و خرید مواد خوراکی برای آنها و …

نیکوکاری در کشور ما اهمیت بسیاری دارد .دو روز در سال به نام نیکوکاری وجود دارد یکی روزهای آخر اسفند ماه و دیگری اواخر شهریور ماه هر سال.

هر وقت ما به کسی کمک میکنیم نباید ان را به کس دیگری بگوییم و سعی کنیم مثل یک راز در دل خود نگه داریم.

با کمک کردن به بچه های نیازمند انها را خوشحال میکنیم و این خوشحالی باعث میشود که خودمان هم خوشحال شویم.

انشاء درباره نیکوکاریانشاء دوم درباره نیکوکاری

کمک کردن به دیگران از کارهای بسیار پسندیده ای است که در دین اسلام هم به آن تاکید زیادی شده است.

کمک کردن انواع مختلفی دارد. یک نوع کمک کردن به نیازمندان است، خداوند به بعضی از انسان ها ثروت بیشتری بخشیده و بعضی دیگر ثروت کمتری دارند و برخی از انسان ها آن قدر فقیر هستند که برای تهیه غذای خود هم پول کافی ندارند.

این قانون زندگی است که افرادی که بیشتر دارند باید به دیگران که کمتر دارند کمک کنند. این کار دو فایده مهم دارد: اول این که افراد فقیر هم می توانند مانند دیگران زندگی بهتری داشته باشند و دوم این که خداوند در قرآن فرموده است هرکس به دیگران کمک کند خداوند هم در زمان هایی که او نیاز دارد به او کمک خواهد کرد.

اما کمک کردن نباید طوری انجام شود که باعث خجالت و شرمندگی افراد نیازمند شود یا باعث شود منتی به آن ها بگذاریم، بلکه تا آن جا که امکان دارد باید پنهان از دیگران باشد.

کمک کردن به همسایگان هم از کارهای نیکویی است که توصیه زیادی به آن شده است، مثلا ما در همسایگی خود خانم پیری داریم که هر وقت به خرید می رود من در حمل وسایلی که خرید کرده به او کمک می کنم و او همیشه برای من دعای خیر می کند.

کمک کردن از نظر علم و دانش هم نوع دیگری از کمک کردن است، مخصوصا برای ما دانش آموزان که می توانیم در یادگیری بهتر درس ها و رفع اشکالات به هم کمک کنیم تا در کنار هم نمرات خوبی کسب کنیم.

کمک کردن به همنوع، از هم محلی گرفته تا هم شهری و هم میهن نیز بسیار مهم است، ما بارها در اخبار دیده ایم که بعضی از مردم کشور ما دچار زلزله و سیل شده اند، در این شرایط خاص معمولا گروه هایی برای جمع آوری کمک های مردمی در شهرهای مختلف بسیج می شوند و هرکس می تواند به اندازه خودش و با هر توان مالی به زلزله زدگان و مردمی که دچار بلایای طبیعی شده اند کمک کند.

پدر و مادرم به من یاد داده اند که به کسانی که دست نیاز به سوی من دراز می کنند تا آن جایی که در توان دارم کمک کنم و من امیدوارم بتوانم از حالا تا زمانی که در این دنیا زندگی می کنم به دیگران کمک کرده و باری از روی دوش آن ها بردارم تا خداوند و پدر و مادرم همیشه از من راضی و خوشنود باشند.

[تعداد: 4   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا